gjorde jag ett dåligt köp?

Permalänk
Medlem

gjorde jag ett dåligt köp?

Hej beställde förra veckan en dator från inet med https://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048...
är det ett mycket sämre kort än dem andra gtx 670 korten?
Tacksam för svar
/Alex

Permalänk
Medlem

Eh.. va?

Varför har du fått för dig detta?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Nej det är det inte.

Permalänk
Medlem

Nej, det som brukar vara skillnaden mellan korten i samma serie, är kylaren.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett GTX 670 med en kylare som trycker ut varmluften ur chassit är ju det kortet ett av de bästa, om inte det bästa du kan få. GTX 680's kylare och PCB. Dessutom är det överklockat från fabrik.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Endast Gigabyte med Windforce eller Asus Direct CU är bättre...enligt mig!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Möjligen att kortet är mer högljutt än vissa med eftermarknadskylare. Dock trycker den ut luft ur chassit som någon annan sa. Datorn mår antagligen bäst av det kortet du valt. Sjukt bra kort överlag så sluta nojja

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

EVGA är bra skit så var lugn!

Jag föredrar faktiskt kylarna som trycker ut värmen ur chassit än att spy ut all värme inne i chassit. Enda nackdelen är ljudnivån på dessa kylare.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Bara radialfläktar, vilket är majoriteten av alla referenskylare. Men om det är bra eller inte är en fråga om hur resten av datorn ser ut. Finns både negativt och possitivt med radialfläktar, själv föredrar jag axial/vattenkylning

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WardonE:

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Nej dom flesta icke-referenskort dumpar en stor del av värmen inne i chassit. Fördel med icke-referens är bättre kylförmåga och lägre ljudnivå. Nackdelen är att en del av värmen dumpas i chassit plus evt. CF/SLI kan bli jobbigt då det övre kortet får en massa varmluft från kortet under.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

mina vänner hävdade tydligen att det var ett dåligt köp , men nu vet jag. Tackar så hjärtligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Såvida kylaren inte har referensdesign/radialfläktar dumpas all värme inne i chassit. Har man ett hyfsat luftflöde är det inga problem, själv föredrar jag dock ändå referenskylarna.

Edit: Alltid lika kul när femtielva andra personer hinner före utan att man vet om det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zreeper:

mina vänner hävdade tydligen att det var ett dåligt köp , men nu vet jag. Tackar så hjärtligt!

Skaffa nya vänner.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zreeper:

mina vänner hävdade tydligen att det var ett dåligt köp , men nu vet jag. Tackar så hjärtligt!

De trodde förmodligen att det var ett GTX670 standard referens, vilka har fått ett felaktigt rykte av att vara värdelösa.

Skrivet av Zreeper:

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Med tanke på att det inte släppts än, är det rätt omöjligt att ge ett rakt svar på.

Gissningsvis kommer det väl vara ungefär lika krävande som GTA IV, och då kommer det flyta med lätthet, såvida resten av komponenterna orkar med det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zreeper:

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Ja, det kommer det nog göra (kan dock inte veta då GTA V inte har släppts än...), men kanske inte på högsta med 60 FPS.

Permalänk

Jaja...föredrar ändå Gigabytes Windforce...tyst, bra strömförsörjning, hög överklocknings potential, snygg kylare...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zreeper:

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Antagligen om GTA V kommer ut före utgången av 2014 eller så.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p