gtx 670 prestanda skillnad mellan minne i 6Ghz eller 7Ghz

Permalänk

gtx 670 prestanda skillnad mellan minne i 6Ghz eller 7Ghz

hur stor skillnad gör det? i swecs test sas det inget om hur stor skillnad det gör.

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

Vilka kort kör med 7 Ghz, har inte hittat något?

Permalänk

i swecs test fick dom ju upp båda dessa kort i 7Ghz när de överklocka. eftersom ajg inte vet om jag vill överklocka så mycket så står det mellan dessa och vill veta hur stor skillnad den högra frekvensen på minnet zotac kortet har gör? eller är windforce kortet bättre? eller är det inte så stor skillnad på de olika korten som är lite klockade och har bra kylare?

zotac amp!: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751360
asus top : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751358#info

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

Skillnaden i minneshastighet gör max någon fps i skillnad. Vet av egen erfarenhet att gigabytes windforcekort är bra grejer. Bra komponenter och strömförsörjning, vilket ger bra överklockningsmöjligheter!

Permalänk
Medlem

Är långt ifrån någon expert på grafikkort och clockning av dom.. Men började clocka mitt Gigabyte kort igår.. Och stresstestar med Heaven benchmarket och ser en skillnad på average FPS med +10 för +200mhz på memory clocken

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Är långt ifrån någon expert på grafikkort och clockning av dom.. Men började clocka mitt Gigabyte kort igår.. Och stresstestar med Heaven benchmarket och ser en skillnad på average FPS med +10 för +200mhz på memory clocken

det låter ju nice:P läste en överklockningsguide här på swec och där tycckte författaren att mann skulle ladda in parametrarna i bios, men finns det inte något mjukvaruprogram istället där man kan spara sina inställningar så att det bara är att starta det programet när man vill ha kortet klockat? känns enklare på något vis och trevligt att kunna välja när man vill ha oklockat eller klockat.

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

det låter ju nice:P läste en överklockningsguide här på swec och där tycckte författaren att mann skulle ladda in parametrarna i bios, men finns det inte något mjukvaruprogram istället där man kan spara sina inställningar så att det bara är att starta det programet när man vill ha kortet klockat? känns enklare på något vis och trevligt att kunna välja när man vill ha oklockat eller klockat.

MSI afterburner och EVGA Precision.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

MSI afterburner och EVGA Precision.

har afterburner "profiler" alltså? verkar som många här använde rjust afterburner

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av matte70:

Skillnaden i minneshastighet gör max någon fps i skillnad. Vet av egen erfarenhet att gigabytes windforcekort är bra grejer. Bra komponenter och strömförsörjning, vilket ger bra överklockningsmöjligheter!

Kortet är bra, jag har lyckats med 1110 i Base Clock och 1315 i Boost clock eller vad det nu blir
DOck aldrig riktigt 7000MHz i minne utan precis under (6998MHz)

Skrivet av Hjulstad:

Är långt ifrån någon expert på grafikkort och clockning av dom.. Men började clocka mitt Gigabyte kort igår.. Och stresstestar med Heaven benchmarket och ser en skillnad på average FPS med +10 för +200mhz på memory clocken

Lag lyckas klämma ut ca 15FPS på BF3 i snitt. (vissa baner mer vissa mindre).

Skrivet av tomas5011:

det låter ju nice:P läste en överklockningsguide här på swec och där tycckte författaren att mann skulle ladda in parametrarna i bios, men finns det inte något mjukvaruprogram istället där man kan spara sina inställningar så att det bara är att starta det programet när man vill ha kortet klockat? känns enklare på något vis och trevligt att kunna välja när man vill ha oklockat eller klockat.

Jag kör med MSI Afterburner
Brukar för övrigt klocka ner mitt kort emellan åt när jag inte skall spela på en längre tid (mitt MoBo stödjer inte det integrerade så vill spara lite el).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

låter grymt^^ har ettt gt 430 över, kan man använda den som dedikerad physx för att avlasta 670 lite?

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

Såg just att jag skrev FPS average, men va poäng i heaven jag menade höjdes med +10 .. På tok för trött efter allt pillande med kortet igår..

Jag har kört Afterburner innan, men testade EVGA Precison-X igår, och tycker det programmet var bra mycket bättre

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Kör mitt kort i 7200 mhz på minnet (+600) Och +100 på core vilket i mitt fall ger 1276Mhz boost. Ger väl som sagts ovan runt 15-20fps extra i bf3..Vilket spelar rätt stor roll.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Kan någon göra en guide på hur man överklockar korten med turbo? har klockat mina gamla kort men nu när det finns turbo å sånt så blir man lite osäker vilka reglage som gör vad och vilka man ska dra i i msi afterburner

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Kör mitt kort i 7200 mhz på minnet (+600) Och +100 på core vilket i mitt fall ger 1276Mhz boost. Ger väl som sagts ovan runt 15-20fps extra i bf3..Vilket spelar rätt stor roll.

Du hade mer tur än mig då i alla fall.. Kör +116 på core och +600 på memory så hamnar på 1268mhz core och 7200mhz memory , en gnutta besviken att jag inte kunde gå högre med core :((men tror inte GW2 kommer visa någon skillnad hehe

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Den här guiden körde jag efter, men 50% är ju ändå instinkt. Hehe. Men den guiden ger en bra grund och förståelse för turbon etc: http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Du hade mer tur än mig då i alla fall.. Kör +116 på core och +600 på memory så hamnar på 1268mhz core och 7200mhz memory , en gnutta besviken att jag inte kunde gå högre med core :((men tror inte GW2 kommer visa någon skillnad hehe

Det som ger mest enligt min erfarenhet av kortet är ju faktiskt minnet. Tror knappast att 10mhz spelar någon enorm roll..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|