IvyBridge 3770K Överklockning Corsair H80 Vattenkylare

Permalänk

IvyBridge 3770K Överklockning Corsair H80 Vattenkylare

Hej,

Jag är en nybörjare när det gäller överklockning. Köpte en Inet Taurus Overkill igår och vill nu överklocka den. Den har just nu en standardhastighet på 3,5ghz men det är lite väl svagt då jag lirar Microsoft Flight Simulator X som är ett extremt krävande program om inte ett av de mest krävande programmen som kan liknas med spel.

Jag har monterat in en Corsair H80 Vattenkylare som jag kör på 66% styrka för tillfället och ligger på stabila 45grader vid belastning.

Då Ivybridge är relativt ny så har jag inte hittat någon statistik på vad andra överklockat till utan att gå över ca 70grader med just en H80. Hade inte tänkt att slå något rekord i att få upp den i högsta möjliga hastighet under kort tid utan mer att försöka få upp den i åtminstonde 4,4ghz med max styrka på H80:n och kunna ligga där i ett antal timmar utan att komma upp i för hög temperatur. Detta för att flygningarna i simulatorn är i realtid så om man vill köra ner till Alicante så måste programmet köras i ca 3,5 timma. Processorn kommer dock bli mest belastad under start och landningsfaserna dvs från gate till airborne och från airborne till gate då "addon sceneries" kräver extremt mycket kraft och främst då flygplatserna som är väldigt detaljerade.

Har hört att Ivybridgen lätt blir varm jämfört med Sandy Bridge. Någon som vet om vilka hastigheter Ivybridgen skall kunna komma upp i med H80 utan problem? Självklart så höga hastigheter som möjligt!

Tack på förhand,

Edward Kjellen