Försök Hosta MineCraft Server 1.3.1 - Port issue.

Permalänk
Medlem

Försök Hosta MineCraft Server 1.3.1 - Port issue.

Tjenna alla ni där ute!

Jag har ett stort beskymmer som irriterar mig extremt mycket... vet inte heller HUR jag ska lösa problemet...

Jag lirar Minecraft med några polare och vill nu hosta en egen.
problemet är att "Port to bind" vill inte...

Och jag vet inte HUR man öppnar portar i Routern.
Jag gick in i Windows brandväggen och öppnade inkommande+utgående Port 25565 (vilket enligt MC Server) ska vara den IPn...

Någon annan som har / Haft detta problem?
Behöver hjälp snarast att få en lösning på problemet.

Fel Meddelande:

[INFO] Starting minecraft server version 1.3.1
[INFO] Loading properties
[INFO] Default game type: SURVIVAL
[INFO] Generating keypair
[INFO] Starting Minecraft server on 83.252.212.181:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

---------------------

Såhär ser min "Server.properties" ut:

#Minecraft server properties
#Sat Aug 18 01:20:33 CEST 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=83.252.212.181 (Testat blank & Med IP= Inget funkar!)
max-build-height=256
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
snooper-enabled=true
hardcore=false
texture-pack=
online-mode=true
pvp=true
difficulty=1
gamemode=0
max-players=20
spawn-monsters=true
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server

Hur löser jag problemet?
Vad ska jag göra?

Min Router heter [URL="http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-..."]NETGEAR Wireless Cable Voice Gateway CG3100[/URL] (Link to NETGEAR)
[PDF] Bruksanvisning (som jag inte blir klok på...)

Bild av Routern: http://img821.imageshack.us/img821/9639/imag0008cb.jpg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Har redan öppnat porten i Routern + Windows Brandväggen.

När jag försöker pinga så säger det med programmet PFPortChecker:

External IP Adress: XX.xxx.xxx.xxx (green text = Successful check).
Ping Result: We Were not able to PING your router! (RÖD TEXT!)
Port Check Result: Your Port is OPEN on this computer! (green text = Successful check). ---> (Men routern då?)

Jag antar att det betyder att porten är upptagen av något annat program?
Behöver en bättre lösning så jag får igång server...

Vill ju sedan kunna använda NO-IP: Adress efter fått igång "IP-Adress" sättet.
Enda problemet är PORTEN BLOCKAS?!

Permalänk
Medlem

Vad har du för ipnummer på din dator?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

kör ni riktiga eller piratkopia av minecraft, kör i i LAN eller över internet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raziki:

Tjenna alla ni där ute!

Jag har ett stort beskymmer som irriterar mig extremt mycket... vet inte heller HUR jag ska lösa problemet...

Jag lirar Minecraft med några polare och vill nu hosta en egen.
problemet är att "Port to bind" vill inte...

Och jag vet inte HUR man öppnar portar i Routern.
Jag gick in i Windows brandväggen och öppnade inkommande+utgående Port 25565 (vilket enligt MC Server) ska vara den IPn...

Någon annan som har / Haft detta problem?
Behöver hjälp snarast att få en lösning på problemet.

Fel Meddelande:

[INFO] Starting minecraft server version 1.3.1
[INFO] Loading properties
[INFO] Default game type: SURVIVAL
[INFO] Generating keypair
[INFO] Starting Minecraft server on 83.252.212.181:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

---------------------

Såhär ser min "Server.properties" ut:

#Minecraft server properties
#Sat Aug 18 01:20:33 CEST 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=83.252.212.181 (Testat blank & Med IP= Inget funkar!)
max-build-height=256
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
snooper-enabled=true
hardcore=false
texture-pack=
online-mode=true
pvp=true
difficulty=1
gamemode=0
max-players=20
spawn-monsters=true
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server

Hur löser jag problemet?
Vad ska jag göra?

Min Router heter [URL="http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-..."]NETGEAR Wireless Cable Voice Gateway CG3100[/URL] (Link to NETGEAR)
[PDF] Bruksanvisning (som jag inte blir klok på...)

Bild av Routern: http://img821.imageshack.us/img821/9639/imag0008cb.jpg

http://img821.imageshack.us/img821/9639/imag0008cb.th.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/34/imag0007dl.th.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/3152/imag0005by.th.jpg

Du kan inte köra Minecraft till att binda till din routers externa ip, utan Minecraft måste binda till en ip som din Minecraft server har (t.ex. 192.168.0.2 om din dator/server har den ip adressen). Annars så blir det ju såklart helt fel, då Minecraft försöker binda til en ip som in dator/server inte har, då den sitter bakom en router, vars ip du försöker binda till, men det kan inte Minecraft förstå.

Testa att lägga till din dators/servers lokala ip adress i configen, och starta sedan om Minecraft, så bör det hoppa igång.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Peppar:

kör ni riktiga eller piratkopia av minecraft, kör i i LAN eller över internet?

Jag kör Orginal "Köpt" Minecraft och ger ut den externa IPn så som 83.199.x.x.x

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Du kan inte köra Minecraft till att binda till din routers externa ip, utan Minecraft måste binda till en ip som din Minecraft server har (t.ex. 192.168.0.2 om din dator/server har den ip adressen). Annars så blir det ju såklart helt fel, då Minecraft försöker binda til en ip som in dator/server inte har, då den sitter bakom en router, vars ip du försöker binda till, men det kan inte Minecraft förstå.

Testa att lägga till din dators/servers lokala ip adress i configen, och starta sedan om Minecraft, så bör det hoppa igång.

Problemet är ju att random personer från andra ställen kan inte ansluta om man kör en IP så som 192.168... om de inte är i "Huset"....
de behöver den riktiga IPn...

Permalänk
Medlem

Ja, men personer som ansluter använder ju fortfarande ditt externa ipnummer, dom routas ju vidare till servern via din router.
Oavsett vad du skriver i configfilen så har din server fortfarande ett internt ipnummer.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Sötast

Skriv inte in IP i configfilen utan låt den vara tom.

Sen kan det även vara så att du redan kör en server i bakgrunden som felmeddelandet säger?

Permalänk
Medlem

Problemet Löst! - Anslutning aktiv och funkar!

Skrivet av sYph:

Ja, men personer som ansluter använder ju fortfarande ditt externa ipnummer, dom routas ju vidare till servern via din router.
Oavsett vad du skriver i configfilen så har din server fortfarande ett internt ipnummer.

PROBLEMET LÖST!

  1. Portar öppna i Router + Windows. = Del 1/3 OK!

  2. "Server (Properties)" Ändrad IP till 192.168.0.10 = Del 2/3 OK! IP funkar dock inte "Extern-anslutning ännu"

  3. [Öppna Web-browser -> NO-IP.com, Registera -> ladda hem "DUC" (den som skickar den nya IP till webben) -> Skapa en HOST/Re-direction.]
    ---> IPv4 Funkar nu med Web-adress istället: Bump.MyFTP.org = Del 3/3 OK!

Dags att låta vänner ansluta!

Så istället för att varje gång andra ska ansluta till din IP, så måste du ge dem de nya 5-sista-siffrorna (aka: Port-numret).

Nu använder Vänner/Folk alltid SAMMA WEB-ADRESS för att ansluta: Din NO-IP DUC (Direct Universal Connector) Laddar nu upp den nya IPn (OBS! måste starta med windows) till webben så de alltid kan ansluta!

Grattis WORK DONE!

Missade en viktig information.
Permalänk
Medlem

Kolla runt i inställningarna för din router, har du lite flyt så finns det en avdelning för att köra NO-IP tjänsten i maskinen, istället för att ha ett program igång på en dator.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sYph:

Kolla runt i inställningarna för din router, har du lite flyt så finns det en avdelning för att köra NO-IP tjänsten i maskinen, istället för att ha ett program igång på en dator.

den enda tjänsten som min router "kan köra" är en DNS server som betyder att jag måste betala 39.99 Eur / månad + registera på en sida...

så NEJ TACK.

Permalänk

Om du har TeamViewer kan jag kolla på din server config och försöka öppna porten åt dig i routern.

Permalänk
Medlem

Du måste skriva 25565 på server-port och ta bort ipn på server-ip sen borde det funka om du öppnat porten annars testa 25566 om det är så. Jag kan typ inget om servrar men det borde funka

Permalänk

Tja

1. Ta bort IP-nummret ifrån server.config. Det skall EJ vara med där. Varken den interna IP-adressen eller den externa.
2. Porten 25565 måste så klart vara öppen i både datorns brandvägg samt ROUTERern (vilket du verkar har lyckats med så OK)
3. I ROUTERN, så MÅSTE du göra en portforward till den INTERNA IP-adressen på den dator som kör Minecraft servern. Om du inte har det så kommer folk inte kunna ansluta.

Inget annat än ovanstånde behövs göra för att att starta en extern server i minecraft.

/UnKnown

Permalänk
Skrivet av Toxicator78:

Tja

1. Ta bort IP-nummret ifrån server.config. Det skall EJ vara med där. Varken den interna IP-adressen eller den externa.
2. Porten 25565 måste så klart vara öppen i både datorns brandvägg samt ROUTERern (vilket du verkar har lyckats med så OK)
3. I ROUTERN, så MÅSTE du göra en portforward till den INTERNA IP-adressen på den dator som kör Minecraft servern. Om du inte har det så kommer folk inte kunna ansluta.

Inget annat än ovanstånde behövs göra för att att starta en extern server i minecraft.

/UnKnown

Tack för hjälpen du!

Suck...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

[INFO] Starting minecraft server version 1.3.1 [INFO] Loading properties [INFO] Default game type: SURVIVAL [INFO] Generating keypair [INFO] Starting Minecraft server on 83.252.212.181:25565 [WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT! [WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind [WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Det felet beror på att det finns någon annan process som använder den porten, Brukar oftast bero på att det finns en anna minecraft server aktiv på datorn/serven.

Btw att köpa en domän är inte heller så dyrt ca 60kr / året