Kör Intel Burn test +10 i High utan problem.. räcker det?

Permalänk
Medlem

Kör Intel Burn test +10 i High utan problem.. räcker det?

Som topik säger.. Räcker det som ett ok resultat av en lyckad klock med att köra testet 10x på High? Eller måste man kunna köra det på verry high eller kanske på maximum för att vara säker på att inte datorn ska krasha vid ett senare tillfälle på grund av den klock jag använder?
(4,5MHz @1,4v max 82grader i stress och 44grader idle)

Permalänk

Är du nöjd med resultatet så kör på det. Själv är man lite åt det jobbiga hållet, finns möjligheten så måste det testas, så jag hade inte nöjt mig där. Jag skulle maxa testet för att veta att maskinen klarar det, får en bättre känsla i kroppen av att själv VETA att den klarar det
Så det är mest en fråga hur du tycker. Visst, klocken klarar nog det mesta som du kommer kasta åt den (så länge du inte är en extreem bencher) utan större problem. Vad hade du för temp under testet??

Edit: Såg nu att du skrivit temps

Skaffade glasögon ;P
Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf kört ett gäng vändor på max.
När jag klockade min dator så kunde den vara stabil i 100-200 rundor på standard/high men krasha efter 3-4 vändor på max om jag drog klockningen något för högt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag skulle iaf kört ett gäng vändor på max.
När jag klockade min dator så kunde den vara stabil i 100-200 rundor på standard/high men krasha efter 3-4 vändor på max om jag drog klockningen något för högt.

Jag trodde max bara använde mer RAM?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jag trodde max bara använde mer RAM?

Stämmer bra de, det enda alla inställningar i IBT gör är att använda mer RAM, och ju mer RAM du använder desto hårdare får processorn arbeta.
Finns en anledning till att processorn knappt går varm om du kör standard testet, med min CPU och kylning så skiljer det ca 30 grader i core temps mellan standard och max testet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.