Permalänk

Corsair H100, SSD, eller Bra lurar?

Jag vet inte var jag ska lägga den här tråden så det blev i CPU kyllning.
Jag har ungefär 1000 jag kan spendera och jag vill be om lite råd då jag inte kan bestämma mig vilket jag ska välja!
Så vad tycker ni? Jag spelar mest BF3 och jag vill uppleva bra ljud som det är känt för.
De lurar jag vill ha har ni här http://www.inet.se/produkt/6361067/corsair-vengeance-2000-wir...
Och sen har jag också stock kylaren kvar till prollen och vill ha H100 men hur mycket FPS skillnad i BF3 blir det om man överklockar till 4.2 ghz med min Phenom 965:a?
Om jag inte hade det svårt att välja innan har jag tittat på SSD innan men nu blivit aktuellt.
Så snabb boot tid, ett par extra FPS eller lurar?
Tack i förhand!

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk

Jag hade valt SSDn alla dagar i veckan! Du kommer dels märka det i BF3, men även märka det under tiden du inte spelar.

EDIT: H100 är så gott som uteslutet om du inte redan har en SSD. Att köpa en ny kylare för så mycket pengar för att klocka en halvseg AMD är ingenting emot prestanda-boosten du får av en SSD! Inser att jag låter smått fanatisk nu, men det får ni ha överseende med!

Permalänk
Medlem

Boot tiden är väll det sista man tänker på när man köper ssd? (Är ju redan obefintlig utan SSD)
Tyst, svalt, snabbt.
Allt som ligger på SSDn startar direkt, öppnar själv firefox 100~ ggr om dagen och klarar knappt av en dator utan SSD =D

H100 är ovärd för dig och sen verkar det ju vara större chans att få en trasig än en fungerande (finns trådar här om folk som fått 3-4 döda och några som dör efter liten tid).

Skrivet av BasseeBoii:

Så vad tycker ni? Jag spelar mest BF3 och jag vill uppleva bra ljud som det är känt för.
De lurar jag vill ha har ni här http://www.inet.se/produkt/6361067/corsair-vengeance-2000-wir...

Tror inte du kommer uppleva bra ljud med de där lurarna. Blir inte lurad i gaming träsket och satsa på ett erkänt bra märke istället.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2903 Aldrig hört nå dåligt om dessa, och killen som klagar på sladden kan ju inte veta hur man snurrar på lurarna... (maxfps kommentarerna)

Skulle ta lurar först (antar att du inte har så bra nu?) sen SSD när det kommer in lite mer pengar (Om det känns värt, är ju mer som än lyxvara fortfarande)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hade nog tagit Sennheiser PC 360 framför corsairs hörlurar.
Men sen hade jag nog tagit en ssd framför ett par hörlurar och sist funderat på en h100.

Visserligen kan din cpu flaska lite då du har ett 7950 men jag skulle tro att det handlar inte om många fps typ 2-3fps max om du överklockar (ren gissning från min sida baserad på lite erfarenhet).
Samtidigt så kommer du ladda program,spel,banor i spel,etc oerhört mycket snabbare (om du installerar prg,spelet på ssd'n vill säga).

Man märker inte så mycket efter att man har bytt till en ssd man tycker visst lite snabbare kanske det vart och så MEN när min första ssd (Corsair SSD Extreme X32) sa upp sig och var tvungen att skicka tillbaks den och köra ett tag med en vanlig hd fy fan vad slött allt var.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hade LÄTT tagit SSD! Så sjukt härlig känsla av att allt går när man trycker på det! Kortare laddtider i BF3 är guld värt!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Har du ungefär 1000:- och det är dessa tre saker du vill ha så blir följdfrågan hur mycket du är intresserad av att lägga på datorer och med vilket mellanrum?

Personligen hade jag försökt kombinera en billigare ssd samt en billig cpu-kylare då du skrev att du körde stock samt att jag personligen skulle undvika dessa slutna vatten-kylarna. Tex: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2103183/2012-08-03

Och senare köpt ett sennheiser pc360 (vilket jag precis som resten rekommenderar) nästa gång du har pengar över.

PS. Inet-länken är bara ett exempel på vad jag menar, finns gott om alternativ på märken och tillverkare i dessa prisklasserna hos olika återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog ävn jag tagit en SSD i första hand, sedan skaffa ett par, som reommenderat ovan, Sennheiser PC 360, äger ett par själv, underbart ljud och lättviktiga.. Undvik trådlöst som pesten om du frågar mig.

Sedan i tredje hand kan du skaffa en Corsair H60/Antec 620. Det skilljer inte många grader mellan de olika vattenkyöningarna, speciellt inte vid vanligt användar-klockande, om man kan säga så.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseeBoii:

Jag vet inte var jag ska lägga den här tråden så det blev i CPU kyllning.
Jag har ungefär 1000 jag kan spendera och jag vill be om lite råd då jag inte kan bestämma mig vilket jag ska välja!
Så vad tycker ni? Jag spelar mest BF3 och jag vill uppleva bra ljud som det är känt för.
De lurar jag vill ha har ni här http://www.inet.se/produkt/6361067/corsair-vengeance-2000-wir...
Och sen har jag också stock kylaren kvar till prollen och vill ha H100 men hur mycket FPS skillnad i BF3 blir det om man överklockar till 4.2 ghz med min Phenom 965:a?
Om jag inte hade det svårt att välja innan har jag tittat på SSD innan men nu blivit aktuellt.
Så snabb boot tid, ett par extra FPS eller lurar?
Tack i förhand!

Jag tycker att du ska satsa på den billiga 128GB Verbatim SSD disken som webhallen har för 599:-
samt en CPU kylare för resterande.

Sen nästa gång du har pengar (runt 1000:-) så kan du köpa nya hörlurar.
Dock får du mycket bättre ljud om du köper ett Ljudkort från t.ex. Asus.
Dem har ganska bra ljudkort nu för runt 3-400:- och det gör mer än ett par nya lurar om du endast kör med det integrerade ljudet.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk

Härligt med mycket svag! Och de lurar jag har nu är 100 kr jula skit! En högtalaren har pajat.. Men på er verkar det som att en SSD är den rätta vägen att köra på:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

Köp en ssd och sen kan du kan ju alltid köpa nåt 10-100:- skit från samma butik som du kan ha i 2-3mån om det krisar (dom flesta borde ju hålla så pass länge) för att sen köpa nya lurar igen.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s91949676&o=produkt_pri...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s91949701&o=produkt_pri...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

ssd

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

SSD helt klart

Sjuk skillnad mot vanlig hdd

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz