Visst kan kraven vara mycket låga, fram till den dagen då informationen faktiskt försvinner. Så jag föreslår att du frågar den ansvarige rätt upp och ner hur mycket dataförlust de kan hantera - ergo "Vad gör ni om all information försvinner bortom räddning?"
Vidare bör man fundera på att även göra systembackup. Vid en eventuell krasch kan det behövas ominstallation. Då kan någon form av "disaster recovery" spara mycket tid.
Det kan säkert fungera med en billig backup-lösning som inte behöver skötas om så mycket, men tyvärr brukar det innebära att det inte sköts alls. Finns det ingen uttalad ansvarig som dessutom har lite koll på hur backupen fungerar är det risk att man inte kommer ha några fungerande backuper att läsa tillbaka den dagen systemet havererar. Backup är inget man bara sätter upp och sen låter vara, den måste skötas och kontrolleras kontinuerligt.
Personligen anser jag att ett företag bör lägga ner lite pengar och tid på att skapa en fungerande backup-lösning, med klara rutiner och en plan för återläsning OCH en som är ansvarig för att sköta det. Det sista brukar fallera med kraft.