Kingston lanserar HyperX Predator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Jag är 45år, och älskar chassifönster Så dra inte alla över en kam, vi är många som gillar det! Skulle aldrig kunna tänka mig en låda utan chassifönster, väldigt smidigt om man vill se om en fläkt snurrar eller ej, T e x. Men lysdioderna, dom skippade jag för ca 10år+ sen

Byggde ett nytt projekt igår med Obsidian 650D, med Accelero Hybrid-kylning. Hade inte fönstret varit där hade jag inte missat en kabel alldeles för sent. ...sen var det rätt smidigt att se felkoder på moderkortet (Gene V) utan att behöva ta bort sidoplåten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Jag tar tillbaka det där med 12-åringar. Förlåt så mycket... Händer ju at jag öppnar chassidörren ibland för att kolla något så visst kan det väl vara praktiskt med fönster (även om jag själv tycker det är fult). Back to topic. Man kan ju ändå undra om kyflänsen behövs, rent tekniskt?

Lite inne på samma spår... De flesta minnena sitter ju under tornkylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför en grön pcb till den kyalen? Om man ska sattsa på snygt utsende så varför inte gå hela vägen?

Edit:
Inte bara kingston jag kommer att tänka på.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Varför en grön pcb till den kyalen? Om man ska sattsa på snygt utsende så varför inte gå hela vägen?

Edit:
Inte bara kingston jag kommer att tänka på.

För att det finns pappskallar som tror att allt som är grönt är energisnålt och fluffigt och sött?

För övrigt ställer jag mig mycket tveksam till att de gigantiska kylflänsarna är nödvändiga. Försäljningstrick, som vanligt, och ett mycket opraktiskt sådant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

För att det finns pappskallar som tror att allt som är grönt är energisnålt och fluffigt och sött?

För övrigt ställer jag mig mycket tveksam till att de gigantiska kylflänsarna är nödvändiga. Försäljningstrick, som vanligt, och ett mycket opraktiskt sådant.

högre kylflänsar är bättre om man har ett bra luftflöde i burken som "kyler" ner flänsarna lite.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

högre kylflänsar är bättre om man har ett bra luftflöde i burken som "kyler" ner flänsarna lite.

Absolut, men jag tvivlar på att det verkligen behövs. Har aldrig stött på minnen som blivit mer än fisljumma med vanliga lågprofilkylflänsar, även om de varit uppklockade.

Så jag vågar påstå att det är en gimmick. Fritt fram att motbevisa mig, I'm all ears (eyes).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har även hört att vissa så kallade heatspreaders på minnen till och med gör minnena varmare eftersom de stänger inne värmen. En fördel med dem är väl att risken för ESD-skador minskar när man installerar dem (dock en gissning från min sida).

Permalänk
Skrivet av Focal:

De snabbaste lär inte vara billiga!

Vilka är snabbast enligt dig? CL11 eller.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd

Jag behöver inte låga latenser eller snabba frekvenser.

Vill ha minnen som är väldigt stora och väldigt billiga.
Så att man kan ha väldigt mycket minne med bara 2 moduler, inte behöva flera moduler för att få mycket minne.

2x 8 GB till bra pris vore suveränt.

Vill ha låg strömförbrukning och låg värmeutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vilka är snabbast enligt dig? CL11 eller.

De med högst clockspeed?

Permalänk
Medlem

Kylarna är nog mäst humbug.
Har inte känt på de gskill jag har nu, (också stora flänsar) men på minna dominator gt minnena så bir de inte varama. Men med de flera moduler undrar man huruvida det i teorin går att få luft att gå igenom pakade moduler. (de som sitter på rad)

Edit: Stavning mm

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Lika mycket bullshit som Corsairs minnen med kylare. Som kom för 100 år sedan...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

De med högst clockspeed?

klockfrekvens är inte alltid "speed" utan latenserna ökar med klockfrekvensen.. så skillnaden blir minimal som bäst.

Skrivet av xpanterx:

Lika mycket bullshit som Corsairs minnen med kylare. Som kom för 100 år sedan...

Menar du kylflänsarna eller själva fläkten som kom med Corsair Dominator minnena tidigare?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Satan vilka grova minnen! Ehm ... Finns det ens moderkort som tar den hastigheten? Eller kan man trycka i såna i vilket "icke budget" moderkort som helst? Jag gick nyss ifrån 1600 till 1866 nämligen

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Fy vad fula
Håller mig till mina dominator platinum

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

2 666 MHz minnena kan man ju faktiskt ha nytta av!..... Om man jobbar på NASA....

det där är ju bara konstigt resonemang, det är ju samma som att trimma sin bil med antingen större turbo eller turbokonvertera.

behövs det? nej, är det kul? ja, är det billigt, nej men kanske värt det för att man är entusiast, precis som många här klockar å grejar med sina datorer.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

det där är ju bara konstigt resonemang, det är ju samma som att trimma sin bil med antingen större turbo eller turbokonvertera.

behövs det? nej, är det kul? ja, är det billigt, nej men kanske värt det för att man är entusiast, precis som många här klockar å grejar med sina datorer.

Till skillnad från alla MHz kan en turbo plocka fram väsentlig prestanda, typ som ett, för mellanskillnaden, dyrare grafikkort...

MVH en som inte har alla hästar i motorn. Jobbar dock på förgasaren och tändningen (som likt timing är väldigt viktig ).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Kommer de att finnas i rött? Annars är de inget för mig, allt måste matcha med färgerna annars funkar det inte!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jag väntar hellre på DDR4. Förhoppningsvis så dyker väl det upp snart.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Till skillnad från alla MHz kan en turbo plocka fram väsentlig prestanda, typ som ett, för mellanskillnaden, dyrare grafikkort...

MVH en som inte har alla hästar i motorn. Jobbar dock på förgasaren och tändningen (som likt timing är väldigt viktig ).

jaj jo men du förstår min poäng med det hela eller hur.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

+2000mhz menade jag. Då sitter jag bra till med cl8

Om dina minnen kör 1600MHz eller mer så; ja, det ät hyfsat bra.

Skrivet av knapish:

Om jag förstår allting rätt som jag har läst mig till så är cl11 2000mhz VÄLDIGT likt 9/1600, cycle tiden är densamma men att cl11 2000mhz kan peaka högre i dataöverföring.

Det är så jag har förstått det också. Bandbredden är högre med 2133/2000.

Permalänk

Jag är 27 och har fönster på burken, tycker det ser riktigt nice ut. Dock slipper jag helst lampor och dioder..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

What happened to the green nice looking ram modules that actually looked like Ram modules, and not a space ship?

Vad hände med svenska?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

För att det finns pappskallar som tror att allt som är grönt är energisnålt och fluffigt och sött?

För övrigt ställer jag mig mycket tveksam till att de gigantiska kylflänsarna är nödvändiga. Försäljningstrick, som vanligt, och ett mycket opraktiskt sådant.

nej din åsna.
det är väl oftast grönt som är standard.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag vet om att det inte var illa ment! Kunde bara inte låta bli att skriva Tror själv att "gillagrejen" har med smak än ålder att göra.

(är själv 67:a så det känns skönt att jag inte är ensam )

Får väl hålla med dig där om tycke och smak är själv 67:a och gillar mitt 650D med fönster, beror väl på vad man är ute efter.
Alla gillar Olika

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Snabba minnen är väl en nishmarknad i dagsläget med upplåsta multiplar även på processorer som inte är svindyra. Rent allmänt ger ju inte snabbare minnen många procents ökning av totalprestandan hos systemet (särskilt inte för spel). Att sedan kylaren är så stor att den kommer vara i vägen för tornkylare begränsar ju gruppen potentiella köpare ännu mer.

Om man spelar med den integrerade grafiken på AMD:s A-serie så är ditt påstående direkt felaktigt.

Permalänk

Någon som vet ifall dessa minnen är Black Edition, tänkte mest på AMD Overdrive..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Om man spelar med den integrerade grafiken på AMD:s A-serie så är ditt påstående direkt felaktigt.

Om man spelar på integrerade grafiken och lägger ut extra pengar på dyra minnen så har man prioriterat fel.

Permalänk

Lite halv-OT: Varför designar alla (?) moderkortstillverkare sina moderkort så att RAM ställer till problem utrymmesmässigt med CPU-kylare? Det borde väl inte vara en nyhet vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Lite halv-OT: Varför designar alla (?) moderkortstillverkare sina moderkort så att RAM ställer till problem utrymmesmässigt med CPU-kylare? Det borde väl inte vara en nyhet vid det här laget.

För att korta ner signalvägarna mellan den inbyggda minneskontrollen i CPUn och minnena?