Permalänk
Medlem

blir för varmt med H100

Hej

Tänkte höra om någon har varit med om att H100 blir för varmt.
Det är så att jag har haft detta H100 i snart ett år och har tagit bort dam på radiatorn och har Arctic Silver 5 Kylpasta som ett riskorn på CPU typ, och min temp har alltid legat med orginal Intel® Core i7-2600K Processor 3.4Ghz och inte blivit något speciellt varmt i ide runt 26-28 C och när man har spelat BF3 så max temp varit runt 45 C. Och det ända jag har gjort är köpte Corsair nya fläktar (Corsair SP120 Quiet Edition 120mm Fläkt) vet att tempen steg 2-3 grader fast dessa var tystare men nu efter snart 2 månader så har datorn nu efter ett tag sen när jag hade igång den ligger på 42-44 C i ide. har kallare i rummet nu pgr av väder lite nu när jag har fönster öppet. även om jag har sidan av på datorn så kommer den upp i 82 C i prime95 efter bara 4min utan överklockning alls.Jag vet om att fläktarna gjorde så CPU blev några grader varamre i ide o lood. Kan inte se att det läker från H100 i heller och man hör även pumpen arbetar som lite knarrade ljudet. För det enda skumma jag märkte för någran månad sen var att det vara som små fuktiga prikar på fläktarna på H100 precis som lite olja kändes det som, fast jag såg inte så mkt alls så byte jag fläktarna ju och kollade närmere titt på H100 fast märkte inget konstigt så jag moterade och hade ögonen på det par dagar. Jag kan inte sen något sånt små prikar av lite olja eller vad det var. trodde jag själv att det var lite fukt för jag har datorn precis vid fönster så har ibland det öppet på kvällarna när jag spelar. Undra om det är så det av dunsas så där är lite vätska i det men kan inte se några spår av att det läcker :S
Datorn är lika varm som när jag använder orginal kylingen intels, det ända är ju att tempen inte är lika stabil när jag hade luftkylningen det är ju självklart att det är så.

Jag hittade en blid som på minner mig lite om det små prikarna jag såg på fläktrna som det ser ut på detta H100 ( http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-... )

Permalänk
Hedersmedlem

hej din dator är varmare på sommaren än på vinter det är helt normalt det har alla som inte bor i en bastu...

men det låter lite högt men 82grader kolla om kylaren sitter riktigt och om det har läkt nån från kylar den kan hända tyvärr men förhoppningsvis fixar det till sig om du bara tar av och sätter på kylaren på din cpu en gång...

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hej din dator är varmare på sommaren än på vinter det är helt normalt det har alla som inte bor i en bastu...

men det låter lite högt men 82grader kolla om kylaren sitter riktigt och om det har läkt nån från kylar den kan hända tyvärr men förhoppningsvis fixar det till sig om du bara tar av och sätter på kylaren på din cpu en gång...

Hej

Jo det för så jag så självklart att dator är varmare på sommaren än vintern, jag menar att den var kallare i sommras när det var mkt varmare ute och då var tempen mkt lägre än vad den har varit nu den sista veckan,
ja jag vet att det är lite högt för jag har aldrig varit så varm innan har haft av den säkert 5-6 gånger innan dess, men har ej rört den på ca 2 månader nu för utom idag, men ska testa att ta av den så där kanske inte blivit någon luftficka kan hända om radiatorn blivit defekt... men jag har inte märkt något
fast ska testa att ta av som du sa i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem

bra du får skriva hur det går när du har satt fast den igen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

bra du får skriva hur det går när du har satt fast den igen

Du det blev bara 2 C skinllad men sak leta fram min gamla 120mm fläktar som satt på för två månader sen ska se om där är något kvar på dom måste läcka någon stan man inte ser, ska lägga upp bilder strax

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det som är konstigt man ser inget från någon skärv eller något på radiatorn att det ska läka

Permalänk
Medlem

H100 är skräp. Men Corsair har bra support så borde inte vara några problem att reklamera

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

H100 är skräp. Men Corsair har bra support så borde inte vara några problem att reklamera

Ja verka så, är mer sugen på något nytt annas H80 ? tar mindre plats eller har du något annat bra att rekommendera till mig?
Jag har ett R4 chassi som jag bygger blev besviken på H100 tyckte var lite kass kvalite verka det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hej din dator är varmare på sommaren än på vinter det är helt normalt det har alla som inte bor i en bastu...

men det låter lite högt men 82grader kolla om kylaren sitter riktigt och om det har läkt nån från kylar den kan hända tyvärr men förhoppningsvis fixar det till sig om du bara tar av och sätter på kylaren på din cpu en gång...

Konstigt att datorn vet när det är sommar och när det är vinter.
Jag har 24 grader i rummet året runt och datorn håller alltid samma temps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Konstigt att datorn vet när det är sommar och när det är vinter.
Jag har 24 grader i rummet året runt och datorn håller alltid samma temps.

Ett rum brukar bli varmare på sommaren, alltså drar datorn in varmare luft än den brukar vilket resulterar i högre temps. Rätt fantastiskt att du lyckas ha 24C i rummet året om, har du maffig luftkonditionering?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Ett rum brukar bli varmare på sommaren, alltså drar datorn in varmare luft än den brukar vilket resulterar i högre temps. Rätt fantastiskt att du lyckas ha 24C i rummet året om, har du maffig luftkonditionering?

Räcker att bo i en källare ::)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Ett rum brukar bli varmare på sommaren, alltså drar datorn in varmare luft än den brukar vilket resulterar i högre temps. Rätt fantastiskt att du lyckas ha 24C i rummet året om, har du maffig luftkonditionering?

Vi bor faktiskt i Sverige där några maffiga luftkonditioneringar inte är nödvändiga.
Speciellt denna sommar om man nu ska kalla detta väder för sommar.
Datorrummet ligger mot norr och den brukar kännas betydligt kallare än resten av rummen under dem varmaste dagarna på sommaren. Termostaten på väggen ser alltid till att det är minst 24C.

Permalänk
Medlem

On topic så skulle jag rekommendera trådskaparen att rensa den gamla kylpastan och sätta en ny klick.
Hjälper inte detta så är det kanske läge för reklamation då det inte är möjligt att kolla vattenflöde på dessa manicker
utan att äventyra garanti/reklamationsrätt.