Apples börsvärde slår historiskt rekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Nu måste jag fråga dig när du använde en PC senast? Jag har aldrig haft några som helst problem med varesig drivare eller program som inte fungerar pga min hårdvara. Och min rigg är 2 år gammal typ. Visst hade PC lite drivrutins problem för några år sedan men det var när XP fortfarande dominerade. Och XP var värdelöst i början med drivrutiner. Men med WIN 7 så finns det absolut inga problem.

Däremot har jag fått 2 st macar med Måndagsexemplar av minnen. Så frågan är egentligen hur stor koll Apple har på sin "egna" hårdvara.
Som iofs är lätt byta och du får nya minnen skickade till dig kostnadsfritt från Apple, men för det jävla priset så vore något annat skandal.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Hård kontroll fungerar inte alltid. Jag har som sagt sämre stabilitetserfarenheter av OS X än Windows 7 och är långt ifrån ensam om det. Vissa har upplevt tvärtom men det är tydligt att det inte bara kan hänga på hur mycket hårdvara som stödjs.

Det gör sig ju än mer tydligt när undersökningar visat att appar på iOS kraschar oftare än de gör på Android. Individuella upplevelser kan gå åt båda hållen där men en undersökning från ett företag som faktiskt håller på med kraschrapportering har ju lite mer värde.

Med detta säger jag inte att Apple's system är värdelösa. De har passat mig sämre än konkurrenterna när jag givit dem en ärlig chans men de kan fortfarande passa en massa andra bäst. Allt har ju med ens behov och smak att göra. Det som dock är fel är att påstå att Apple's grejer alltid fungerar stabilare än konkurrenternas.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Haha! Dagens! (Eller gårdagens då!)

Tänkte installera GIMPShop, men det gick ju så bra. Not.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mludd:

Fick du en kernel panic av att kolla Google Maps i Firefox? Eller menade du att Firefox krashade?

Burken krascha, firefox och OS med det. Hade väl ändå inte spelat mycket roll om bara applikationen firefox krascha? Lika irriterande det, fast då hade man ju kunnat kasta skiten på mozilla istället ..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-cr...

Läs och sedan kanske du känner för att revidera ditt påstående något.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cloned:

Nog kraschar Mac OS alltid, tro mig. Har sett det hända både en och fler ggr. Senast i förrgår när jag skulle kolla googlemaps i firefox på en imac. Fast som det är när det kommer till mac så var det ju alla andras fel och inte apples, för deras system är ju ofelbart..

Och tanken har inte slagit dig att det kan bero på Firefox och inte på Apple?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och tanken har inte slagit dig att det kan bero på Firefox och inte på Apple?!

Att operativsystemet kraschar? Är det inte Apples operativsystem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cloned:

Att operativsystemet kraschar? Är det inte Apples operativsystem?

Jag fattade det som att det var Firefox som kraschade i OSX när du kikade på Google maps...

Kika in denna då, en artikel om hur man kikar in i Mac OSX kraschlog...ironiskt nog är det just Firefox som de kikar på där som orsakat något...med tanke på att Mozilla inte gillar Apple och inte ville leverera Firefox till deras produkter från början så är det väl inte helt osannolikt att det finns ett problem med just Firefox heller
http://osxdaily.com/2007/02/27/deciphering-mac-os-x-crash-log...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Kika in denna då, en artikel om hur man kikar in i Mac OSX kraschlog...ironiskt nog är det just Firefox som de kikar på där som orsakat något...med tanke på att Mozilla inte gillar Apple och inte ville leverera Firefox till deras produkter från början så är det väl inte helt osannolikt att det finns ett problem med just Firefox heller

Men så är det även på Windows, att majoriteten av krascher beror på 3:dje parts program. Jag har lång erfarenhet som IT-tekniker i en mixmiljö på företag med Mac/PC och det är rätt jämt stabilitetsmässigt senaste åren enligt mig. Ett av de värsta programmen på Mac när det kommer till oönskade krascher är Microsofts Office, som har varit skräp i många år. Senaste versionen är hyfsad men fortfarande långt ifrån lika bra som på PC.

Personligen skulle jag inte ta stabilitet i beräkningarna om jag skulle välja mellan Mac/PC. Fast på PC får man förstås se till att kanske installera om rent redan från start om man köper en märkesdator med tanke på att många företag har massor av crapware förinstallerat.

Permalänk
Medlem

Dags att göra en uppföljning på det här, det går lixom inte bara uppåt längre.

Minus 100 miljarder US$ sen dom lanserade floppen iPhone 5
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/apples-kraftiga-ras-min...

En kurva som pekar ner... eller kanske stupar är rätt ord
http://bors-nliv.svd.se/index.php/detail/index/75250

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tempel:

Dags att göra en uppföljning på det här, det går lixom inte bara uppåt längre.

Minus 100 miljarder US$ sen dom lanserade floppen iPhone 5
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/apples-kraftiga-ras-min...

En kurva som pekar ner... eller kanske stupar är rätt ord
http://bors-nliv.svd.se/index.php/detail/index/75250

Fast de ligger fortfarande plus 40 % sen förra året men det är klart, konstigt att det inte vänder nu med lanseringen av nya iPads. Den nya mini ska ju tydligen sälja som smör i solsken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast de ligger fortfarande plus 40 % sen förra året men det är klart, konstigt att det inte vänder nu med lanseringen av nya iPads. Den nya mini ska ju tydligen sälja som smör i solsken.

Även om det fortfarande säljer så (på gamla meriter) så ser man ju att inget nytt händer, Iphone 5 hade ju inget revolutionerande och Ipad mini med sin idag usla upplösning speciellt med tanke på att Apple gått i bräschen med sitt Retina koncept så är magin borta.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast de ligger fortfarande plus 40 % sen förra året men det är klart, konstigt att det inte vänder nu med lanseringen av nya iPads. Den nya mini ska ju tydligen sälja som smör i solsken.

Aktiekurser är ju enbart förväntningar. Går försäljningen av mini exakt som förväntat (dvs jättebra) så påverkar inte den nyheten aktiekursen överhuvudtaget.