"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Går alldeles utmärkt att spela musik medan du använder notificationbar:en. Om du tittar på film pausas dock filmen medan du har den nere.

Interesting då det inte funkade så på en splitterny.
Jag räknar youtube som musik i det här fallet också men jag antar att det är där felet ligger
löjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Du skrev "att folk aldrig fattar att Apple aldrig någonsin har visat upp något eller läckt något innan de presenterar något", vilket är helt fel. I princip alla delar till nya iPhone 5 är redan kända, t.ex. att den kommer se ut så här:
http://www.macrumors.com/2012/08/10/a-closer-look-at-apples-n...

Det återstår att se, folk har spekulerat inför varje version och haft fel varenda gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

För du har en SGS3 och har använt den?

Har tillräcklig kontakt med dem för att veta det via jobbet, batteriet är en besvikelse, hitills är det endast Motorola Razr Maxx som har en riktigt tillfredställande batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Har tillräcklig kontakt med dem för att veta det via jobbet, batteriet är en besvikelse, hitills är det endast Motorola Razr Maxx som har en riktigt tillfredställande batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Återigen kommer du med argument som baseras på "dina kontakters" information.

Vilka onödiga prylar syftar du på i Samsung Galaxy S3 förresten?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Interesting då det inte funkade så på en splitterny.
Jag räknar youtube som musik i det här fallet också men jag antar att det är där felet ligger
löjligt.

Japp, youtube är ju film och det pausas när någon annan app tar fokus. Det går dock fint att override:a det om man ändå vill köra film i bakgrunden genom att dubbelklicka på hemknappen och klick på play.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Återigen kommer du med argument som baseras på "dina kontakters" information.

Vilka onödiga prylar syftar du på i Samsung Galaxy S3 förresten?

Var skrev jag "Mina kontakters information"?! Jag skrev att jag har tillräcklig kontakt med dem via jobbet...när det gäller onödiga funktioner så har du bl.a barometer, ögonigenkänningen som är helt onödig och på sikt förbrukar mer batteri av att tändas och släckas stup i ett, lyfta upp luren till örat och säga vem du vill ringa är en rätt onödig funktion och felringningar uppstår även lätt då den inte alltid förstår vad du säger...däremot saknar den en basic sak som en Integrerad telefonbok med E-mail

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Var skrev jag "Mina kontakters information"?! Jag skrev att jag har tillräcklig kontakt med dem (med SGS3, glömde att du var trög så man måste förklara varenda mening för dig) via jobbet...när det gäller onödiga funktioner så har du bl.a barometer, ögonigenkänningen som är helt onödig och på sikt förbrukar mer batteri av att tändas och släckas stup i ett, lyfta upp luren till örat och säga vem du vill ringa är en rätt onödig funktion och felringningar uppstår även lätt då den inte alltid förstår vad du säger...däremot saknar den en basic sak som en Integrerad telefonbok med E-mail

Nu får du ge dig med dina påhopp. du kallar mig trögfattad när andra här på forumet redan har konstaterat att du inte kan diskutera normalt. "Att din förmåga att diskutera är sämre än en femårings". Så ge dig med dina påhopp. Det hör inte hemma här på forumet.

Du har i andra trådar använt argument som baseras på "vad folk tror" och liknande saker. Så ett litet missförstånd som uppstår, dels för att du heller inte skriver jättetydligt, är inget du behöver besvara genom att kalla mig trögfattad.

Jag har ingenting emot dig men jag stör mig på att du hela tiden ska försvara Apple och deras produkter. Har sett i tre-fyra trådar där du talar om att allt man behöver finns hos iOS och att Android är helt värdelöst. Till och med när det handlar om Synaptics nya touchpad går du in och säger "Total Rip-off på apples touchpad som fungerar precis sådär". Snälla människa ge dig. Det finns andra företag än Apple som kan göra bra saker.

Jag vill inte få dig att tro att jag tycker att Android och windows bara är bättre än apple. Eller att jag är någon form av anti Apple-människa. Sitter med en MacBook nu och den fungerar super tycker jag. Använder den hellre än en windows laptop.

Sluta upp med fanboyandet nu tack.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Var skrev jag "Mina kontakters information"?! Jag skrev att jag har tillräcklig kontakt med dem (med SGS3, glömde att du var trög så man måste förklara varenda mening för dig) via jobbet...när det gäller onödiga funktioner så har du bl.a barometer, ögonigenkänningen som är helt onödig och på sikt förbrukar mer batteri av att tändas och släckas stup i ett, lyfta upp luren till örat och säga vem du vill ringa är en rätt onödig funktion och felringningar uppstår även lätt då den inte alltid förstår vad du säger...däremot saknar den en basic sak som en Integrerad telefonbok med E-mail

De exempel du ger visar att du inte riktigt har koll på hur teknik implementerats och används av telefonen så därmed borde du fokusera på att lära dig mer istället för att skriva starka påståenden kring något som ligger bland toppen av branschen (men konstigt nog verkar ett visst märke alltid undkomma dessa ord, trots att de är klart sämre på punkter du kritiserat hårt hos andra). Som det gamla talesättet, "bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel".

Varför ska telefonboken vara integrerat i mailprogrammet? Det låser dig bara till att använda det programmet. Nu har telefonboken funktion att när du väljer en kontakts e-mail så skickas du automatiskt till skrivdelen av det program du valt (Gmail, E-post eller annan nedladdad app).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

De exempel du ger visar att du inte riktigt har koll på hur teknik implementerats och används av telefonen så därmed borde du fokusera på att lära dig mer istället för att skriva starka påståenden kring något som ligger bland toppen av branschen (men konstigt nog verkar ett visst märke alltid undkomma dessa ord, trots att de är klart sämre på punkter du kritiserat hårt hos andra). Som det gamla talesättet, "bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel".

Varför ska telefonboken vara integrerat i mailprogrammet? Det låser dig bara till att använda det programmet. Nu har telefonboken funktion att när du väljer en kontakts e-mail så skickas du automatiskt till skrivdelen av det program du valt (Gmail, E-post eller annan nedladdad app).

Att ligga i toppen av branschen betyder inte att de alltid gör bäst produkter, jag sa t.ex att batteritiden har Motorola Razr Maxx fixat bättre och de har samma OS, bara det säger ju att Samsung stoppat i saker som bara suger batteri just nu, även iPhone 4S med sitt teoretiskt sämre batteriprestanda klarar att vara igång 2 timmar längre än SGS3's i GSMArena's test med 45h mot 43h, så något är ju galet med ett batteri som jag hade förhoppningar om

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Att ligga i toppen av branschen betyder inte att de alltid gör bäst produkter, jag sa t.ex att batteritiden har Motorola Razr Maxx fixat bättre och de har samma OS, bara det säger ju att Samsung stoppat i saker som bara suger batteri just nu, även iPhone 4S med sitt teoretiskt sämre batteriprestanda klarar att vara igång 2 timmar längre än SGS3's i GSMArena's test med 45h mot 43h, så något är ju galet med ett batteri som jag hade förhoppningar om

Skickades från m.sweclockers.com

Vem har pratat något om att alltid göra bäst produkter?

I övrigt fortsätter du att skriva riktigt okunniga saker. Att en telefon med 3300mAh-batteri håller längre än en med 2100mAh beror alltså på att den sistnämnda har en massa saker som "bara suger batteri". Jag förstår inte hur man lyckas dra en sådan slutsats från så extremt lättlästa fakta.

Vad gäller GSMArena har jag inte sett testet du länkar till. Jag däremot sett andra där de bl a visar att en SGS3 spelar upp video längre än iPhone 4S, trots en väldigt mycket större skärm, och den har nästan 3h längre taltid. Det är dock vettigt att läsa flera olika tester då resultaten tenderar skifta en hel del. T ex fick Which? skillnaden i taltid mellan SGS3 och iPhone 4S till 259 minuter, vilket är mycket större skillnad än GSMArena. Testerna görs rätt ovetenskapligt så därav går det inte bara att läsa ett.

Sedan kan man fortfarande undra varför du bara attackerar SGS3:s batteritid, när du inte nämner resterande mobiltelefoner som är klart sämre på punkten. Det känns rätt ologiskt att börja med att kritisera en som ligger i toppen i batteritid om man tycker smartphones har dålig sådan överlag. Det enda som går ihop då är den fanboy-inställning du visat upp så ofta tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Vem har pratat något om att alltid göra bäst produkter?

I övrigt fortsätter du att skriva riktigt okunniga saker. Att en telefon med 3300mAh-batteri håller längre än en med 2100mAh beror alltså på att den sistnämnda har en massa saker som "bara suger batteri". Jag förstår inte hur man lyckas dra en sådan slutsats från så extremt lättlästa fakta.

Vad gäller GSMArena har jag inte sett testet du länkar till. Jag däremot sett andra där de bl a visar att en SGS3 spelar upp video längre än iPhone 4S, trots en väldigt mycket större skärm, och den har nästan 3h längre taltid. Det är dock vettigt att läsa flera olika tester då resultaten tenderar skifta en hel del. T ex fick Which? skillnaden i taltid mellan SGS3 och iPhone 4S till 259 minuter, vilket är mycket större skillnad än GSMArena. Testerna görs rätt ovetenskapligt så därav går det inte bara att läsa ett.

Sedan kan man fortfarande undra varför du bara attackerar SGS3:s batteritid, när du inte nämner resterande mobiltelefoner som är klart sämre på punkten. Det känns rätt ologiskt att börja med att kritisera en som ligger i toppen i batteritid om man tycker smartphones har dålig sådan överlag. Det enda som går ihop då är den fanboy-inställning du visat upp så ofta tidigare.

Med tanke på att iPhone 4S har ett 1432mAh batteri så blir inte batteriet i SGS3 speciellt imponerande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Med tanke på att iPhone 4S har ett 1432mAh batteri så blir inte batteriet i SGS3 speciellt imponerande

Skickades från m.sweclockers.com

Bortsett från att t ex Which? fick ut större taltidsskillnad än skillnaden i batteristorlek så är det där ett dumt sätt att se på det. Man tittar inte på specifika komponenter och ser vad man får ut av det utan man tittar på resultaten. På samma sätt bortförklarar man inte att Razr Maxx har bättre batteritid med "ja, men de har ju större batteri så det räknas inte". Det är rent barnsligt korkat.

Men när ska du börja nämna de saker man påpekar att du har fel i? Säg inte att du är en sådan som är så rädd för att ha fel att du måste ignorera alla sådana punkter och hoppas att folk glömmer bort det. Om du ska svara på detta får du inkludera svar på mina korrektioner till dig i dina senaste inlägg, annars kan du lika gärna låta bli.