Logitech Washable Keyboard K310 tål Cola-spill och handdisk

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett underbart tangentbord, speciellt då jag för nuvarande använder ett gammalt dell-tangentbord sedan en kopp te kvaddade mitt Saitekbord...
Men först och främst skulle jag vilja se en SweClockers-recension!
DO IT NAO!

Permalänk

Tål cola-spill och handdisk?

Ursäkta om jag förstör den goda stämningen över Logitechs framsteg gällande robusta tangentbord. Jag råkar äga ett logitech G15 version 2 som jag råkade spilla ut en drink på när jag spelade HoN. Kladdigt som fan fick ju torka upp skiten snabbt och sen bara stå ut med kladdet i de 40 minuter som matchen varade. Orkade inte göra något åt saken då, tog itu med det morgonen därpå. Kopplade ur tangentbordet, tog diskborsten och ställde mig vid diskbänken och började städa upp min skit.

Jag doppade inte tangentbordet helt i vattnet, doppade nog bara borsten i diskvattnet och borstade sedan bara på tangenterna. Sitter här än idag med samma tangentbord och det är drygt 2 år sedan jag tvättade det i diskbänken. Enda anmärkningen på mitt lilla rengöringsprojekt var att efteråt blev det lite imma på displayen, har ju dock dunstat bort nu.

MvH

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Tvättbara möss och tangentbord har funnits ett bra tag.
http://www.dustinhome.se/search/unotron

Låter dock som en tvättsvamp när man skriver på det.

Permalänk
Skrivet av mofie:

Verkar vara ett underbart tangentbord, speciellt då jag för nuvarande använder ett gammalt dell-tangentbord sedan en kopp te kvaddade mitt Saitekbord...
Men först och främst skulle jag vilja se en SweClockers-recension!
DO IT NAO!

Jepp...Saitek tåler absolut ingenting...grabben spilde sockerfri saft på sitt...dog direkt...tork hjälpte absolut inte:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

vill-ha faktorn e hög på detta tangentbord! tror det blir en sådan istället, e trött på att få tobaks rester i alla springor på mitt tangentbord. 4/20

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

För en vecka sedan tvättade jag mina 1000kr´+ hörlurar för dom behövde en omgång, (Razer megaladon,inkl boxen)
Torkade i 4 dagar sen funkade dom gudomligt!

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Testa att ha datorn under skrivbordet

Har alltid datorn under skrivbordet på högra eller vänstra kanten så att benen får plats. Trots ditt råd är det för sent nu

Permalänk
Medlem

Logitech G19 tål inte cola-spill, provade här om dan

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej, ett x4 tål inte cola. Knapparna blir sega och fastnar I alla fall mina F9-12

Har själv spillt cola och det funkar utmärkt

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.