Permalänk

Vad tror ni om EKs vattenkylningskit?

http://www.inet.se/produkt/5322044/ek-kit-h3o-240-ltx
eller
http://www.inet.se/produkt/5322046/ek-kit-h3o-240-hfx

Vad tror ni om dessa för en first timer när det kommer till vattenkylning?
Skulle även vilja kyla grafikkortet, vad skulle jag behöva köpa till då? Ett vattenblock till det och två extra fittings?

Permalänk
Medlem

Båda två är bra kit, vilket chassi har du tänkt att stoppa in grejerna i?
Radiatorn i HFX kitet är betydligt tjockare och det kan bli tajt beroende på vilket chassi du har tänkt att använda.

Om du ska kyla ett grafikkort också skulle jag rekommendera en till radiator för att du ska få vettiga temperaturer (iaf om du tänkt överklocka)

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har du måttligt- eller oklockad processor samt ett grafikkort med hyfsat låg TDP lär du klara dig på det kittet + VGA-block och två nipplar. Har du fläskigare processor och grafikkort bör du nog antingen gå upp en storlek i radiator eller lägga till en yttarligare, en 120mm brukar ju gå att montera baktill på de flesta lådor utan att för mycket meck.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag snor tråden tex hur många radiatorer/storlek om man vill tex kyla 6990+6970 samt 930 i7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

ursäkta om jag snor tråden tex hur många radiatorer/storlek om man vill tex kyla 6990+6970 samt 930 i7?

2st 360 (tjockare modell) eller dylikt är nog rekomenderat. Är inte så inne på vattenkylning men det är en gissning

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från de kitten, de är inkörsporten till tyngre grejer Det var så jag åkte fast på vattenkylning XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Håll dig borta från de kitten, de är inkörsporten till tyngre grejer Det var så jag åkte fast på vattenkylning XD

fy fan det är spiralen ner asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

2st 360 (tjockare modell) eller dylikt är nog rekomenderat. Är inte så inne på vattenkylning men det är en gissning

Tror det är lite overkill tror 2x 240 av vanlig tjocklek är nog. En tjock(49mm) 120 och en tunn(30mm) 240 räcker för min 1100T med 1,5vcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Håll dig borta från de kitten, de är inkörsporten till tyngre grejer Det var så jag åkte fast på vattenkylning XD

Och billigt är det inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Tror det är lite overkill tror 2x 240 av vanlig tjocklek är nog. En tjock(49mm) 120 och en tunn(30mm) 240 räcker för min 1100T med 1,5vcore.

Nu har han ju en 6990 + 6970 och en i7 930, dessa utvecklar ganska mycket värme

Sen beror det väl på hur ljudkänslig TS är

Visa signatur

C>++

Permalänk

Tack för alla svar! Jag har för tillfället ett antec p180 chassi. Men tänkte kanske köpa ett nytt. Vad är att rekommendera för att få plats med i alla fall en 240 radiator utan större ingrepp i chassit?

Har en i7 920 samt ett 4870x2. Kan jag kyla dessa (utan överklockning) med ett av 240 kiten plus vga block?