Polaren har bättre prestanda fast ändå inte.

Permalänk
Medlem

Polaren har bättre prestanda fast ändå inte.

Hej alla klockare!

Jo min polare och jag har samma grafikkort: GTX 650 Ti

Han får 7.8 i prestandabetyg och jag får 7.1

Märkte att hans dator klarade av Guild Wars 2 bättre än min dator (Har bättre än han i allt annat)
Men ändå är hans grafikkort på något sett bättre?

Någon som vet vad det är för tok jag har råkat ut för?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av daLLEEE:

Hej alla klockare!

Jo min polare och jag har samma grafikkort: GTX 650 Ti

Han får 7.8 i prestandabetyg och jag får 7.1

Märkte att hans dator klarade av Guild Wars 2 bättre än min dator (Har bättre än han i allt annat)
Men ändå är hans grafikkort på något sett bättre?

Någon som vet vad det är för tok jag har råkat ut för?

Mvh

Vänta nu, prestanda betyg var? Windows?
Kör något riktigt test som typ 3dmark 11

Permalänk
Medlem

Han kanske har klockat sitt kort eller köpt en fabriksklockad version helt enkelt?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har ni för övrig hårdvara?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av daLLEEE:

Du menar kanske 560Ti eller 660Ti. 650Ti finns inte att köpa nu.

Permalänk

Det finns bara 650m inte ti.

Permalänk
Medlem

Skit i Windows Experience Index, märkligt att så många fortfarande anser att det är en testsvit att räkna med... Alla andra benchmarks är bättre än det skitprogrammet.

Permalänk
Medlem

Som många andra redan har skrivit, kolla inte i windows vem som har bäst grafikkort. Dra ner ett program som fraps eller liknande och kolla hur mycket FPS ni har i guildwars, har han mer så kan det vara allt från att det ligger skit i bakgrunden på den dator till att han har en överklockad modell och du inte har det.

Testa att köra ett testprogram som tex heaven benchmark från nVidias hemsida. Det är mycket lättare att kolla där än vad det är att kolla i Windows. Sen är det inte 650TI ni har eftersom att det inte finns. Sen att han har bättre prestanda i vissa spel kan ju vara att han har en bättre CPU? Guildwars är ju ganska CPU krävande? Finns mycket som kan vara fel, försök att skriva lite mer om din dator, det blir så mycket lättare att hjälpa dig då.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Oj, Förlåt för den dåliga informationen!

Vi har jämfört FPS och han har sin skärm bredvid min och det är ganska stor skillnad. menade 560ti såklart (Han har bättre fps)

Nu sa han att han har fabriksklockad, trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle ge han 30fps mer i spel så som Guild Wars 2.

Permalänk
Medlem

Du tror inte att hans skärm helt enkelt har lägre upplösning då?

Permalänk
Medlem

Lista alla övriga komponenter. Något säger mig att allt inte står rätt till.
Förutsatt att ni även har samma upplösning som ovan säger.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Det känns som att din kompis antigen har en skärm med lägre upplösning eller att han använder nyare drivrutiner till sitt grafikkort, medan du sitter på riktigt gamla drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Du tror inte att hans skärm helt enkelt har lägre upplösning då?

Kollat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det känns som att din kompis antigen har en skärm med lägre upplösning eller att han använder nyare drivrutiner till sitt grafikkort, medan du sitter på riktigt gamla drivrutiner.

Kollat det med!

Permalänk
Medlem

Vi har båda 8GB ram samma minneshastighet
Har 4 kärnig i5a med 3.3ghz (Han har 4 kärnig 2.5ghz)
560 ti (Båda har det)
har en SSD som inte han har

Får mycket högre än han förutom på grafik där hans får 7.8 och jag får 7.1, resten är mina högre och jag vet själv att det är bättre grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av daLLEEE:

Oj, Förlåt för den dåliga informationen!

Vi har jämfört FPS och han har sin skärm bredvid min och det är ganska stor skillnad. menade 560ti såklart (Han har bättre fps)

Nu sa han att han har fabriksklockad, trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle ge han 30fps mer i spel så som Guild Wars 2.

Vänta nu, 30 fps mer? Du har inte på automatisk 2 på Vertical sync? Eller Vertical sync överhuvudtaget för den delen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

vad är hans komponenter för några då hans kanske inte överhettas medans dina komponenter gör det ?

och hur varma blir dina delar när du belastar dem? kika upp det med hwmonitor och posta sedan tillbaka efter att du nått en maxtemp efter 10 minuter ungefär..

och har han T ex en 2600k eller annan cpu från intel med 6 kärnor eller mer så är det ganska uppenbart att den presterar bättre i guildwars 2 än vad T ex 3570K gör om man nu inte klockar upp den såklart och har han även mkt ram
T ex 8 gb så ligger han också lite ovanför din dator om du har lägre än honom och har en massa program uppe samtidigt det kan också sänka fps'en.

jisses vad tid det tar för mig o skriva heh började skriva 23:12.

kika upp grafikinställningarna som de andra sagt både i nvidias kontrollpanel och i spelets inställningar

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av daLLEEE:

Vi har båda 8GB ram samma minneshastighet
Har 4 kärnig i5a med 3.3ghz (Han har 4 kärnig 2.5ghz)
560 ti (Båda har det)
har en SSD som inte han har

Får mycket högre än han förutom på grafik där hans får 7.8 och jag får 7.1, resten är mina högre och jag vet själv att det är bättre grejer

Som ovanstående skrev, kolla i nvidias kontrollpanel efter vsync eller liknande(gissar att ni redan kollat i spelet)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Lånar för en bump, bästa sidan att kolla prestandan i sin burk?

"citera så ja snabt kan kolla svar"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Inget där heller, är en gammal cs-korp så det borde man ju ha koll på tycker man!

Uppskattar väldigt mycket att folk försöker hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

Lånar för en bump, bästa sidan att kolla prestandan i sin burk?

"citera så ja snabt kan kolla svar"

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx för att kolla om din dator klarar vissa spel.

http://www.3dmark.com/ poängbaserat test som visar hur bra dator du har.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Okej detta är ganska sjukt men när jag startade vsync (Fråga mig inte varför) så fick jag lika mycket FPS som polaren o.O

Antar att denna mystiska resa är över, tack så himla mycket för alla förslag allihopa!

Mvh!

Tråden kan låsas.