Permalänk
Medlem

660ti

Någon som fått sina 660ti ännu? Lever de upp till förväntning? Själv är inets leverans försenad så jag får vackert vänta

Permalänk
Inaktiv

Ne men skulle vilja ha ett! Skulle du kunna göra en lite "review" på ditt 660i hur den är i bf3 eller sc2 m.m.? vad för 660i köpte du förnågon? det finns ju trotts allt några märken att välja på

Permalänk
Medlem

Jag köpte asus OC variant, så jag fick borderlands 2 med. Jovist kan jag göra det, om jag nu får det någon gång

Permalänk
Inaktiv

nice ser fram emot resultaten! fast klart jag har ju tittat på sweclockers test så du måste inte (känn ingen press haha)
- Funderar på att köpa ett fast vart köpte du ditt? via inet?

Permalänk
Medlem

jag skall hämta mitt idag. asus gtx 660 ti oc varianten.
återkommer ikväll/ imorgon efter att jag testat BF3

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Inaktiv

du ser att du kör med ett 650 Inzne80 vad är rekomnderad nätt?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon186265:

du ser att du kör med ett 650 Inzne80 vad är rekomnderad nätt?

500w är rekomenderat dock hade jag köpt 500-650w Gold agg för bra linor.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

tror ni att ett 500w är nog med kraft för att köra med den setupen jag har? (se nedan)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

500w är rekomenderat dock hade jag köpt 500-650w Gold agg för bra linor.

"Bra linor" vad är det? ^^ jag har säkert hört det någonstans men kan du påminna mig va vad det nu igen? :):S

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon186265:

"Bra linor" vad är det? ^^ jag har säkert hört det någonstans men kan du påminna mig va vad det nu igen? :):S

Det är hur bra tex 12v linan är på ett nätagg till tex att leverera ström till modekort eller 4pins kontakten eller 6 pin.

Man vill ha så stabila linor som möjligt med så lite felmarginal som möjligt.

Ja du kan driva ditt system med 500w men hade fortfarande tagit ett gold agg

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Det är hur bra tex 12v linan är på ett nätagg till tex att leverera ström till modekort eller 4pins kontakten eller 6 pin.

Man vill ha så stabila linor som möjligt med så lite felmarginal som möjligt.

ja! tack :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

du ser att du kör med ett 650 Inzne80 vad är rekomnderad nätt?

jag skulle inte välja att ha ett nät agg under 650 W

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt nu idag, ska såklart testa, först blir det lite anno 2070, sedan bf3, ska försöka spela lite sc2 och borderlands 2 senare i veckan med.

Dock så har mina ra minnen pajat i slutet av förra veckan, så sitter just nu bara på 2x2 GB ram. Får hoppas det inte flaskar förmycket...

Permalänk
Avstängd

Hej!
En kompis till mig köpte ett 660Ti på Inet här om dagen, då skaffade han sig ett EVGA referesnkylare på. Det strulade något såpass! Det fungerade bra, men så fort man installerade drivrutiner så började allting lagga och till slut blev allting rosa och allt dog. Vi testade i olika datorer och med olika drivrutiner. Blev att lämna tillbaka det, och så fick han ett Gigabyte istället som fungerade klockrent. Han kör BF3 på Ultra, vilket är helt spelbart men inga 60+ fps, men ändå tillräckligt för att kunna spela.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shitpommfrit:

Hej!
En kompis till mig köpte ett 660Ti på Inet här om dagen, då skaffade han sig ett EVGA referesnkylare på. Det strulade något såpass! Det fungerade bra, men så fort man installerade drivrutiner så började allting lagga och till slut blev allting rosa och allt dog. Vi testade i olika datorer och med olika drivrutiner. Blev att lämna tillbaka det, och så fick han ett Gigabyte istället som fungerade klockrent. Han kör BF3 på Ultra, vilket är helt spelbart men inga 60+ fps, men ändå tillräckligt för att kunna spela.

vad får han för fps då? han setup vill jag ha tack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186265:

vad får han för fps då? han setup vill jag ha tack.

Han får runt 35 som lägst.
i5 3570k
16 gb Vengance ram
Gigabyte 660Ti
850 Watt AX Corsair

Permalänk
Medlem

Jag testade precis lite bf på high, med en uppösning på 1920x1200 så låg jag runt 80-90 större delen av tiden, det var dock inga extrema förhållande. Coilwine kommentar borttaget, verkar vara mitt nätagg.

I anno körde jag på high och v-sync 60fps på (utan vsync låg jag runt 70-80 men hade rejält med screen tearing, fast antar att det inte har så mycket med kortet att göra). Dock laggade det satan när jag "spolade", men varken gpu eller cpu fick jobba hårt, antar att det var minnesbegränsningen som kändes av där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Narien:

Jag testade precis lite bf, med en uppösning på 1920x1200 så låg jag runt 80-90 större delen av tiden, det var dock inga extrema förhållande. Dock verkar det som att jag fått ett ex med coil-wine.

I anno körde jag på high och v-sync 60fps på (utan vsync låg jag runt 70-80 men hade rejält med screen tearing, fast antar att det inte har så mycket med kortet att göra). Dock laggade det satan när jag "spolade", men varken gpu eller cpu fick jobba hårt, antar att det var minnesbegränsningen som kändes av där.

Narien och vad för setup för du med? tack för upplägget!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shitpommfrit:

Han får runt 35 som lägst.
i5 3570k
16 gb Vengance ram
Gigabyte 660Ti
850 Watt AX Corsair

Är det bara jag? men jag tycker det är väldigt lågt för den setupen.. 35 fps fast då va det ultra? frågan om han kan köra high bara för jag har funderingar på att lira med det kortet!

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Är det bara jag? men jag tycker det är väldigt lågt för den setupen.. 35 fps fast då va det ultra? frågan om han kan köra high bara för jag har funderingar på att lira med det kortet!

Troligtvis så spelar personen BF3 i multiplayer vilket gör stor skillnad jämfört med recensioner där man oftast kör testerna på BF3 Singelplay.

Permalänk
Medlem

Min dator är enligt följande:
Chassi: FD R3
Processor: I5 3570k, kyld med noctua D14
Moderkort: Asus P8Z77-V
Grafikort: Asus 660Ti DCII (eller vad nu kylaren heter)
RAM: Normalt kör jag med corsair vengeance 2x4GB i 1600MHz, de jag använder just nu (för ena stickan är paj) är 2x2 corsair dominator gt i 1600MHz (polaren jag låande dem av sa dock att de är gjorde för 2133MHz tror jag det var).
SSD: Samsung 830 128 GB
Lagring: Diverse gamla diskar.
Nätagg: Corsair HX 620W vars garanti gick ut för 2 månader sen, och eftersom jag precis bytte grafikkort upptäckte att det är coilwine på -.-

FPS kollar jag med MSI Afterburner, samt i bf3 kan man ju skriva Render.DrawFPS 1

Just nu är inget överklockat. Som jag skrev i det tidigare inlägget, det verkar vara mitt nätagg som det är coilwine på, alltså inte mitt nya grafikkort, skoj att man upptäcker sånthär när man byter ut sitt gamla 9800GT och blir av med en jetmotor. Men hur som helst, 660ti verkar vara oskyldigt iaf!

80-90 var kanske lite i överkant, nu när jag kör på caspian border 64 spelare så är det typ 65-70.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GoYoghurt:

Troligtvis så spelar personen BF3 i multiplayer vilket gör stor skillnad jämfört med recensioner där man oftast kör testerna på BF3 Singelplay.

Ok då förstår jag

Skrivet av Narien:

Min dator är enligt följande:
Chassi: FD R3
Processor: I5 3570k, kyld med noctua D14
Moderkort: Asus P8Z77-V
Grafikort: Asus 660Ti DCII (eller vad nu kylaren heter)
RAM: Normalt kör jag med corsair vengeance 2x4GB i 1600MHz, de jag använder just nu (för ena stickan är paj) är 2x2 corsair dominator gt i 1600MHz (polaren jag låande dem av sa dock att de är gjorde för 2133MHz tror jag det var).
SSD: Samsung 830 128 GB
Lagring: Diverse gamla diskar.
Nätagg: Corsair HX 620W vars garanti gick ut för 2 månader sen, och eftersom jag precis bytte grafikkort upptäckte att det är coilwine på -.-

FPS kollar jag med MSI Afterburner, samt i bf3 kan man ju skriva Render.DrawFPS 1

Just nu är inget överklockat. Som jag skrev i det tidigare inlägget, det verkar vara mitt nätagg som det är coilwine på, alltså inte mitt nya grafikkort, skoj att man upptäcker sånthär när man byter ut sitt gamla 9800GT och blir av med en jetmotor. Men hur som helst, 660ti verkar vara oskyldigt iaf!

80-90 var kanske lite i överkant, nu när jag kör på caspian border 64 spelare så är det typ 65-70.

Ok Nice det är rätt bra fps tror jag går för ett 660 tack för kommentarerna!

Permalänk
Medlem

Du blir säkert nöjd

Såg att jag glömde skriva tidigare, bf 3 var spelat på high det med, inte ultra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Narien:

Du blir säkert nöjd

Såg att jag glömde skriva tidigare, bf 3 var spelat på high det med, inte ultra!

Ok! Fast jag är ut efter high i bf3 "bara" villket kommer att resultera i att jag kommer kunna köra high på många andra spel om inte ultra med det kortet thnx! Vi får la lira bf3 bara för det

Glömde skriva att det är onödigt att köpa för dyrt också med tanke på hur snabbt utvecklingen går och studentplånboken håller inte långt haha

Permalänk
Medlem

när jag testade mitt nya gtx 660 ti asus igår på Ultra med upplösning 1650x???? (kommer ej ihåg exakta siffror på upplösningen)
så låg jag på 110 fps som bäst 55 fps som lägst och 75 - 85 i medel..

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

när jag testade mitt nya gtx 660 ti asus igår på Ultra med upplösning 1650x???? (kommer ej ihåg exakta siffror på upplösningen)
så låg jag på 110 fps som bäst 55 fps som lägst och 75 - 85 i medel..

spelet jag spelade var BF3

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Najs, hoppas det lever upp till förväntningarna

Permalänk
Medlem

580 TILL 660-TI

Hej ja har ett 580 men blev sugen på att köpa ett 660ti, är det värt att göra den uppgraderingen eller ska man isåfall sikta in sig på något högre?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wankeer:

Hej ja har ett 580 men blev sugen på att köpa ett 660ti, är det värt att göra den uppgraderingen eller ska man isåfall sikta in sig på något högre?

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Titta den länken jag ser att 660 tar ca 20-30 fps mer i bf3 just!! Finns andra kort där med bara å titta ^^