Fredagspanelen 41: Windows 8, Geforce GTX 660, Ouya och Apple

Permalänk
Medlem

Började tokskratta när de unisont klämmer ur sig ett yay för att få spela BF4 48 timmar innan release.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

@Jonas och Emil (och övriga på redaktionen): Ja, nätagg i 500-, 600- och 700-wattsklassen är precis det ni ska testa för att det ska vara intressant för oss läsare

Börja med 400W så håller jag med dig till 1000%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Börja med 400W så håller jag med dig till 1000%

ja jo jag funderade på det när jag skrivit, men orkade inte ändra 4-500w är egentligen vad nästan alla med lite mer begränsad budget hamnar på. det räcker ju gott och väl till ett system med grafikkort i 2000-kronorsklassen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Härligt med Fredags showen

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Hedersmedlem

hej alla emil pratade om en team forsses 2 server nån som vet vilken han menar?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

De pratar om Sleaping Dogs som jag tycker ser för jävligt ut, om man jämför med samma utvecklares Just Cause 2, på ett dubbel GPU som mitt Nvidia GTX 590. Går i prinsip inte sätta några inställningar alls i avancerade grafikinställninga utan man får ta standard: Låg, medel, hög eller extrem. V-sync går endast ta bort i Nvidias kontrollpanel. Enda läget som är spelbart på GTX 590 är på medel.

Dg3RfCRKrbg

Väldigt trist att du köpt ett spel som sen inte fungerar som det ska tycker du ska vända dig till inköpsstället och kräva dina pengar tillbaka. Att du har lagt ut ca 400Kr för ett spel som inte fungerar som det ska direkt är riktigt dåligt men förhoppningsvis kommer det nya drivrutiner från Nvidia och/eller en patch som fixar det.
I det videoklipp du länka till ser det inte ut som att high res pack är inlagt, kan ha fel.

Ett tips är att du lär dig vad skillnaderna mellan utvecklare, utgivare och distributör är. Just Cause 2 och Sleeping Dogs och dess utvecklare har ingenting med varandra att göra.
Använder inte samma motorer eller någonting, helt olika studios som gjort spelen.

Permalänk
Medlem

Trevlig panel, långt och bra! Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Här sa dom att 330 var skräp måste missat det.
Byggde en burk under sommaren till frugans far med den i och den funkar utan problem.

http://www.youtube.com/watch?v=16aDCDVY5hw&feature=player_det...

det enda jag hörde var iaf, "Lämna tillbaka din sunkiga Sandforce Intel 330 och skaffa en Samsung 830"

Permalänk
Medlem

Underbart! Älskar fredagspanelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Bara jag som tyckte ljudet var burkigare än vanligt. Fick dra ner all bas för att höra. Men kvittar, bara panelen är tillbaka.

De pratar om Sleaping Dogs som jag tycker ser för jävligt ut, om man jämför med samma utvecklares Just Cause 2, på ett dubbel GPU som mitt Nvidia GTX 590. Går i prinsip inte sätta några inställningar alls i avancerade grafikinställninga utan man får ta standard: Låg, medel, hög eller extrem. V-sync går endast ta bort i Nvidias kontrollpanel. Enda läget som är spelbart på GTX 590 är på medel.

Dg3RfCRKrbg

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=288791...

560Ti SLI, vet inte om SLI är aktiverat(profiler osv). Allt på absolut max(i 1920x1080), det flyter på bra för mig.

Permalänk
Medlem

En 10 meters bubbla

Hej jag vill bara bidra till er kommentar om Apple som bubbla, vad som är ett bra mått på om en aktie är sunt värderat är PE-talet. Det visar till hur många ggr årsvinsten aktien handlas i. Som en snabbkommentar lanserades facebook till 100ggr vinsten, Apple ligger på 12, Google 13...

Länk för lite mer info, baseras på 2013-års prognoser.
http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-pe-ratio-for-tech-companies-2012-8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

ja jo jag funderade på det när jag skrivit, men orkade inte ändra 4-500w är egentligen vad nästan alla med lite mer begränsad budget hamnar på. det räcker ju gott och väl till ett system med grafikkort i 2000-kronorsklassen

Precis. Ett tämligen vanligt system kommer ju inom kort vara en I5 med GeForce 660IT och det blir ju dryga 200w system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mirre55:

Väldigt trist att du köpt ett spel som sen inte fungerar som det ska tycker du ska vända dig till inköpsstället och kräva dina pengar tillbaka. Att du har lagt ut ca 400Kr för ett spel som inte fungerar som det ska direkt är riktigt dåligt men förhoppningsvis kommer det nya drivrutiner från Nvidia och/eller en patch som fixar det.
I det videoklipp du länka till ser det inte ut som att high res pack är inlagt, kan ha fel.

Ett tips är att du lär dig vad skillnaderna mellan utvecklare, utgivare och distributör är. Just Cause 2 och Sleeping Dogs och dess utvecklare har ingenting med varandra att göra.
Använder inte samma motorer eller någonting, helt olika studios som gjort spelen.

Vet inte om du driver med mig men lämna tillbaka?
Köpt på Steam
Ryktas om att folk redan fått ner drivisar som stödjer spelet i SLI men inget jag hittat.
Tack för tipset, men tycker spelet känns väldigt "Just Cause 2" och man får till och med Ricos outfit.
I alla fall: Spelet är fult som bara den enligt mig.
high res pack är installerat och körde på det i klippet men fick sänka till medel (går inte välja high res pack där) på grund av huvudvärk. Hör till dem som inte kunde spela GTA 4 - inklusive konsol - utan att bli totalyr förrens inhandlat I7 processor och Nvida 590. Tur att vi alla är olika.

Skrivet av termosen:

Hej jag vill bara bidra till er kommentar om Apple som bubbla, vad som är ett bra mått på om en aktie är sunt värderat är PE-talet. ...[/IMG]

Enormt intressant. Själv körde jag linjalmetoden. Drar ett streck från 1970 till 3 år före dagens datum. Var aktieindex lägre än min förlängda linje, köpte jag aktiefonder, var den högre, säljdags. Det fungerade i tio år sedan slutade jag och konsumerade istället.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som ser likheterna

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Underbart med fredagspanelen när kommer det mer chassi recencioner längtar efter fler finns ju så mycket att välja på.

ska bygga nytt iår har jag tänkt vill se recensioner på något några lian li hade varit najs

Permalänk
Hedersmedlem

Hörde jag rätt Jonas att ni skall anordna en "Reclaim" på gatan? Det kan bli skoj.

"Jalla! Jalla! Mer HDD-utrymme, eller cloudlagring, till alla!"

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||