Brännt mitt Gigabyte GTX560ti

Permalänk
Hedersmedlem

Brännt mitt Gigabyte GTX560ti

Igår gick mitt Gigabyte GTX560ti åt skogen i en rökpuff. När jag plockar ur grafikkortet för att syna skadorna är första delen av pciexpress kontakten bänd både på grafikkortet och moderkortet. Det är väl där matningen till kortet sitter. Kortet har aldrig varit tweakat/överklockat och det har inte någon annan del i datorn heller varit. Nätaggregatet är ett Fractal Design Tesla 550 som jag har fått för mig ska vara helt ok.

Är det någon som vet varför en sådan skada kan uppkomma? Är det ett förekommande fel med 560ti? Jag har själv byggt min dator och vill veta om det är någon idé att försöka reklamera något.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

kasst nätagg kanske är felet.
överspänning kan vara tråkigt ibland.

Permalänk
Medlem

Fractal Design ska göra kvalitéts nätagg så det bör verkligen inte vara problemet!
Likaså 560Ti är ju Nvidia kort, som heller inte ska va dåligt, jag skulle helt klart säga att de är värt att pröva att skicka in för att försöka få ett nytt på garanti

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB