Permalänk

Behöver hjälp med val av kylning

Hallå!

Jag har köpt en I7 3770k och tänkte överklocka denna lite grann. Då undrar jag om standardfläkten duger till detta, men om den inte gör vad anser ni om en Noctua NH-D14 och Antec Kühler H2O 620 eller finns det en annan kylare därute i samma prisklass som de två exemplen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixxertime:

Hallå!

Jag har köpt en I7 3770k och tänkte överklocka denna lite grann. Då undrar jag om standardfläkten duger till detta, men om den inte gör vad anser ni om en Noctua NH-D14 och Antec Kühler H2O 620 eller finns det en annan kylare därute i samma prisklass som de två exemplen?

Dom båda är väldigt bra, det finns även luft kylning som är bra, en är ju arctic cooling rev 7 pro v2 troe jag den heter, har den i en av mina stationära och den kyler bra som f*n och går väldigt tyst och fint! Det negativa är ju att den är j*vligt stor men den passar perfect i mATX chassit som den används i. Det är en utav dom billigare kylarna också (cirka 200 spänn)
Annars håller jag nog på antec kühler, har hört mycket fint om den och ska nog köpa en sådan själv till den stora burken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av GoXi:

Dom båda är väldigt bra, det finns även luft kylning som är bra, en är ju arctic cooling rev 7 pro v2 troe jag den heter, har den i en av mina stationära och den kyler bra som f*n och går väldigt tyst och fint! Det negativa är ju att den är j*vligt stor men den passar perfect i mATX chassit som den används i. Det är en utav dom billigare kylarna också (cirka 200 spänn)
Annars håller jag nog på antec kühler, har hört mycket fint om den och ska nog köpa en sådan själv till den stora burken.

Skickades från m.sweclockers.com

Har dock hört att Antec ska ha ett klickande ljud som inte går att bli av med om man inte höjer den till 90-100%, det e inget som du råkar veta mer om? Är det bara ett rykte eller någonting som kan hända en?

Permalänk
Medlem

Pumpen ska vara på 100% hela tiden? Jag har 620 och den är grym i den klassen!
30C idle, 75C load 4,7GHz prime95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixxertime:

Har dock hört att Antec ska ha ett klickande ljud som inte går att bli av med om man inte höjer den till 90-100%, det e inget som du råkar veta mer om? Är det bara ett rykte eller någonting som kan hända en?

Detta har jag tyvärr aldrig hört om och vet därmed inget om det
Jag får nog läsa mig in lite mer på dessa vattenkylningarna, för att ge mer information så att jag inte sitter här och ljuger för dig ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsair H-80 eller H-100 är också båda bra saker, sen har ju intel en vattenkylare, men den vet jag inget om

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Zalman cnps 9900 max ska jag skaffa snart iag, liten, snygg och lätt med en ENORM kylförmåga! Spöar noctua nh-d14 i flera tester!

Visa signatur

Insert funny joke here