Battlefield 3: Armored Kill får fyra lanseringsdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Löjligt att se gnäll över någon hundralapp, skaffa er ett jobb snorungar, men och andra sidan slipper vi säkert några av er på slagfältet i höst och det är alltid positivt.
Jag tycker alla DLC's borde kosta en 500-lapp, och grundspelet två st!

skaffa och skaffa tror du att det är enkelt att få jobb eller...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

BF2 fick BF2 Special Forces som vad jag mins kosta 399:- eller 499:- då när det begav sig. Vilket inte är långt ifrån premiums kostnad idag. Börjar man sedan rada upp innehållet i Special Forces och sedan lägger ihop allt innehåll som kommer i DLCna för BF3 så tror jag vi får mycket mer för samma kostnad idag. DLC's är ett sätt för företagen att få in pengar över ett helt år och ge spelarna mer innehåll mer löpande över den perioden. Det kan också vara en aningen säkrare investering också än att jobba i mer än ett år och släppa en full expansion när många spelare kanske gått över till något annat vid den releasen.

Så folk är nog bara griniga och snåla. Det uttalandet kommer jag få mycket skit för men jag tror det ligger mycket i det. DICE/EA's stora misstag var att lova gratis innehåll. Men det stör mig inte längre, jag roas fortfarande och ser fram emot expansionerna istället för att grina för inget.

Ja och hur många maps kom BF2 ut med jämfört med BF3? Hur mycket extra fick vi betala för alla dussintals mods till vanilla BF2? Juste. Betala mer för mindre innehåll.

Men men, hoppas AK är grymt, kanske dom 260kr man slängde på Premium ändå lönade sig.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Men satan Dice! En jävla tisdag?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Väx upp smågrabbar och skaffa er ett jobb så ska ni nog se att några hundralappar för ett spel inte är något att gnälla om.
Antingen så köper ni spelet och är glada eller så skiter ni i det helt enkelt, hur jävla svårt kan det vara?
Beter er precis som obstinata småungar.

Skrivet av Gr8t:

Löjligt att se gnäll över någon hundralapp, skaffa er ett jobb snorungar, men och andra sidan slipper vi säkert några av er på slagfältet i höst och det är alltid positivt.
Jag tycker alla DLC's borde kosta en 500-lapp, och grundspelet två st!

Skrivet av Jakelol:

Kan inte mer än hålla med, borde kosta dubbelt så mycket så man kan skilja agnarna från vetet.

Det är knappast pengarna det handlar om. Det är hur de förstör en lovande spelserie och dessutom lovar något som de sedan bryter helt. Ja, det är en smaksak, vissa gillar hur spelet har blivit, andra inte. Jag skulle kunna jobba 4 timmar extra och köpa hela serien och premium men jag väljer att inte göra det.

Skitcoolt att ha jobb, är detta flashback eller?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Förstår mig inte på folk som klagar på Premium. Om man inte gillar BF3 så kan man spela andra spel och om man gillar BF3 får man mycket spelupplevelse för pengarna. Sen finns det snåljåpar som tror och tycker att man ska få 29 multiplayerkartor för 499 kr eller 249 kr.

Undra om det kanske beror på att man förr fick VÄLDIGT mycket mer för pengarna när man köpt ett spel jämfört med nu, man får bara mindre och mindre och betala mer och mer. Inte nog med det så betalade man för en halvtaskig BETA som de troligtvis inte kommer styra upp heller för den delen!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

11:e september? Härligt lanseringsdatum för Armored Kill

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Undra om det kanske beror på att man förr fick VÄLDIGT mycket mer för pengarna när man köpt ett spel jämfört med nu, man får bara mindre och mindre och betala mer och mer. Inte nog med det så betalade man för en halvtaskig BETA som de troligtvis inte kommer styra upp heller för den delen!

Dock är det garanterat mycket större produktioner med mycket mer folk bakom och som driver upp priserna sedan så får man även tänka på att våra lönerna hela tiden blir högre och då måste även priserna på varor gå upp.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Dock är det garanterat mycket större produktioner med mycket mer folk bakom och som driver upp priserna sedan så får man även tänka på att våra lönerna hela tiden blir högre och då måste även priserna på varor gå upp.

Lönerna ökar så då måste vi höja priset på produkten?
Jo det är mycket större produktioner men med tanke på hur enorm marknaden har blivit jämfört med 10 år sen så mjaaaaaa...

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Men satan Dice! En jävla tisdag?

Spelar det någon roll att det släpps på en tisdag?

Jag försökte fundera på vilka nackdelar det kan medföra, men jag kan inte komma på något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Väx upp smågrabbar och skaffa er ett jobb så ska ni nog se att några hundralappar för ett spel inte är något att gnälla om.
Antingen så köper ni spelet och är glada eller så skiter ni i det helt enkelt, hur jävla svårt kan det vara?
Beter er precis som obstinata småungar.

Vänta nu, vi är "smågrabbar" för att vi inte gillar hur ett företag förstör något som i vårt tycke var bättre förut och uttrycker detta på ett forum som är avsett just för den här typen av diskussioner? Oavsett om man har ett arbete eller inte så kan man ju tycka att deras affärsmetoder är skit och att man inte får något för de pengarna. Om det besvärar dig så mycket att andra tycker annorlunda, varför är du då medlem på ett forum överhuvudtaget?

Skrivet av Gr8t:

Löjligt att se gnäll över någon hundralapp, skaffa er ett jobb snorungar, men och andra sidan slipper vi säkert några av er på slagfältet i höst och det är alltid positivt.
Jag tycker alla DLC's borde kosta en 500-lapp, och grundspelet två st!

"Gnäll" och "kritik" är två helt olika saker. Du kanske skulle lägga nån hundring på en fin ordbok i fickformat istället? Troll..

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Spelar det någon roll att det släpps på en tisdag?

Jag försökte fundera på vilka nackdelar det kan medföra, men jag kan inte komma på något alls.

Jo du förstår att jobbar man 35 mil hemifrån och bor på jobbet så måste man vänta till helgen innan man kan spela det, och då har alla andra redan spelat i 4 dagar

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Vilket j-a skämt, fyra olika lanseringsdatum, patetiskt....
Och PS3 en vecka innan, vore vara så att PS3 fick den en vecka innan den "vanliga" releasen, inte före premium iaf.

Hoppas på bättre speldynamik jmf med CC, poängsamlarbanor var det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Älskade BF under de tidigare serierna men EA har tyvärr kommit in förstört allt och det står jag för.

Jag lägger hellre dessa hundralappar på någon vara där jag vet vad jag får för pengarna. Det handlar varken om att jag är snål eller har dålig ekonomi. Även om jag hade varit miljonär så hade jag aldrig köpt ett spel som blir mindre och mindre igenkännbart från dess förflutna.

Battlefield är dött för mig och jag kommer aldrig köpa ett kommande bf-spel eller expansion så länge EA har något med det att göra.

Sen får andra spela och gilla spelet hur mycket ni vill, men att tracka ner på folk som inte gillar vart Battlefield-serien är på väg är förjävligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1nkk:

Älskade BF under de tidigare serierna men EA har tyvärr kommit in förstört allt och det står jag för.

Jag lägger hellre dessa hundralappar på någon vara där jag vet vad jag får för pengarna. Det handlar varken om att jag är snål eller har dålig ekonomi. Även om jag hade varit miljonär så hade jag aldrig köpt ett spel som blir mindre och mindre igenkännbart från dess förflutna.

Battlefield är dött för mig och jag kommer aldrig köpa ett kommande bf-spel eller expansion så länge EA har något med det att göra.

Sen får andra spela och gilla spelet hur mycket ni vill, men att tracka ner på folk som inte gillar vart Battlefield-serien är på väg är förjävligt.

kunde inte sagt det bättre själv.

Intalade mig själv att BC var bra, likaså BC2 och nu senast BF3, men icke.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vi PC spelare med premium får spela spelet den "11 September". Fatta vad man kommer att känna sig som en terrorist när man flyger flygplan i Amrored Kill just på den dagen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jo du förstår att jobbar man 35 mil hemifrån och bor på jobbet så måste man vänta till helgen innan man kan spela det, och då har alla andra redan spelat i 4 dagar

Ahh då förstår jag.

Själv har jag 15 minuters promenad till jobbet, så jag såg aldrig det som ett problem :]

Permalänk
Medlem

Jaha, när det började pratas om ett bf3 release så lovade dom dyrt och heligt att vi pc spelare skulle vara huvudmålet med detta spelet men det var fan en jävla lögn rätt i ansiktet på oss. De bryr sig fan mer om fucking ps3 än oss riktiga gamers. Konsoller är bara bögskit.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Lönerna ökar så då måste vi höja priset på produkten?
Jo det är mycket större produktioner men med tanke på hur enorm marknaden har blivit jämfört med 10 år sen så mjaaaaaa...

Klart man måste höja priset på produkten om lönerna blir högre för annars gör ju företagen förlust. Det går hand i hand.
Ju högre löner ju mer måste produkterna kosta för att kunna hålla lönerna uppe.
Ta vilket företag som helst, höjer dom lönerna på sina arbetare så måste dom ju ta ut mer för produkten för att kunna gå med vinst.
Precis så funkar det i sammhället, inte har vi 800kr i månadslön som man hade på 50 talet? Nej och det beror på att folk får det bättre och bättre och löner höjs och då måste man höja priset på produkterna, annars blir det helt galet.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Vänta nu, vi är "smågrabbar" för att vi inte gillar hur ett företag förstör något som i vårt tycke var bättre förut och uttrycker detta på ett forum som är avsett just för den här typen av diskussioner? Oavsett om man har ett arbete eller inte så kan man ju tycka att deras affärsmetoder är skit och att man inte får något för de pengarna. Om det besvärar dig så mycket att andra tycker annorlunda, varför är du då medlem på ett forum överhuvudtaget?

Vad kallar du det där då? Det är precis det som är gnäll. Ni kommer inte kunna ändra något på hur EA sköter sitt företag genom att gnälla på nätet. Det ända ni kan göra är att sluta köpa deras spel om ni inte gillar dom så måste dom ändra sig för att gå med vinst, eller hur?
Så det är helt meningslöst att sitta här på lilla Swecklockers som EA inte kunde bry sig mindre om.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på pengar tillbaka för Close Quarters, eftersom jag blitt "lurad" till premium,
fan har man CQ borde det var billigare att köpa PM OCH
VAFAN fixa en cockie så man slipper all reklam att köpa PM om man redan gjort det!
i skitorigin bla bla kööööppp PM... jasså en gång till???
oavsett. ps3 suger i fps. vet ju all redan.. men men rantar runt lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Vad kallar du det där då? Det är precis det som är gnäll. Ni kommer inte kunna ändra något på hur EA sköter sitt företag genom att gnälla på nätet. Det ända ni kan göra är att sluta köpa deras spel om ni inte gillar dom så måste dom ändra sig för att gå med vinst, eller hur?
Så det är helt meningslöst att sitta här på lilla Swecklockers som EA inte kunde bry sig mindre om.

Nej, det är inte gnäll. Det skulle vara väldigt bra om du lärde dig skillnaden mellan det och att kritisera och ifrågasätta. Det här är ett forum. Man diskuterar saker här. Både positiva och negativa. Om forumets redaktörer publicerar nyhetsartiklar om olika produkter och händelser, blir det automatiskt diskussioner om det ena och det andra. Det är liksom själva syftet, förutom att informera alltså. Det är ju en del av problemet i allt det som flera av oss har kritiserat EA för: De bryr sig inte. Det är det vi retar oss på och vill att de ändrar. Oavsett om det hjälper eller inte så är det en demokratisk rättighet vi har. Har du problem med att andra tycker annorlunda än du så har du alltid ett val att göra något annat istället. Simpelt.

Tyck vad du vill om det, men sitt inte här och tala om för mig att jag borde vara tyst för att du anser det vara onödigt att jag yttrar mina åsikter.

Edit: Du har för övrigt fel. Det är Du och alla de andra som köper deras skit som behöver sluta göra det för att förhindra en fortsättning i samma spår.
Vi andra avstår redan och kan inte påverka mer.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Löjligt att se gnäll över någon hundralapp, skaffa er ett jobb snorungar, men och andra sidan slipper vi säkert några av er på slagfältet i höst och det är alltid positivt.
Jag tycker alla DLC's borde kosta en 500-lapp, och grundspelet två st!

spela över och leka snobb på internet... tycker att spel borde bli billigare så att fler köper så att färre laddar ner

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

hur fan kan man inte släppa det på pc först

här undrar jag ju bara hur dice är funtade om dom inte släpper det på pc först efter som det är i stort set gjort för pc

Permalänk
Skrivet av Tohges:

här undrar jag ju bara hur dice är funtade om dom inte släpper det på pc först efter som det är i stort set gjort för pc

Nej det är gjort för konsoll, portat till PC

Permalänk
Skrivet av skinnis:

Jag ifrågasätter hela premium tjänsten, dom försenar DLC för folk som inte har premium alltså. DLC är redan klar så varför inte släppa till alla.

Nu för tiden är det väldigt vanligt att man ger early access till folk som förbokar. Då menar jag inte beta, utan early access till det färdiga spelet. Och premium är ju bakom alla bonusar bara en enda stor förhandsbokning till alla DLC.

Skrivet av Hypno-Toad:

spela över och leka snobb på internet... tycker att spel borde bli billigare så att fler köper så att färre laddar ner

I det här fallet kan dock priset vara vad som helst eftersom pirater endast kan köra singleplayer i grundspelet. Säger dock inte att jag tycker priset är bra, en aning lägre skulle inte skada. Men som vanligt finns det till vettiga priser i många butiker utanför Origin.

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Jeg burde starte et litet bakeri.

Folk kommer inn døra og blir fortalt at en bolle koster 10 kr pr stk. og kan hentes neste dag på samme sted, alternativt så må dem betale 20 kr pr stk. for å få varene samme dag.

Det hade du säkert kunnat göra också om du hade bakat riktigt goda bullar.

EA hade inte gjort detta om de inte kommit undan med det = utbud/efterfrågan

Problem?