Permalänk
Medlem

GTX 660Ti

Jag behöver hjälp med att bestämma mig för vilket jag vill köpa och som ni kanske har sett så finns det förj**ligt många.
Gärna det som ger mest "bang for the buck"
Budget : 2800kr inte mer

Permalänk
Medlem

Detta är bra, och va de få som kostade under 2800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Detta är bra, och va de få som kostade under 2800kr.

Ska med köpa ett 660ti snarast, dock så vill jag ha ett som inte väsnas så förbannat mycket och som självklart får plats i min låda.
Vet någon dimensionerna samt ljudnivå på citerat kort? Ser stort ut på bilderna, 26cm i djup får jag in i dumburken, höjden är inga svårigheter dock.

Edit: Såg precis på komplett (där kortet förövrigt kortet kostar 200:- mer) är 27.2 cm i djup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Detta är bra, och va de få som kostade under 2800kr.

Är inte detta kort bättre?

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar ju vara ett slikt kort, så ja det ligger inom budget. Kolla om du hittar en test/review till just detta kort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Verkar ju vara ett slikt kort, så ja det ligger inom budget. Kolla om du hittar en test/review till just detta kort.

Kolla den här länken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zilly.:

Kolla den här länken

Ja det är ju antagligen inte ett dåligt kort. Dock har jag inte själv haft ett med den kylningen så jag kan inte säga så mycket om hur den låter. Att den kyler bra det gör den iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja det är ju antagligen inte ett dåligt kort. Dock har jag inte själv haft ett med den kylningen så jag kan inte säga så mycket om hur den låter. Att den kyler bra det gör den iaf.

Så kortet är köpbart för det priset?

Permalänk
Medlem

Det enda jag skulle tänka på är kylningen !

Alla kort är lika sånär som klockhastighet + - 10% några har visst 256 bus hastighet men de är färre å dyrare mer likt ett 670.

Dubbla fläktar annars vill jag inte ta i det med tång, finns alldeles för många som klagat på hogt ljud med de gamla korten 560 570 osv, så varför skulle de va skillnad med dessa !

Nej ta ett med dubbla fläktar till ett bra pris om ni ändå ska klocka upp kortet varför betala en premium för ett kort som redan är klockat ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zilly.:

Så kortet är köpbart för det priset?

Ingen aning hur kylningen presterar men är väl bara plocka hem och kolla.
Åverka ångerrätten om det verkligen inte håller måttet i värsta fall.
Bra pris för ett 660ti IMO.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zilly.:

Så kortet är köpbart för det priset?

Det skulle jag verkligen säga att det är.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det skulle jag verkligen säga att det är.

Hur mycket tror du/ni att priset kommer att sänkas fram mot september månad?

Permalänk

jag slängde iväg en beställning på ett gainward kort, komplett som vanligt, snabba tider, skickades idag

offtopic: ska klaga som fan på cdon, först så säger dom att den är på packning, jag frågar om det blivit något fel, men den var på packning.

sen fyra dagar senare berättar dom om sitt systemfel, och tyvärr blev det inget för dig. gw2 kommer på lördag och hade ju vart roligt med ett kort till dess.

cdon får noll av fem stjärnor

komplett får fem av fem om det kommer fram på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

jag slängde iväg en beställning på ett gainward kort, komplett som vanligt, snabba tider, skickades idag

offtopic: ska klaga som fan på cdon, först så säger dom att den är på packning, jag frågar om det blivit något fel, men den var på packning.

sen fyra dagar senare berättar dom om sitt systemfel, och tyvärr blev det inget för dig. gw2 kommer på lördag och hade ju vart roligt med ett kort till dess.

cdon får noll av fem stjärnor

komplett får fem av fem om det kommer fram på fredag

Kan du kolla vad kortet presterar i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilly.:

Kan du kolla vad kortet presterar i BF3?

Har beställt ett GTX 660ti
hoppas att kortet är lika bra som jag hoppas. Kommer posta review senare om vad jag tycker om kortet.

Permalänk
Inaktiv

Tjena zilly! funderar på att köpa ett lika dant men en fråga återstår.

Kan man köra det på ett 500w? med min setupp? ^^

Andra får gärna hjälpa mig också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tjena zilly! funderar på att köpa ett lika dant men en fråga återstår.

Kan man köra det på ett 500w? med min setupp? ^^

Andra får gärna hjälpa mig också!

Skriv vad du har så kan vi väll försöka lista ut om du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilly.:

Har beställt ett GTX 660ti
hoppas att kortet är lika bra som jag hoppas. Kommer posta review senare om vad jag tycker om kortet.

Skriv speciellt om hur högljud kylningen är i idle, gaming och full load. Se till att allt annat är avstängt runt omkring och se till att om du har möjlighet i princip stänga av alla andra fläktar i din dator.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zilly.:

Skriv vad du har så kan vi väll försöka lista ut om du kan.

Ser du inte min signatur nedan??? ^^

I5 2500k @ 3.33 GHz | 8Gb ddr3 1600mhz | 320 gb Samsung | 120gb SSD Intel 520 | Ati Radeon HD 5830 2gb | Windows 7 Home Premium 64-bitars

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zilly.:

Kan du kolla vad kortet presterar i BF3?

Du kan ju själv skriva vad du har för övrig utrustning, så blir det lättare att förutsäga om prestandan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ser du inte min signatur nedan??? ^^

I5 2500k @ 3.33 GHz | 8Gb ddr3 1600mhz | 320 gb Samsung | 120gb SSD Intel 520 | Ati Radeon HD 5830 2gb | Windows 7 Home Premium 64-bitars

Haha, nej såg inte. Satt på lektion så.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,8 Ghz Moderkort: Asrock Extreme 4 GPU: MSI Geforce GTX 660ti PE. PSU: be quiet! Pure Power L8 630W SSD: A-DATA Premier Pro SP900 128GB. HDD: WD Caviar Blue 500GB + Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ska hämta mitt senare idag, hoppas att det uppfyller mina krav...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Fått hem det nu , är JÄTTE nöjd testat dem flesta spelen på allting Ultra settings , Om man säger såhär kortet äter upp spel och skiter ut dem. ang kylningen så ligger jag på 27-29 idle och runt 45-55 grader beroende på spel. KÖP KÖP KÖP!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zilly.:

Fått hem det nu , är JÄTTE nöjd testat dem flesta spelen på allting Ultra settings , Om man säger såhär kortet äter upp spel och skiter ut dem. ang kylningen så ligger jag på 27-29 idle och runt 45-55 grader beroende på spel. KÖP KÖP KÖP!

Vilket kort blev av GTX660Ti?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vilket kort blev av GTX660Ti?

Gigabytes version, OC http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660ti_oc_2g...