Permalänk

Borttagning av kylpasta på CPU kylare

Vilket är det bästa att använda för att ta bort kylpasta från en Antec Kuhler 620? Har inget T-röd, bensin eller något liknande som andra skrivit. Finns det andra sätt?

Tack för svar

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuttenfilt:

Vilket är det bästa att använda för att ta bort kylpasta från en Antec Kuhler 620? Har inget T-röd, bensin eller något liknande som andra skrivit. Finns det andra sätt?

Tack för svar

Ta ett gammalt kreditkort och skrapa av det dock skulle jag rekommendera att ta bort alla rester med förslagsvis T-röd och tops

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuttenfilt:

Vilket är det bästa att använda för att ta bort kylpasta från en Antec Kuhler 620? Har inget T-röd, bensin eller något liknande som andra skrivit. Finns det andra sätt?

Tack för svar

låna tjejens nagellacksbortagning? kanske har lite hembränt i en hörna du kan använda?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

vatten funkar för mej

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Finns det några andra sätt? Bruden har inte nackellacksbortagning och har inge T-röd "/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk

använder baby våtservetter funkar bra för mig.

Permalänk
Medlem

Nej, spring och köp något ordentligt att ta bort det med istället annars kommer du bara få problem i slutändan ändå

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Knacka på hos granen om de har lite t-röd?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuttenfilt:

Finns det några andra sätt? Bruden har inte nackellacksbortagning och har inge T-röd "/

parfym borde fungera, kanske behöver torka av den efteråt så där inte är rester av parfym kvar på CPUn

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Eller så köper du kemiskt ren bensin på ICA eller isopropyl alkohol om du kan få tag på det!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Niclas:

Eller så köper du kemiskt ren bensin på ICA eller isopropyl alkohol om du kan få tag på det!

Skrivet av snuttenfilt:

Vilket är det bästa att använda för att ta bort kylpasta från en Antec Kuhler 620? Har inget T-röd, bensin eller något liknande som andra skrivit. Finns det andra sätt?

Tack för svar

Kemisk Ren Bensin från gripen kostar 20kr.
Räcker i ett par år.
Varför snåla på det?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Aceton å tops är det bästa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snuttenfilt:

Vilket är det bästa att använda för att ta bort kylpasta från en Antec Kuhler 620? Har inget T-röd, bensin eller något liknande som andra skrivit. Finns det andra sätt?

Tack för svar

Skulle rekommendera att du använde dig av T-röd eller kemisk bensin. Att göra något halvsnålt kan leda till att när du väl lägger på mer kylpasta så kan det bli problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Aceton fungerar utmärkt, går bort rakt av. Se bara till att du torkar av noga innan du applicerar ny kylpasta.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Gripens kemiskt ren bensin + bomullspinnar. Går bra med T röd också

Permalänk

köp isopropanylalkohol och tops på apoteket... du kommer bara att sabba skiten annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

parfym borde fungera, kanske behöver torka av den efteråt så där inte är rester av parfym kvar på CPUn

På vilket sätt skulle det vara bra?

Använd hushållspapper. Vet inte vad andra använder för kylpasta, men för mig har det bara vart att gnugga bort med lite papper.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

På vilket sätt skulle det vara bra?

Använd hushållspapper. Vet inte vad andra använder för kylpasta, men för mig har det bara vart att gnugga bort med lite papper.

Isåfall skulle jag sätta min kompis dator på att parfym är bättre en lite papper...

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa ArctiClean och ha den någonstans i ditt hem så behöver du inte hitta något rengöringsmedel.
http://www.inet.se/produkt/5321164/articlean-rengorningskit-f...

Permalänk

Jag kör med t-röd och melittafilter, känns säkrast imo. Om man nu inte skaffar professionellt borttagningsmedel såklart!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Isåfall skulle jag sätta min kompis dator på att parfym är bättre en lite papper...

grymt, du får min adress!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag kör med t-röd och melittafilter, känns säkrast imo. Om man nu inte skaffar professionellt borttagningsmedel såklart!

Gripen aceton/bensin + tops och sen torka rent med ett kaffefilter.(kaffefiltret luddar ej) se är de bara att smälla på ny pasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara andas varmluft på + kaffefilter fungerar.
Men det blir en del gnuggade och antagligen inte 100%-igt rent.

Någon kemikalie är att rekommendera om man vill ha det helt rent.

Permalänk

Måste det vara helt rent om man även ska lägga på nytt sen?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuttenfilt:

Måste det vara helt rent om man även ska lägga på nytt sen?

Ja, det är väldigt noga.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Okej, Så T-röd är det bästa?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,4 GHz, Kylare: Corsair H100i Push N Pull Moderkort: ROG Maximus VI Gene Z87 Ram: Corsair Dominator 2666 4GB x2, HDD: Seagate 2TB SSD: Intel 520 120GB GPU: EVGA 780 SC ACX PSU: Corsair 760 Platinum AX Dator Låda: Corsair 350D Performance Windowed

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snuttenfilt:

Okej, Så T-röd är det bästa?

T-Röd, Kemisk bensin och Aceton verkar vara de säkra korten enligt Sweclockers medlemmar. Använder själv gripens kemiska bensin och det funkar bra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

hushållspapper och en skvätt vatten, får gnugga några gånger men det funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

T-Röd, Kemisk bensin och Aceton verkar vara de säkra korten enligt Sweclockers medlemmar. Använder själv gripens kemiska bensin och det funkar bra.

Rätt

Skrivet av Kvistarn:

hushållspapper och en skvätt vatten, får gnugga några gånger men det funkar

Fel

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Intygar också att T-röd fungerar bra, körde senast med tops och bomullspads och det gick bra.