Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Du har helt klart failat hårt i din pengaprioritering.

500kr/mån på internet och frulle varje dag på donken och efter det inte mer än 100kr över??

Byt ut förresten ut "jag har inte råd" mot "jag väljer att käka på donken istället"...

Gör om, gör rätt!

Antagligen så är jag tvungen att äta frukost där.. Man mår inte speciellt bra utav 3 timmars lektioner hungrig...

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Antagligen så är jag tvungen att äta frukost där.. Man mår inte speciellt bra utav 3 timmars lektioner hungrig...

Tvungen?

Jag har två bra alternativ.
1) Ät hemma
2) Gör frukost hemma och ta med till skolan

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Jag har inte råd med dator, jag äger bara en dator, och resten lånar jag av föräldrar /skolan.
Den datorn jag äger ligger på runt 30 fps i Minecraft.. Så hur den skall klara av nya Ubisoft publicerade spel är tveksamt, och denna datorn fick jag efter 6 månaders sparande. (Ingen lätt jobb om man är jag och gillar att spendera pengar på frukost på Mc'Donalds.)
Och för att inte tillägga så på dessa 500kr betalar jag mitt bredband med. (Eftersom jag är den ende i hushållet som behöver fiberanslutning.)
Så ungefär 100kr per månad. Vilket innebär matematiskt sett att jag skulle behöva vänta 36 månader för att kunna få ihop 3600kr för att i det fallet kunna köpa en billig skräpdator att bygga ihop.
Sen behöver vi inte blanda in bil eller annat fordon, jag är inte ens 18 år.

Jag vet inte vilka krav exvis BF3 har, men jag kan spela Skyrim på min Core Duo 2.13G / nVidia 8800GTS, vilket borde matcha din dator någorlunda. Visst behöver jag ställa ner de grafiska finesserna (FXAA, bilinjärt, Vsync off), men jag kan åtminstone spela någorlunda i 1600*1200 med maximalt avstånd och reflektion på allting, så spelet ser fortfarande väldans trevligt ut. Jag har också spelat Duke Nukem Forever, Crysis 2, F3AR, Deus Ex, Dragon Age, Fallout 3 etc på samma dator utan problem, förvisso i en del fall på 1024*768, men det är bättre än ingenting.

Hade jag varit du hade jag marknadsfört bredband till resten av familjen så att de tog den kostnaden. Du får putsa till säljknepen :). Nog för att du borde kunna få tag på ett billigare bredband. 500 är mycket. Jag betalar knappt 100 för 100/100, men det krävde iofs lång förhandling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av papasmurph:

Jag tycker det är pinsamt, och det är jag nog inte ensam om. Samma gäller lådor med filmer. Det kan vara ålders/generations-beroende.

Men viktigare för mig är förstås det stora sortimentet i e-shoparna. Man kommer faktiskt också undan billigare genom att beställa.

Förvisso har jag nu beställt en ny spel-rigg, så det blir hål i plånboken ändå :).

Varför skulle det vara pinsamt att kolla efter lite äldre spel eller filmer?

Sluta bry dig om vad du tror vad omgivningen tycker om dig så kommer livet bli mycket enklare

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Sluta bry dig om vad du tror vad omgivningen tycker om dig så kommer livet bli mycket enklare

Touché :).

Permalänk
Medlem

Han kanske menar att Ubisoft's spel piratkopieras upp till 95%, och det är troligt eftersom dom inte har släppt något bra på typ 10-15 år i mitt tycke.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av papasmurph:

Jag vet inte vilka krav exvis BF3 har, men jag kan spela Skyrim på min Core Duo 2.13G / nVidia 8800GTS, vilket borde matcha din dator någorlunda. Visst behöver jag ställa ner de grafiska finesserna (FXAA, bilinjärt, Vsync off), men jag kan åtminstone spela någorlunda i 1600*1200 med maximalt avstånd och reflektion på allting, så spelet ser fortfarande väldans trevligt ut. Jag har också spelat Duke Nukem Forever, Crysis 2, F3AR, Deus Ex, Dragon Age, Fallout 3 etc på samma dator utan problem, förvisso i en del fall på 1024*768, men det är bättre än ingenting.

Hade jag varit du hade jag marknadsfört bredband till resten av familjen så att de tog den kostnaden. Du får putsa till säljknepen :). Nog för att du borde kunna få tag på ett billigare bredband. 500 är mycket. Jag betalar knappt 100 för 100/100, men det krävde iofs lång förhandling.

Jag har laptop.. Datorn jag lånar av päronen dör så fort man startar spel, för kass kylning, och min Pentium E5300 pallar knappt av CoD Black OPS...
Jag har dock testat Skyrim, kunde spela på lägsta grafiken och 19-25fps.. Inte spelklart.
Jag betalar inte 500 för internet, men en del av mina 500/månaden går till sådant.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Jag har laptop.. Datorn jag lånar av päronen dör så fort man startar spel, för kass kylning, och min Pentium E5300 pallar knappt av CoD Black OPS...
Jag har dock testat Skyrim, kunde spela på lägsta grafiken och 19-25fps.. Inte spelklart.
Jag betalar inte 500 för internet, men en del av mina 500/månaden går till sådant.

Om datorn dör när du startar spel beror det säkert på värme och att fläktarna/lådan har dammat igen, dags för en rengörning.
Luft på burk är bra att rengöra med men bomulls tops och tröd fungerar även som ett budget alternativ.

Att lägga större delen av sin disponibla inkomst på extra bandbredd på internet och frukost(!!) när man är under 18 är, förlåt men idiotiskt.

Du måste ju kunna äta gratis hemma, och kliva ner till 100/10 alt 10/10 för att spara en slant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om datorn dör när du startar spel beror det säkert på värme och att fläktarna/lådan har dammat igen, dags för en rengörning.
Luft på burk är bra att rengöra med men bomulls tops och tröd fungerar även som ett budget alternativ.

Att lägga större delen av sin disponibla inkomst på extra bandbredd på internet och frukost(!!) när man är under 18 är, förlåt men idiotiskt.

Du måste ju kunna äta gratis hemma, och kliva ner till 100/10 alt 10/10 för att spara en slant?

Vet mycket väl hur man dammar ur en dator.. Jag vart inte född igår och jag har byggt datorn själv, jag vet att de kan bli dammigt inuti, men den är nyligen rensad och jag har dammfilter på chassit. Men mitt problem är att jag använder en stock kylare från Intel som inte kyler ett dugg.
Och jag har öppet "skal" på datorn hela tiden för övrigt eftersom jag aldrig kan bestämma mig om jag byggt klart eller ej.
Betalar för 10/10, men får ut ungefär 99/85 mbit/s av bredbands leverantören och jag behöver det då jag hostar spel server.

Kan äta gratis hemma, men jag går upp typ 4-5 varje morgon och jag kan inte äta så tidigt så därför äter jag inne i staden där mitt gymnasium ligger, 4 mil iväg..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11