Asus tillkännager hybriddatorerna Vivo Tab anpassade för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Asus tillkännager hybriddatorerna Vivo Tab anpassade för Windows 8

För den som har beslutsångest inför valet mellan bärbar dator eller surfplatta introducerar Asus en ny serie hybriddatorer, som ska erbjuda det bästa av båda världar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man är rädd att det den får lida vad gäller prestanda och batteritid, annars verkar den intressant.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

köper en när de kommer med ...äh.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bortsett från vad den förmodligen kommer kosta, så lär det vara den perfekta pluggdatorn. Eller ja, det beror ju på vad man pluggar, men den lär ju fixa Word, Excel och Powerpoint.

Visa signatur

hehu

Permalänk

Gillar asus tänk!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Snusfri

Den första med x86 ser intressant ut, synd på idiotupplösningen bara :/

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Faktiskt intressant utveckling, längtar tills man kan ha en hybriddator istället för en platta och en dator (inte speciellt länge till ). Frågan är bara hur det ska kunna lösa sig med gaming. Har aldrig ens tänkt tanken på att lira på laptop efter som att det oftast har ganska små skärmar och fasta tangentbord.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Gillar datorn utom en punkt där.. Windows 8!

Permalänk

Hade det varit 1080p så kanske det hade varit intressant

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Nu verkar NFC komma på bred front. Rykten säger att iPhone 5 också kommer ha det.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

atom cpu i den. hur bra är den? Kommer ihåg atom i notebook som var riktigt dåligt

Permalänk
Medlem

Ska den användas som dator primärt tycker jag 1 366 x 768 räcker. Det gör det iaf på den macbook air jag testade på 11,6 tum. även om 1080p hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem

Tycker konceptet är intressant men förstår inte varför ingen gör en "hybrid" som är ca 13"-14" samma sak med en surfplatta 13.3" på en surfplatta med 1080p upplösning hade varigt riktigt nice!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Gillar datorn utom en punkt där.. Windows 8!

Det är ju för sånt här windows 8 är designat och jag tror det kommer funka riktigt bra på en hybriddator. Men visst alla får tycka vad dom vill om win 8 även om vissa tycks hata det bara "för att".

Permalänk
Medlem

15,5'' och jag köper en, eller 13,3

Permalänk

Den ser trevlig ut, men frågan är hur denna står sig mot Windows Surface Pro, som också är på önskelistan. Det beror väl mycket på priset på surface och när den väl kommer ut som avgör valet, kanske inte orkar vänta så länge heller..

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Surface känns fortfarande intressantare, men blir denna mycket billigare så är den helt klart intressant enligt mig.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av muki91:

atom cpu i den. hur bra är den? Kommer ihåg atom i notebook som var riktigt dåligt

Atom och "vanliga" desktop-OS som Win7 är ingen höjdare, men Win8 ska ju fungerar bättre än Win7 på svaga enheter och Atom. Man får inte glömma att Atom (och AMD Brazos) må vara långsam jämfört med andra x86 CPUer, men en Atom är något snabbare än en lika högt klockad ARM Cortex A9 som man hittar i de flesta pekplattor idag och Atom kör normalt sett på >=1.6GHz medan Cortex A9 oftast ligger <= 1.5GHz.

Sedan kommer denna köra på en plattform som går under namnet Clover Trail som är en dual-core Atom med HT och stöd för x86_64. Gissningsvis blir klockfrekvensen i området 1.6-1.8GHz. GPUn i denna plattform är mer eller mindre identisk med den som sitter i iPad3, förlåt, 3:e generations iPad och vi vet ju hur bra t.ex. Tegra 3 står sig mot den GPUn...

För de som oroar sig för strömförbrukningen så ska tydligen Clover Trail ha en TDP på mellan 2-3.5W beroende på modell, vilket är ungefär vad Tegra3 och iPad3 ligger på också.

Det jag undrar lite är: vart håller Win8-pekplattorn baserade på AMDs Brazos CPU hus? Känns ju som en perfekt match då jag gissar att GPUn HD6250 (som sitter i bl.a. G-Series T40R med TDP på 5.5W) är klart snabbare än den PowerVR GPU som sitter i iPad3 och CloverTrail. Problemet med T40R är att CPUn är en kärna på 1GHz, så CPU delen kommer få rejält med stryk mot Clover Trail. Dock är Brazos något snabbare vid samma klockfrekvens jämfört med Atom, så CPU prestanda borde ändå hamna i nivå med dagens ARM-baserade plattor.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

[QUOTE=
GPUn i denna plattform är mer eller mindre identisk med den som sitter i iPad3, förlåt, 3:e generations iPad och vi vet ju hur bra t.ex. Tegra 3 står sig mot den GPUn...

.[/QUOTE]

Och för mig som inte kan det här så bra, kan du säga ifall du menar att tegra är bättre än ipads GPU eller tvärtom? Låter som om du syftar på att ipadens GPU är bättre men vill ändå fråga så jag inte missförstår dig.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk

Ser bra ut, personligen så tycker jag mer om tangentbord som får plattan att sitta fast, så man kan hålla den i luften utan att man behöver stänga den.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Datavetare
Skrivet av hejdaniel:

Och för mig som inte kan det här så bra, kan du säga ifall du menar att tegra är bättre än ipads GPU eller tvärtom? Låter som om du syftar på att ipadens GPU är bättre men vill ändå fråga så jag inte missförstår dig.

Ah, sorry. GPUn i iPad3 är betydligt starkare, lite grafer från denna sida

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

ASUS Vivo Tab RT är kanske ASUS 600 som de visade innan?

Ser spännande ut bägge två! Jag hade gärna sett en X86 variant med AMD också dock.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Härligt! Det enda som fattas är ett GTX 650M

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är en Asus Trasformer tf300 men istället för android så har denna Windows istället?

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas de släpper en Pro-variant också med lite mer kräm i. Tänk delbar Ultrabook (typ).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Apple kommer stämma. Locket ser ut som baksidan på iPhone 2G.

Permalänk
Medlem

Windows 8, atom, låg upplösning, och säkert dyr, nja hela konceptet osar netbook reloaded
nödfallsdator!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Skulle vara sjysst om man kunde dual-boota med Android.

Permalänk
Skrivet av PCWin:

Bara jag som tycker att det är en Asus Trasformer tf300 men istället för android så har denna Windows istället?

instämmer till fullo...ok, bytt arkitektur..men i stort sett samma skit...inte för att den är dålig, men den är ju inte direkt "ny"...då de har lanserat den under annat namn innan, i två generationer...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Äntligen lite datorer med "Flygplansläge 2.0".
Dvs, plocka bort tangentbordet, så att vi långa människor får plats att använda dom i trånga utrymmen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*