Permalänk
Medlem

HP G5 Dl380 ESXi

Hej, har precis införskaffat en G5 Dl380 med följande prestanda:
1x Intel Xeon 5430 (2.77 12mb cach)
8x 1gb
4x sas 72gb
4x sas 142gb
2x raidcontroller(en installerad till 8 slotsen i fronten.)
1x raiser kort.
2x psu

Tänkte köra in ESXI på den. Vill slopa min gammla "hemma server alá gammal dator med 8tb sata II diskar". Någon som har någon bra ide på hur jag ska få in diskarna till min nya server? Kan jag på använda extra controllerkortet för sata diskar på något vis?

Permalänk
Medlem

Kör den gamla som en freenas och anslut via ISCSI om det räcker prestandamässigt för dig.

Permalänk
Medlem

Troligen är det bästa lösningen för jag misstänker Att saskablar från G5:an till dina befintliga diskar kostar mer än vad elen till att drifta din gamla dator kostar.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Vet du vad det är för raidcontroller som sitter i?

Beroende på lite vad det sitter för controller, så kan man väl kunna använda något liknande?

http://www.ebay.co.uk/itm/SAS-Controller-SFF-8484-32-Pin-to-4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Vet du vad det är för raidcontroller som sitter i?

Beroende på lite vad det sitter för controller, så kan man väl kunna använda något liknande?

http://www.ebay.co.uk/itm/SAS-Controller-SFF-8484-32-Pin-to-4...

Detta ser intressant ut! Har två av hps "standard" raidcontroller som sitter för sas diskarna i fronten. samt ett raiserkort. Samt kablar till det.

Någon som har testat dessa?

Permalänk
Skrivet av ishink:

Detta ser intressant ut! Har två av hps "standard" raidcontroller som sitter för sas diskarna i fronten. samt ett raiserkort. Samt kablar till det.

Någon som har testat dessa?

Du får nog slänga ett getöga och kolla exakt vilken modell av raidkort du har.. att du har hps "standard" säger oss inte så mycket tyvärr, då det finns en uppsjö olika modeller..
Men vad jag förstått så är det vanligt att det sitter HP Smart Array P400 i..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Du får nog slänga ett getöga och kolla exakt vilken modell av raidkort du har.. att du har hps "standard" säger oss inte så mycket tyvärr, då det finns en uppsjö olika modeller..
Men vad jag förstått så är det vanligt att det sitter HP Smart Array P400 i..

Precis, har två sånna "Hp smart array p400" vet dock inte vilken upplaga om det finns flera, sitter på jobbet så kan tyvärr inte kolla vad jag har.

Permalänk

Då behöver du två SFF8484-> Sata 7pin. Vart du ska montera diskarna är dock en annan fråga.

Visa signatur

Argaste