Permalänk

Tips om cpu kylare? =)

Hej!
Min nuvarande standardkylare till min amd phenom II x6 kylare låter rejält. Funderar därför på att köpa ny, men är inget proffs på detta direkt.
Jag vill igentligen inte gå över 300 kr <-- vad jag har sett så finns det många fina kylare under det priset. (prisjakt cpukylare)

Vad jag vill ha: tyst (förstår att man inte får världens tystaste för 300!), kyla tillräckligt bra för att kunna överklocka lite i framtiden, (+Den får gärna se bra ut också)

Funderat på CM Hyper 212 Evo

Om någon erfaren kunde ge mig ett tips på kylare skulle det vara superskysst!
Snabbfråga: om det står att kylaren passar till AM3, passar den till AM3+ också?

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Köp 212 EVO end of!
Köpte den själv nyligen och är förjävla nöjd!
Dessutom följer det med fäste för PnP och fläktarna är lätta att ta bort för rengöring.

Permalänk

Hade köpt denna: http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_freezer_13_le-141...

Priset ändras till 109 kr när den läggs i kassan. Är du student har du gratis frakt också.

Permalänk
Entusiast

Jag hade nog valt den du själv länkade av alternativen som är länkade här. Du ville ha den snygg så antar jag att du har fönster. Och då tyker jag att det är fördelaktigt att kunna använda två fläktar av valfri sort. Symmetri och konsekvens när det gäller fläktar och så

Och ja, AM3 kylare fungerar utmärkt på AM3+ sockets