670sli vs 680 vs GK110 - Vad skulle ni ha valt?

Permalänk
Medlem

670sli vs 680 vs GK110 - Vad skulle ni ha valt?

Jag planerar att köpa nytt grafikkort, vilket av följande alternativ tror ni blir bäst? Jag ska spela bf3, arma 3 och kommande spel som GTA V.

1. Köpa ett 670 nu och ett till senare när de sjunkit ytterligare i pris.
2. Köpa ett 680. Möjligen ett till mot slutet/början av 2013/14
3. Vänta på GK110, om den nu kommer i slutet av året.
Om ni tycker 670/680 så väljer jag nog gigabyte och deras windforce så att jag kan överklocka..

Svårt att säga vad jag har för budget, ett par 670 vill jag nog inte spendera allt för mycket på medan jag kan tänka mig att punga ut lite mer för GK110 då det är nytt och framtidssäkert.

Just nu lutar det mest åt alternativ 1, jag är bara rädd att spelbranschen kör ifrån mig och mina 670 när det kommer ut ännu bättre kort på marknaden. Jag vill kunna ligga på ultra/high på båda spelen gärna runt 120fps så blir det nice med min 120hz-are! Om ni har något annat alternativ så säg gärna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mozziee:

Jag planerar att köpa nytt grafikkort, vilket av följande alternativ tror ni blir bäst? Jag ska spela bf3, arma 3 och kommande spel som GTA V.

1. Köpa ett 670 nu och ett till senare när de sjunkit ytterligare i pris.
2. Köpa ett 680. Möjligen ett till mot slutet/början av 2013/14
3. Vänta på GK110, om den nu kommer i slutet av året.
Om ni tycker 670/680 så väljer jag nog gigabyte och deras windforce så att jag kan överklocka..

Svårt att säga vad jag har för budget, ett par 670 vill jag nog inte spendera allt för mycket på medan jag kan tänka mig att punga ut lite mer för GK110 då det är nytt och framtidssäkert.

Just nu lutar det mest åt alternativ 1, jag är bara rädd att spelbranschen kör ifrån mig och mina 670 när det kommer ut ännu bättre kort på marknaden. Jag vill kunna ligga på ultra/high på båda spelen gärna runt 120fps så blir det nice med min 120hz-are! Om ni har något annat alternativ så säg gärna!

120FPS i BF3 t.ex är nog 2x 680, när det gäller 1 skärm på 1080p. Dock går det förvisso med 670x2 också, men tror att det kommer att dippa under 120 ibland. Beror på hur anal man är (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

680 eller 670, det är oklart om gk110 kommer lanseras på konsumentmarknaden, och i så fall när.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

120FPS i BF3 t.ex är nog 2x 680, när det gäller 1 skärm på 1080p. Dock går det förvisso med 670x2 också, men tror att det kommer att dippa under 120 ibland. Beror på hur anal man är (:

Skrivet av sirnicke:

680 eller 670, det är oklart om gk110 kommer lanseras på konsumentmarknaden, och i så fall när.

ok, tack. Jag väljer 120fps före den absolut högsta grafiken (1x 1080p). tråkiga GK-nyheter, om den inte kommer ut på konsumentmarknaden vart kommer den då? om jag köper 670 kommer jag helt klar överklocka dem, blir det bra med gigabytes kort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mozziee:

ok, tack. Jag väljer 120fps före den absolut högsta grafiken (1x 1080p). tråkiga GK-nyheter, om den inte kommer ut på konsumentmarknaden vart kommer den då? om jag köper 670 kommer jag helt klar överklocka dem, blir det bra med gigabytes kort?

Gigabyte har fina kylanordningar, speciellt om du skall köra sli senare. ASUS DII t.ex är helt enorm, och kan skapa problem för multigpu-lösningar i framtiden. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Gigabyte har fina kylanordningar, speciellt om du skall köra sli senare. ASUS DII t.ex är helt enorm, och kan skapa problem för multigpu-lösningar i framtiden. (:

ok va bra, om jag inte planerar att köpa nya grafikkort på ett tag efter den här vändan, tycker ni att det är värt att välja ett kort med 4GB? förresten, varför har alla 4GB kort alltid den där fula standardkylaren? om det hade funnits ett 670 med 4GB och windforcekylaren så skulle den redan vara köpt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mozziee:

ok va bra, om jag inte planerar att köpa nya grafikkort på ett tag efter den här vändan, tycker ni att det är värt att välja ett kort med 4GB? förresten, varför har alla 4GB kort alltid den där fula standardkylaren? om det hade funnits ett 670 med 4GB och windforcekylaren så skulle den redan vara köpt!

Om du tänker framtidssäkert så är 4GB att gå efter, ja, tack vare uppgradering utav skärmupplösningar (kanske t.o.m mutliskärm), samt så vet man aldrig vad framtidens grafikmotorer har ett erbjuda. 4GB sitter nog fint med 2SLI, eller kanske t.o.m 3SLI om du utav någon anledning skulle vilja ha/behöva det i framtiden.
Kan säga att BF3 i Ultra på min 1080p har maxat 2.4GB på mitt 3GBkort.

Varför de kör referenskylaren har jag tyvärr inget svar på. Lathet? (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Är det BF3 som är primärspel borde 670 göra jobbet bra. En kompis fick hem sitt 660 igår och det flöt kanon på Ultra. Dippade ned till 55 fps vid något tillfälle, men höll sig på ca 80 fps överlag om jag förstod honom rätt. Tror inte att grafiken är MAXXad, men merparten av inställningarna på Ultra.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

GTX 670 räcker om du vill köra på high med 120 fps, kör överklockat 670 WF3 och det blir max 66°C vid 1300/7008.
Jag kör dock på en 60hz skärm med allt på ultra.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Tegra korten kör ju med GK110 , så den lär inte komma till vanliga korten. fast man vet ju aldrig nu när maxwell blivit försenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

GTX 670 räcker om du vill köra på high med 120 fps, kör överklockat 670 WF3 och det blir max 66°C vid 1300/7008.
Jag kör dock på en 60hz skärm med allt på ultra.

Skrivet av Lordsqueak:

Tegra korten kör ju med GK110 , så den lär inte komma till vanliga korten. fast man vet ju aldrig nu när maxwell blivit försenat.

Skrivet av Rocklets:

Är det BF3 som är primärspel borde 670 göra jobbet bra. En kompis fick hem sitt 660 igår och det flöt kanon på Ultra. Dippade ned till 55 fps vid något tillfälle, men höll sig på ca 80 fps överlag om jag förstod honom rätt. Tror inte att grafiken är MAXXad, men merparten av inställningarna på Ultra.

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

670 Sli men inte GIGABYTE Asus e bra gigabyte kan jag inte rekomendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenus:

670 Sli men inte GIGABYTE Asus e bra gigabyte kan jag inte rekomendera

Vad tycker du är dåligt med dem då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Vad tycker du är dåligt med dem då?

Fanboy for sure.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Magenus:

670 Sli men inte GIGABYTE Asus e bra gigabyte kan jag inte rekomendera

Jaha lite mer än bara skriva bla bla inte....!
Varför?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Vad tycker du är dåligt med dem då?

Asus är ju också bra kort men ser inget fel med att välja gigabyte. Det enda är att de haft lite problem med specifika modeller (tex 560ti hade lite ostabil fabriksöverklockning på vissa kort) men det ska inte va några problem med 600 serien vad jag vet. MSI har för övrigt också en mycket bra kylare också.

Personligen valde jag Asus DC2 till mitt 680 och får då ta och flytta ner det till en pci-e port längre ner på moderkortet och ha en 2-slotts kylare på kortet ovanför om jag får för mig att köra SLI. Men i slutändan är det helt ett personligt val vilken tillverkare man väljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jaha lite mer än bara skriva bla bla inte....!
Varför?

Mitt Gigabyte Gtx 460 har pajat 3 ggr innan jag bytte till 560 SLi. Det fungerade inte så bra som det skulle och deras kylare var inte bra enligt mig. Dessutom ser den inte så snygg ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Magenus:

Mitt Gigabyte Gtx 460 har pajat 3 ggr innan jag bytte till 560 SLi. Det fungerade inte så bra som det skulle och deras kylare var inte bra enligt mig. Dessutom ser den inte så snygg ut.

Ok, du har haft problem med ett måndagsex och tycker allt är skit därför. Det har du all rätt att tycka men om det är relevant för TS i hans situation.... nä! Samma med utseendet som ju är väldigt objektivt... not! Vilket märke har du i 560:na? ASUS tippar jag? Om de nu, gud förbjude, skulle "pajja" vilket märke skulle du föreslå då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vänta på nästa generation som förhoppningsvis kör mer än 2GB minne och resten snabbare än nu till ungefär samma pris som GTX 600 serien

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok, du har haft problem med ett måndagsex och tycker allt är skit därför. Det har du all rätt att tycka men om det är relevant för TS i hans situation.... nä! Samma med utseendet som ju är väldigt objektivt... not! Vilket märke har du i 560:na? ASUS tippar jag? Om de nu, gud förbjude, skulle "pajja" vilket märke skulle du föreslå då?

Evga Sc med 2 fläktar faktiskt