PCI-E 3.0 på 2.0 - prestandaskillnad?

Permalänk
Medlem

PCI-E 3.0 på 2.0 - prestandaskillnad?

Denna funderar jag på att köpa snart. Men frågan är om det är nödvändigt att byta upp från ett 2.0 moderkort till 3.0 och om prestandan skiljer så mycket?

Tack på förhand,
Walter

Permalänk
Medlem

Skiljer ungefär 1,5% i prestanda, så nej inte värt alls att köpa nytt moderkort endast pga av pcie 3.0. Sen så fungerar pcie 3.0 endast med ivy bridge processorer, min polare med sandy bridge kan bara använda 2.0, står också på internet.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Skiljer ungefär 1,5% i prestanda, så nej inte värt alls att köpa nytt moderkort endast pga av pcie 3.0. Sen så fungerar pcie 3.0 endast med ivy bridge processorer, min polare med sandy bridge kan bara använda 2.0, står också på internet.

Vad bra! Då kan jag spara lite pengar. Tack för det snabba svaret!

Edit: Detta har ingenting med tråden att göra, men vad tycker ni är ett rimligt pris att sälja en Gainward GTX480 för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad bra! Då kan jag spara lite pengar. Tack för det snabba svaret!

Edit: Detta har ingenting med tråden att göra, men vad tycker ni är ett rimligt pris att sälja en Gainward GTX480 för?

Lungt! Kul att hjälpa till.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad bra! Då kan jag spara lite pengar. Tack för det snabba svaret!

Edit: Detta har ingenting med tråden att göra, men vad tycker ni är ett rimligt pris att sälja en Gainward GTX480 för?

har inte så jätte stor koll men skulle gissa på 500 lappen kanske.. försökte hitta vad dom kostar nu förtiden men dom säljs ju inte längre... men det beror ju lite på hur varmt det har gått och om det varit klockat.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad bra! Då kan jag spara lite pengar. Tack för det snabba svaret!

Edit: Detta har ingenting med tråden att göra, men vad tycker ni är ett rimligt pris att sälja en Gainward GTX480 för?

Testa blocket, där kan du säkert få 800-1000kr för det med lite tur.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad bra! Då kan jag spara lite pengar. Tack för det snabba svaret!

Edit: Detta har ingenting med tråden att göra, men vad tycker ni är ett rimligt pris att sälja en Gainward GTX480 för?

http://www.sweclockers.com/annonser?typ=0&kategori=0&lan=0&fr...

Lite riktpriser på 480, nu är dom inte sålda iofs men mer än en femhundring borde du nog kunna få, kanske?

Edit: Så, där har du en köpare också

http://www.sweclockers.com/annons/69780-vill-kopa-480-gtx

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha allesammans!