Gigabyte 670 ström sladdar

Permalänk

Gigabyte 670 ström sladdar

Har ett gigabyte gtx 670 windforce kort, måste jag använda strömsladsarna som följde med kortet eller kan jag ta sladdarna som följde med agget (corsair hx650)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Har ett gigabyte gtx 670 windforce kort, måste jag använda strömsladsarna som följde med kortet eller kan jag ta sladdarna som följde med agget (corsair hx650)?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att sladdarna som kom med kortet är Molex -> 6-pin

Använd sladdarna på nätagget ifall du har tillräckligt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Strömsladdarna som följer med kortet är bara för om du saknar anslutningar på ditt nätaggregat.

Permalänk

haha lola lite....ström sladdar. låter asjobbigt juXD....jag har tråkigt

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Medlem

Finns nog med sladdar, hade likadant grafikkort och psu i mitt senaste bygge

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Nej Gigabyte har egna sladdar som du måste specialbeställa till just det kortet för att det inte ska överbelastas av nätaggregatet. Därför rekommenderar jag dig att inte använda någon av de du har nu.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tysonayt:

Nej Gigabyte har egna sladdar som du måste specialbeställa till just det kortet för att det inte ska överbelastas av nätaggregatet. Därför rekommenderar jag dig att inte använda någon av de du har nu.

Troll xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej nej, fullt seriöst.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej Gigabyte har egna sladdar som du måste specialbeställa till just det kortet för att det inte ska överbelastas av nätaggregatet. Därför rekommenderar jag dig att inte använda någon av de du har nu.

Visste du att det fanns blåa hästar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej Gigabyte har egna sladdar som du måste specialbeställa till just det kortet för att det inte ska överbelastas av nätaggregatet. Därför rekommenderar jag dig att inte använda någon av de du har nu.

Dagens kommentar, ska sparas i arkivet. Tack!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

tyson = troll bara för säkerhets skull så att du inte letar i onödan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tysonayt:

Nej nej, fullt seriöst.

Självklart.
Jag beställde oxå nya kablar.
Brände mitt första kort men fick mig ett nytt vid reklamation då jag hävdade DOA. x)
(NOT)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Nej Gigabyte har egna sladdar som du måste specialbeställa till just det kortet för att det inte ska överbelastas av nätaggregatet. Därför rekommenderar jag dig att inte använda någon av de du har nu.

Tack så mycket! det kunde gått illa, hittade som tur sladdar på ngn amerikansk hemsida de var rätt dyra 500 + frakt...

:P:P

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem

wait what

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att använda den som följde med grafikkortet då dom inte är lika dana som de som kommer med nätagget.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Nej men seriöst, körde på dem med agget och det funkade perfekt, anledningen till att jag frågade först var att min pappa trodde inte det skulle funka:P

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX