Permalänk

problem med 660Ti

Har precis köpt ett 660Ti, efter jag installerade drivrutinen så startas den om. Den bootas och sen blir skärmen helt svart, testat drivrutiner och hittade något om att man inte skulle installera saker som tex HD audio, 3D osv. Har testat det men det är fortfarande likadant, ibland kommer jag in men när jag börjar installera saker/surfa och liknande startas den om igen. Någon med 660Ti som har liknande problem? hur ska man lösa detta?

Har även ändrat om i BIOS. Testat det mesta, vet ni något jag inte testat? =/

Ganska säker på att det är pga drivrutinen då detta endast händer när jag använder detta kort, köt HDMI kabel

Permalänk
Medlem

Vad skulle hända om du hade kvar de gamla grafikrutinerna ?

Permalänk
Medlem

låter som grafikkortet är defekt imo, eller att något i din dator överhettas.

Permalänk

testat äldre drivrutiner, dvs den från Asus. Överhettas vet jag inte, det är antagligen kortet isåfall för när jag kör på det inbyggda i moderkortet är allt normalt..

Permalänk
Medlem

Funkar kortet utan drivrutiner?
Du kan inte testa det i annan dator?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Utan drivrutiner är det inga problem, var när jag startade om datorn efter jag installerade dem som det började trolla sönder.. ne tyvärr har jag inte testa det in en annan dator just nu

Permalänk
Medlem

Har du kopplat kortet till en TV eller annan skärm?

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mitt 660 Ti bara när jag försöker spela Guild Wars 2, då krashar drivrutinerna..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Har du kopplat kortet till en TV eller annan skärm?

har bara en skärm, kan testa imorgon