Msi 660ti vs gigabyte 660ti

Permalänk
Medlem

Msi 660ti vs gigabyte 660ti

Permalänk
Medlem

Någon som vill svara på denna frågan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rent ljudnivå-mässigt tror jag att de är väldigt likvärdiga. Msi kortet har något större kylfläns, så det kommer kyla lite bättre. Köp det du känner för. Personligen skulle jag ta msi kortet, men lovar att du blir nöjd oavsett vilket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Rent ljudnivå-mässigt tror jag att de är väldigt likvärdiga. Msi kortet har något större kylfläns, så det kommer kyla lite bättre. Köp det du känner för. Personligen skulle jag ta msi kortet, men lovar att du blir nöjd oavsett vilket.

Okej!
Jag riktar mig också mot msi kortet efter att ha tittat på lite reviews osv...
Ett snyggare kort och enligt vissa tester från newegg.com så kyler den bättre och får lite högre score i 3Dmark xP

Sugen på att köpa ett sånt här kort men jag försöker fortfarande ta reda på hur mycket skillnaden på minnes bussarna verkligen gör i skillnad mellan 660ti och 670. :/
Har du ett svar på det också kanske?
Och om det går Att gissa ~hur mycket det skiljer i prestanda (%)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sugen på att köpa ett sånt här kort men jag försöker fortfarande ta reda på hur mycket skillnaden på minnes bussarna verkligen gör i skillnad mellan 660ti och 670. :/
Har du ett svar på det också kanske?
Och om det går Att gissa ~hur mycket det skiljer i prestanda (%)

Skickades från m.sweclockers.com[/QUOTE]

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Där ser du hur mycket skillnad i prestanda i tex BF3 mellan 660ti och 670!:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliraz:

Sugen på att köpa ett sånt här kort men jag försöker fortfarande ta reda på hur mycket skillnaden på minnes bussarna verkligen gör i skillnad mellan 660ti och 670. :/
Har du ett svar på det också kanske?
Och om det går Att gissa ~hur mycket det skiljer i prestanda (%)

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Där ser du hur mycket skillnad i prestanda i tex BF3 mellan 660ti och 670!:)[/quote]

Oj, det klarar ju sig bra i bf3
Synd att den inte håller sig över 60ultra på lägsta fpsen bara. Men det gör nog inte mig mycket, kommer nog inte köra allt på ultra eftersom det sägs inte vara jätte skillnad mellan high och ultra.
Vet någon om 660ti korten kommer att sänkas i pris någon gång snart? Eftersom det ligger så nära 670 i pris atm

Skickades från m.sweclockers.com