AMD rättar Bulldozer med kommande Steamroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det jag stör mig på är att du beskyller Intel för dina egna brister. Om dina källor är forum så bör du läsa på lite om källkritik, det tjänar du på i längden. För vad jag har sett har inte Sweclockeres som sida skrivit något annat än det som Intel själva sagt. Vad har fanboy med det här att göra? Jag har inte sagt att Intel är dåliga, tvärt om, de presterar bra och är i dagsläget bäst på många saker. Det är objektivt. AMD är ett bättre val för en del saker men i dagsläget i så många. Förhoppningsvis blir det fler nu när Bulldozer får en till välbehövlig uppdatering.

Du blandar ihop olika saker, sluta med det. DU har själv sagt flera gånger att du inte har koll på allt och att du inte vill behöva ha koll på allt så sluta resonera som du har koll på allt. Än en gång, du kan inte ha kakan och äta den också. Det är en väldig skillnad på att sänka priserna från början, för du vet att Intel började sälja Ivy till ett lägre pris från första början, och att tvingas sänka i efterhand på grund av sviktande försäljning.

Jag stör mig för att hela din argumentation bygger på felaktigheter. Vore det inte trevligare om du istället fick reda på hur det faktiskt är istället för att fortsätta tro på saker som är fel? Då slipper du vara besviken och du slipper fatta beslut på felaktiga grunder. Vore det inte lite bättre för alla? Framförallt slipper du fortsätta skriva felaktigheter som andra läser och kanske tror på så då slipper de också tro att Ivy är en flopp.

Mig veterligen beskyller jag inte Intel för något. Vart fick du ifrån att jag tog det från forum? Du verkar veta väldigt mycket om mig som inte ens jag vet. Du vet inget om de förhoppningarna jag satt i Ivy Bridge och du kan knappast avgöra om jag tycker det är en mindre flopp för mig. Det är min objektiva åsikt. Du tror alltså att bara för jag skriver flopp i ett forum så kommer vissa avstå köpa Ivy bridge? väldigt naivt tänkt.

Vad blandar jag ihop nudå? Du får gärna lära mig men om mitt resonemang om prissättningen var ohållbart så var ditt lika ohållbart.

Hur kan min argumentation bygga på felaktigheter när jag argumenterar ifrån min personliga åsikt? Jag har alltså fel för att jag inte tycker som du?

Ivy bridge är absolut en bra CPU men som du själv säger så uppfyllde den inte mina förväntningar. Jämför med Bulldoozer releasen där hypen var stor men vi redan innan release visste att det inte skulle bli så bra. För att säga som du säga lite påläsning visar att en ny arkitektur sällan presterar bra direkt. Sen kom releasen och skillnaderna var små men folk skrek katastrof, värsta som hänt i modern historia etc etc. SÅ för mig är båda releasen jämförbara och det är därför jag anser båda vara mindre floppar vilket jag redan skrev på sida ett. Men ok vi säger jag är en svag människa som alldeles för lätt faller för hype och grupptryck och avslutar diskussionen.

Skrivet av Tarasus:

För att lägga mig på din nivå: Jag är besviken på Polo 1,1.. Den går inte alls som en Ferrari som jag som konsument har förväntat mig, omg vilken flopp!!....

Hihi. Kul.

Skrivet av KTL:

Jag satt och tänkte i samma banor. Men antingen är han bara naiv och stursk när information som inte stämmer med hans uppfattning kommer fram. Det bästa är att låta honom vara.

Varför verkar alla veta vad jag förväntade mig av Ivy Bridge? Tycker all information stämmer med min uppfattning men då jag kanske har andra prioriteringar så tolkar jag den annorlunda?

Jag anser även Diablo 3 är en flopp trotts att det gjort succe samtidigt som jag tycker Swtor är fjolårets bästa spel även om det är en halvflopp. Förstår du poängen? Jag delade med mig av min personliga åsikt. Delar ni inte den, fine men hoppa inte på mig att jag har fel då.

Nu sträcker jag fram vänskapens hand och bjuder på en öl för nu är jag klar på jobbet

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Fast räcker det för att imponera?

Ta 30% mer IPC på Trinity som har 10% högre IPC än BD

Det är ett rejält lyft från BD som vi har i dags läget! tror faktiskt AMD har ett par Processorer klara redan nu(inte massproducerade såklart, då skulle väl dom redan funnits ute)

Jag hoppas på AMD! Alltid älskat AMD... Jag är dock ingen sådan elak fanboy Har både en 3820 i7 och en Ivy i5 3570K dator.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Du vet inget om de förhoppningarna jag satt i Ivy Bridge och du kan knappast avgöra om jag tycker det är en mindre flopp för mig.

Jag hoppas verkligen för din skull att du inser att du då är den som har problemet och inte dem som inte håller med dig eller Intel.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag hoppas verkligen för din skull att du inser att du då är den som har problemet och inte dem som inte håller med dig eller Intel.

Påstod jag något annat?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut. De fixar verkligen svagheterna de har i arkitekturen nu, och Piledriver fixar ju en hel del också. Jag kanske har underskattat AMDs förmåga att snabbt få upp prestandan på sina processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Nu sträcker jag fram vänskapens hand och bjuder på en öl för nu är jag klar på jobbet

Du förtjänar ingen öl!!!!!!"¤

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Du förtjänar ingen öl!!!!!!"¤

felpost

orka
Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk

När kommer dom nya processorerna släppas?
Kommer dom ligga på lika hög nivå som Ivy Bridge eller är de något att drömma om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillaHappy:

När kommer dom nya processorerna släppas?
Kommer dom ligga på lika hög nivå som Ivy Bridge eller är de något att drömma om.

Antagligen inte riktigt IB, men kommer någon gång 2013 sägs det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast de gnäller på Intel för att de inte uppfyllde deras egna overkliga förväntningar vilket är lite korkat. Bättre då att påpeka att deras förväntningar saknade verklighetsuppfattning så kanske de kommer med mer realistiska förväntningar nästa gång så slipper de bli besvikna helt i onödan.Det är ju inte Intels fel om jag blir besviken för att de inte släppte en 12 kärnig processor med integrerad grafik som slår ett GTX 690 för 1000 kr eller? Då är det väl jag som gör fel och inte Intel?

Nej, det är inte Intels fel. Men det är deras problem då denna typ av entusiastinriktade produkter är väldigt beroende av en hype då entusiaster egentligen inte behöver uppgradera utan gör det om det *känns* bra.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av KillaHappy:

När kommer dom nya processorerna släppas?
Kommer dom ligga på lika hög nivå som Ivy Bridge eller är de något att drömma om.

2013.
Vi kan bara spekulera, jag gissar bättre än IB, men det är IB:s efterföljare den kommer att möta, det är en annan femma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Tomhas:

Mig veterligen beskyller jag inte Intel för något. Vart fick du ifrån att jag tog det från forum? Du verkar veta väldigt mycket om mig som inte ens jag vet. Du vet inget om de förhoppningarna jag satt i Ivy Bridge och du kan knappast avgöra om jag tycker det är en mindre flopp för mig. Det är min objektiva åsikt. Du tror alltså att bara för jag skriver flopp i ett forum så kommer vissa avstå köpa Ivy bridge? väldigt naivt tänkt.

Petitess, men det är din subjektiva åsikt.

Ivy Bridge hypades inte på desktopmarknaden annat än i att den skulle introducera PCIe 3.0. Varken Intel eller Sweclockers eller någon annan har sagt något om att prestandan skulle förbättras mer än marginellt (och detta i princip enbart pga Tri-gate) medan i princip alla sagt att prestandan per watt skulle förbättras drastiskt. Flopp? Nej.

Däremot hypades releasen av IB till notebook/ultrabook ganska rejält, och det var med facit i hand inget fel det heller. IB-baserade bärbara presterar generellt betydligt bättre än sina SB-baserade föregångare - och ofta till ett generellt något lägre pris. De går dessutom kallare än i princip allt annat på marknaden. Flopp? Återigen - nej.

Vad var det då som hypades - och varför?
Ivy Bridge har i princip enbart marknadsförts kraftigt av Intel i samband med bärbara datorer, och det är just därför att Ivy Bridge i huvudsak är en enorm uppgradering just för bärbara. Med IB är prestandan vid de "magiska" 45W numera uppe i nivån 3.7GHz vid tung fåtrådad belastning. Detta är en direkt ökning av enbart klockfrekvensen med 15-20% jämfört med Sandy Bridge vid samma strömförbrukning.

Lägg därtill till prestandaökningen på ca 8-10% per MHz som Trigate ger (vilken som vi vet är den enda ökning desktopsystemen ser) och den totala prestandaökningen blir snarare kring 25%. Till i stort sett samma pris.

Flopp? Umm... nej.

Citat:

Ivy bridge är absolut en bra CPU men som du själv säger så uppfyllde den inte mina förväntningar. Jämför med Bulldoozer releasen där hypen var stor men vi redan innan release visste att det inte skulle bli så bra. För att säga som du säga lite påläsning visar att en ny arkitektur sällan presterar bra direkt. Sen kom releasen och skillnaderna var små men folk skrek katastrof, värsta som hänt i modern historia etc etc. SÅ för mig är båda releasen jämförbara och det är därför jag anser båda vara mindre floppar vilket jag redan skrev på sida ett. Men ok vi säger jag är en svag människa som alldeles för lätt faller för hype och grupptryck och avslutar diskussionen.

Bulldozer var en extrem flopp eftersom den generellt presterade sämre än sin föregångare (Stars, dvs Phenom II) trots att AMD pushat för att det skulle bli en rejäl prestandaökning. Den drog även enorma mängder ström och måste jämföras med gamla Prescott i lasttemperaturer. Att lanseras som konkurrent till Sandy och Ivy Bridge (vilka båda måste kallas utmärkta arkitekturer) hjälpte inte direkt.

Ivy Bridge pushades i princip inte alls på desktopmarknaden, men gav ändå en ca 25% högre prestanda per watt - och en 8-10% högre prestanda per MHz - och kan absolut inte kallas en flopp.

Skrivet av Mooter:

Nej, det är inte Intels fel. Men det är deras problem då denna typ av entusiastinriktade produkter är väldigt beroende av en hype då entusiaster egentligen inte behöver uppgradera utan gör det om det *känns* bra.

IB är ju inte entusiastinriktad, utan en uppdatering av mainstreamsegmentet. Entusiastplattformen (S2011) är fortfarande fast på Sandy Bridge-E.

Skrivet av KillaHappy:

När kommer dom nya processorerna släppas?
Kommer dom ligga på lika hög nivå som Ivy Bridge eller är de något att drömma om.

30% högre IPC skulle antagligen ge den möjlighet att landa mellan Sandy och Ivy, om de löser problemet med delade resurser, men 2013 betyder tyvärr för AMD's del att den möter Haswell snarare än Ivy. 15% lägre performance per watt innebär också - med nuvarande Piledriver som referens och tyvärr - att den inte heller kan konkurrera mot ens Sandy Bridge i den klassen.

I korthet kan vi alltså - om allt går AMD's väg - förvänta oss en något varmare och något överklockad Sandy Bridge.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zcenicx:

--Text--
30% högre IPC skulle antagligen ge den möjlighet att landa mellan Sandy och Ivy, om de löser problemet med delade resurser, men 2013 betyder tyvärr för AMD's del att den möter Haswell snarare än Ivy. 15% lägre performance per watt innebär också - med nuvarande Piledriver som referens och tyvärr - att den inte heller kan konkurrera mot ens Sandy Bridge i den klassen.

I korthet kan vi alltså - om allt går AMD's väg - förvänta oss en något varmare och något överklockad Sandy Bridge.

Tänk på att det är pratas om 30% bättre IPC än Piledriver inte Bulldozer.
Vi vet ännu inte hur bra Piledriver presterar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Ratatosk:

Tänk på att det är pratas om 30% bättre IPC än Piledriver inte Bulldozer.
Vi vet ännu inte hur bra Piledriver presterar.

Sant, men jag håller inte andan medan vi väntar på att AMD ska komma upp i paritet med Intel igen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Tycker valet av ordet "rättar" i titeln på artikeln känns lite malplacerat då det ger sken av att man i artikeln vet vad AMD planerade vid designen av Bulldozer, ett bättre ord hade varit förbättrar då det trots allt är det det handlar om.
Rättar känns också lite sensationsjournalistiskt i detta samband.

2013 känns fortfarande rätt avlägset men det finns andra kretsar från AMD som ligger närmare som känns lovande inom sina marknadssegment, ett exempel är tex Hondo som skall klara att köra Windows 8 på tablets.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Låter bra detta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Månadens "Gör om, gör rätt" ! AMDs sätt att erkänna att Bulldozer inte var bra. Frågan är om vi får se Piledriver överhuvudtaget i AM3+ utförande. Hoppas inte. Hoppas på att AMD istället sätter blåslampa på TSCM och får ut Stemroller under Q1 2013. Dvs i AM3+ utförande. Så att vi konsumenter får ett dugligt alternativ till Intel. Vi behöver det. Frågan är dock vad som händer när Haswell kommer ut ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

hoppas, hoppas, hoppas!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Fun fact:
Kaveri betyder Kompis på finska.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

2013.
Vi kan bara spekulera, jag gissar bättre än IB, men det är IB:s efterföljare den kommer att möta, det är en annan femma.

Tvivlar starkt på att den når IB då IPC lär nära nog fördubblas från Bulldozer innan den matchar SNB på enkeltrådade saker, men vem vet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Haha... om man bara kunde lita på att det kommer gå frammåt. Vore bra, intel behöver konkurrens, men amd har jag svårt att se skulle kunna kliva upp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Tommme:

Fun fact:
Kaveri betyder Kompis på finska.

Ystävä är nog mer kompis, kaveri är mer kamrat.
In any case: Ser verkligen fram emot vad som kommer att komma från AMD!!!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ivy Bridge hypades inte på desktopmarknaden annat än i att den skulle introducera PCIe 3.0. Varken Intel eller Sweclockers eller någon annan har sagt något om att prestandan skulle förbättras mer än marginellt (och detta i princip enbart pga Tri-gate) medan i princip alla sagt att prestandan per watt skulle förbättras drastiskt. Flopp? Nej.
Vad var det då som hypades - och varför?

Lägg därtill till prestandaökningen på ca 8-10% per MHz som Trigate ger (vilken som vi vet är den enda ökning desktopsystemen ser) och den totala prestandaökningen blir snarare kring 25%. Till i stort sett samma pris.

Nej. Trigate ger ingen IPC skillnad alls. Hur kan transistorernas form ändra hur många cykler en operation tar? Nej, Trigate ger bara lägre energiomsättning mot vad 22nm utan Trigate hade gett.

Skrivet av Ratatosk:

Tänk på att det är pratas om 30% bättre IPC än Piledriver inte Bulldozer.
Vi vet ännu inte hur bra Piledriver presterar.

Det sägs att piledriver kommer vara runt 20% bättre än Bulldozer. Med Steamroller så är vi alltså uppe mot 56% bättre prestanda, det räcker för att Bulldozer ska vara ifatt IB i fåtrådad prestanda. Vi får se hur det går men jag tar inte siffrorna som orimliga med tanke på hur mycket som förbättras i både PD och SR.

Skrivet av havoc:

Tycker valet av ordet "rättar" i titeln på artikeln känns lite malplacerat då det ger sken av att man i artikeln vet vad AMD planerade vid designen av Bulldozer, ett bättre ord hade varit förbättrar då det trots allt är det det handlar om.
Rättar känns också lite sensationsjournalistiskt i detta samband.

2013 känns fortfarande rätt avlägset men det finns andra kretsar från AMD som ligger närmare som känns lovande inom sina marknadssegment, ett exempel är tex Hondo som skall klara att köra Windows 8 på tablets.

Nej, det ger inte sken av att man vet vad de planerade, det ger snarare en bild av att man rättar till bristerna, vilket är precis det man gör. Förbättra är just bara förbättra, medan rätta är att justera fel, och bulldozer var ganska feldesignad.

Skrivet av Yoshman:

Tvivlar starkt på att den når IB då IPC lär nära nog fördubblas från Bulldozer innan den matchar SNB på enkeltrådade saker, men vem vet.

I många fåtrådade program som spel räcker det med en 5GHz bulldozer för att gå om SB. Rent enkeltrådade program är ovanligt, på två trådar eller mer så borde SR vara ikapp rätt bra, på 6-8 trådar borde den vara riktigt fin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Men fortfarande bryr inte jag som konsument mig om vad intel vill göra. Vi kommenterar en artikel som handlar om Bulldoozer som är en CPU helt utan GPU del så kanske tanken har slagit att det är just den delen jag är besviken över?

Som jag svarade ovan. Denna artikel handlar om en CPU och det är CPU prestandan är besviken över. Återigen jag vill inte gräva ner mig i massa fakta och om du vill veta mina käller så var de sweclockers och nordichardware bla.

Så det är mitt fel att jag blev besviken och du stör dig på det? Fanboy much?

Javisst sänker bättre tillverkningsprocessen kostnaderna och ditt SSD resonemang håller inte då det inte finns äldre modeller som kostar mer än de nya eller hur? Vi kan även vända på bladet och säga att med ditt resonemang så säljer AMD så sjukt mycket Bulldoozer och grafikkort att de kan sänka priset. Inte riktigt va?

Jag kallade det en mindre flopp det är min åsikt som jag argumenterat för, varför stör du dig så mycket?

Det han säger är att om du var mer insatt och påläst hade du inte suttit och kasta ur dig massa resonemang som inte på något sätt grundar sig på fakta utan vad DU tänker, därför folk blir irriterade. Alla är inte lika pålästa och kan ta till sig fel info med det du skriver. Om du är osäker, skriv inte alls.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

''På konferensen Hot Chips 2012'' Är det bara jag som skrattade åt detta? haha

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Slipknot882222:

''På konferensen Hot Chips 2012'' Är det bara jag som skrattade åt detta? haha

Det missade jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

''På konferensen Hot Chips 2012'' Är det bara jag som skrattade åt detta? haha

Vad är det som är kul? Är jag bara ovanligt dum idag eller?

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Vad är det som är kul? Är jag bara ovanligt dum idag eller?

Om jag inte tar mig fel så är deras bulldozer processorer väldigt kända för att vara varma, särkilt när man överklockar.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Om jag inte tar mig fel så är deras bulldozer processorer väldigt kända för att vara varma, särkilt när man överklockar.

Okej, ja jag satt och letade efter någon djupare innebörd än så...

Permalänk
Medlem

Jag tror på att piledriver kommer att lyckas bra, problemet låg i att bulldozer presterade dåligt med tanke på hur mycket ström den drog, visst bulldozer presterade inte lika bra som sandy-serien men det var ändå ett lovande konsept.

När det kommer till ivy var det mer eller mindre än flopp. De drar inte mycket ström och de presterade likgiltigt i förhållande till sandy, de var dyrare och blev otrogligt varma, om du planerar att höja freqvensen på den så lär du behöva en rejäl kylare. Det finns ingen anledning att köpa en ivy och inte heller en bulldozer för den delen men det känns som om AMD är någonting på spåren.

Visa signatur

mvh