Permalänk

Gratis VPN som är OK

Hej

Finns det någon gratis VPN som är OK och inte stationerad i USA?
Jag är nöjd om nerhastigheten ligger runt 80kbit/s men högre skadar ju inte.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk

Verkligen ingen som har något tips om ok gratis VPN, reklamfinansierad är ok.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

x10vpn, dock så är de closed beta. men dom delar ut invites lite då och då.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Vet ingen gratis, men när jag satt med endast 3G-modem ett tag så körde jag Anonine (operatören begränsade uppkopplingen om man körde torrent-trafik, vilket dom inte märkte att jag körde med VPN'en), kan rekommendera dom starkt, kostar bara 34 kr i månaden.

Permalänk
Inaktiv

Utan VPN:

Med VPN:

Permalänk
Medlem

Tror TPB ska ha en som är gratis, har själv inte testat den. OM du testar så kom ihåg att det är adware i den, men det gjorde ju inget för dig som du skrev över.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweSG:

Tror TPB ska ha en som är gratis, har själv inte testat den. OM du testar så kom ihåg att det är adware i den, men det gjorde ju inget för dig som du skrev över.

Bara att ta bort efteråt, men annars funkar den finfint!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GannTrader:

Verkligen ingen som har något tips om ok gratis VPN, reklamfinansierad är ok.

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Tror dom flesta håller med mig om att det suger ifall man skriver en tråd och ingen svarar, man vill ju liksom inte göra en helt ny tråd heller, Ni borde fixa så att man inte flyttar upp tråden ifall det är samma person som skriver 2ggr i rad eller något sånt ^^

Ont : Vet inte ifall du vill / behöver ha det nån gång ibland eller 24:7 men ifall du bara vill ha nått simpelt för nån gång ibland så kan jag rekomendera hotspotshield, väldigt simpelt och gratis osv
dock inget för 24:7 körande

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -rand-:

Tror dom flesta håller med mig om att det suger ifall man skriver en tråd och ingen svarar, man vill ju liksom inte göra en helt ny tråd heller, Ni borde fixa så att man inte flyttar upp tråden ifall det är samma person som skriver 2ggr i rad eller något sånt ^^

Att skapa en ny tråd är också förbjudet, är jag rädd. Däremot är det fullt tillåtet att skriva två inlägg i rad förutsatt att båda inläggen tillför ny information eller på något annat sätt för diskussionen framåt. Om man inte fått något svar beror det i många fall på att man kanske inte varit riktigt tillräckligt tydlig, så förtydligenanden och liknande kan ofta underlätta.

Nåja, nu får vi återgå till trådens ämne.

Permalänk
Citat:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna

Jo misstänkte det men när jag inte fått något svar på 3-4 dar så ville jag försäkra mig om att ingen visste någon bra gratis VPN.
Hade jag trots omfrågan inte fått något svar så hade jag inte bett om svar ytterligare en gång.

Regler är ju regler men det kan ju hända att en person med ett bra svar inte ser tråden om personen inte varit inne på någon dag eller så och det då medfört att tråden ramlat ner för långt för att personen ska upptäcka tråden.

Jag kan tycka att ett lyft av en fråga borde vara ok förutsatt att man inte fått något svar.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Vilken VPN kör du? och vilket protokoll använder den? det är ju lite det som är intressant. Alla VPN protokoll är ju inte direkt bra, de flesta äldre är ganska dåliga faktiskt och kan lätt knäckas.

Det smidigaste kanske hade varit om man kunde få tag på en bra gratis VPN alternativt en jävligt billig betal-tjänst, terminera den i sin router och fortfarande behålla schysst throughput. Då är den alltid på och man behöver inte tänka på det mer. Kanske bara köra något script eller webbrowser addon som varnar när din source byter IP dvs tunneln är nere, eller göra en ACL som blockar all trafik som inte har tunnelns destination...just a thought

Permalänk
Medlem

Har haft anonine i över ett år. Av en ren slump hamnade jag på whatsmyipadress.com. När man går in på sidan känner den av automatiskt av ens IP-adress. På min stora förvåning (glöm ej att jag är ansluten till Anonine 2048 bit Open VPN och att jag har blivit delgiven en IP-adress som går till Tyskland, vilket jag alltså sökt på) så får jag upp ALL information om min anslutning, och då menar jag allt. Det enda som felade var kartan! Ja, du får även en GPS-positionering på var du sitter. Den missade mig med ett par gator! Fatta om jag känner mig lurad. Trots flera försök att få kontakt med Anonines kundtjänst, inget svar!

Jag råder nu alla, att helt enkelt gå in på whatsmyipadress.com och kolla om ni är skyddade. Ni ska självklart vara anslutna till anonine. Är ni inte skyddade, ja då fån ni själva avgöra om det är lönt att betala för något som inte fungerar, och framför allt är ni inte SKYDDADE!

Kör nu istället en gratis version som finns ute på nätet...och kollar min IP-adress regelbundet.

Permalänk

Borde inte TOR funka?

https://www.torproject.org/

Pedofiler, langer/droghandlare osv använder ju det så det borde vara relativt säkert. Nej jag uppmuntrar ingen till något brottsligt, men om pedofiler använder en tjänst så är det ju ett tecken på att det borde funka.

Permalänk
Inaktiv

Bumpar en gammal tråd och frågar samma sak om det finns en VPN som är gratis?

Permalänk
Medlem

CyberGhost är en av de största och du kan välja land. Funkar bra även med torrents.

Permalänk
Medlem

Intressant, funkar dom verkligen?

Gratis versioner menar jag och isf hur stabila/snabba är dom?

Permalänk
Medlem

Om ni ska använda VPN till att komma åt streaming material som kräver att du kommer från US såsom NETFLIX US eller Crunchyroll US, så kan jag STARKT rekommendera "Hola better internet". En app i google chrome som inte slöar ner ditt internet överhuvudtaget.

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s