Silver arrow vs CM Evo 212 till 3570K snabbt!

Permalänk
Medlem

Silver arrow vs CM Evo 212 till 3570K snabbt!

ta bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Thermalrights Silver Arrow mot CM Evo 212 till en 3570K på http://cdon.se/hemelektronik/msi_z77a-gd65_intel_z77_4xddr3_s...
Tror Evo får plats men hur är det med Silver Arrow? Annars verkar ju Silver Arrow grymt effektiv och inte allt för dyr.

Tänker ha 4st RAM-minnen

Har du lp minnen så är nog nh d14 att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reddie44:

Har du lp minnen så är nog nh d14 att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Silver Arrow är enligt mig definitivt att föredra framför NH-D14.

Så TS: Kör du LP minnen så kör på silver arrow

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag är stor förespråkare av Noctuas grejer. Alltid varit topklass.

Men förra veckan byggde jag 4 maskiner med Cooler Master 612. Galet imponerad är jag får jag säga.

Kör på en sådan. Helt rätt i pris också.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Corsair's LP verkar vara 26mm och Kingstons som jag kollar på 30mm, borde inte vara problem eller?

Skrivet av Rydisen:

Silver Arrow är enligt mig definitivt att föredra framför NH-D14.

Så TS: Kör du LP minnen så kör på silver arrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Corsair's LP verkar vara 26mm och Kingstons som jag kollar på 30mm, borde inte vara problem eller?

Är inte helt säker men det borde inte vara några problem.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Silver Arrow är enligt mig definitivt att föredra framför NH-D14.

Så TS: Kör du LP minnen så kör på silver arrow

Varför då, undrar bara. D14 har jag hört klarar sig bättre på högre klockor. Om de nu är intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reddie44:

Varför då, undrar bara. D14 har jag hört klarar sig bättre på högre klockor. Om de nu är intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla olika tester jag har kollat på säger olika. Men om det nu är så att D14 är någon grad bättre så har ändå Silver Arrow PWM-fläktar som är fruktansvärt tysta och även en bättre fästanordning där du kan lägga på extra tryck.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reddie44:

Varför då, undrar bara. D14 har jag hört klarar sig bättre på högre klockor. Om de nu är intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Kyler likvärdigt under OC, silver har PWM + bättre fästen.
Fruktansvärt ful kylare dock ;>

Permalänk
Medlem

hmmm, lite förvånad att ingen förespråkar hyper 212:an, effektivare kylare för dom pengarna existerar ju inte, jag har kört den i mina senaste 10 byggen, sjukt bra kylare för pengarna, (OBS jag skriver inte att den är BÄTTRE äen tex silver arrow, bara att den är sanslöst bra för pengarna.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |