Permalänk
Medlem

SLI 6 skärmar

Hej

Jag äger en Gigabyte Geforce GTX 670 2GB (GV-N670OC-2GD) - PCI-E som enbart klarar av fyra skärmar. Undrar om någon sakkunnig har lust att hjälpa mig med köp av ett till grafikort för att kunna ha 2 skärmar till. Rent prestandamässigt så spelar det inte någon större roll vilket kort det är bara det gör så att jag kan köra två skärmar till så det blir sex skärmar sammanlagt.

Permalänk
Medlem

Vilket kort som helst skulle duga om du inte ska spela på dem två extra skärmarna. T.ex. ett GT240.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte SLI om du inte ska spela på skärmarna, sätt bara in valfritt billighetskort.
Ska du spela på dom (nVIDIA Surround tror jag de kallar sin motsvarighet till AMD Eyefinity) så krävs identiska kort (i SLI-läge).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Om reglerna är samma som för AMD, kan du endast koppla in skärmarna i ena kortet ifall du kör dem i SLI (eller crossfire för AMD).

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du ska ha 6 skärmar till?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Du behöver inte SLI om du inte ska spela på skärmarna, sätt bara in valfritt billighetskort.
Ska du spela på dom (nVIDIA Surround tror jag de kallar sin motsvarighet till AMD Eyefinity) så krävs identiska kort (i SLI-läge).

Kollade runt lite och hittade att http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102... fått bra omdömen. Vad tycks?

"Om reglerna är samma som för AMD, kan du endast koppla in skärmarna i ena kortet ifall du kör dem i SLI (eller crossfire för AMD)."

Svar: Antar att de inte är samma då jag inte behöver SLI?

"Får man fråga vad du ska ha 6 skärmar till?"

Givetvis. Programmering/Webbutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av salmanq:

Kollade runt lite och hittade att http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102... fått bra omdömen. Vad tycks?

"Om reglerna är samma som för AMD, kan du endast koppla in skärmarna i ena kortet ifall du kör dem i SLI (eller crossfire för AMD)."

Svar: Antar att de inte är samma då jag inte behöver SLI?

"Får man fråga vad du ska ha 6 skärmar till?"

Givetvis. Programmering/Webbutveckling.

Jag kan bara ha två st skärmar ikopplade med Sli men du kan klicka i "Activate all displays" och då kan jag köra 3st lr flera skärmar, men då blir det som sagt utan sli. Så det bör fungera om du har tillräckligt många uttag på dina grafikkort

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av salmanq:

Kollade runt lite och hittade att http://www.inet.se/produkt/5409033/gigabyte-geforce-gt430-102... fått bra omdömen. Vad tycks?

"Om reglerna är samma som för AMD, kan du endast koppla in skärmarna i ena kortet ifall du kör dem i SLI (eller crossfire för AMD)."

Svar: Antar att de inte är samma då jag inte behöver SLI?

"Får man fråga vad du ska ha 6 skärmar till?"

Givetvis. Programmering/Webbutveckling.

Bara köpa vilket grafikkort som helst då du inte kommer använda SLI

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240