Permalänk
Medlem

Primochill slang + EK fittings!?

Fick hem slangen idag, Primochill Slang PrimoFlex Pro 13/10 (3/8"ID) black och tyckte den såg lite tjock ut. Plockade fram min EK fittings som jag fick från Inet tidigare i veckan och försökte pressa på slangen.

Fick värma slangen med kokhett vatten för att ens kunna trä på den men sen att få på "låsringen" verkar kört?
Någon annan som kör samma slang och fittings?

Enligt div. sidor, Inet mfl. så är anslutningarna 10mm inner och 13mm ytter. Enligt Aquatuning och andra sidor är slangen 10inner och 13ytter. Va i ¤%&/() ska det då vara så svårt att få på slangen?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Säkert att du fått rätt slang då?
Har själv exakt samma anslutningar och alla slangar jag provat har gått väldigt fint att få på.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Har du mätt slangen? Det kan ju varar så att de skickat fel slang, den säljs ju i lösmeter?

Permalänk
Medlem

Yup... Dom har skickat fel slang...

Frågan är vart man får tag på vettig slang utan att beställa. (Visby)

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Yup... Dom har skickat fel slang...

Frågan är vart man får tag på vettig slang utan att beställa. (Visby)

slang finns i bla järnhandlar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm