Permalänk
Medlem

Vattenkylaren knäpper

Hej! köpe mig en Antec Kühler H2O 620 och monterade för några dagar sen, men även fast jag har ett ljudisolerat chassi så hör jag ljudet =( gissar att det har något med luft i systemet att göra men vad kan man göra för åtgärder mot det?

min kylare sitt som denna snubbes http://www.sweclockers.com/galleri/7764-nya-speldatorn-for-en...

Permalänk
Medlem

En vän till mig hade samma sak och då gjorde han som någon skrivit på något random forum någonstans och skruvade lös kylaren och skakade om den. Kompisen min har exakt samma kylare.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Vänd cpublocket så du har slangarna nedåt, om det går.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Har du något stötkänsligt/mekaniskt i datorn (typ HDD)? Om inte, så kan du testa att under dirft vända, vrida och gunga datorn lite fram och tillbaka. Det fungerade för mig.

Säkerställ även att radiatorn sitter ovanför pumpen.

Permalänk
Medlem

Min knäppte som fan i början, slutade efter några veckor har jag för mig, idag är den knäpptyst.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar ska testa samtliga =D och håller tummarna för tysta resultat

Permalänk
Medlem

Har också en sådan fast på mitt 680, den knäpper också men jag har testat att hålla den vertikalt och då låter den ingenting så jag antar att det är luft i systemet för både dig och mig.
Som tur e för min så skall jag snart införskaffa prodigy och då kommer min antec vara vertikalt och därmed inget ljud för min del.

Visa signatur

Citera för svar!!