Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ljud ifrån pumpen

hej, jag har köpt en Corsair H100 till min dator och jag hör ett surrande ljud ifrån pumpen efter jag hade bytt ut stockfläktarna mot några tystare.

finns det något sätt man kan fixa så att pumpen slutar ge ifrån sig det ljudet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

om du kan sänka hastigheten med en fläktkontroller eller via bios om du kopplar in pumpen på moderkortet så kan du sänka det lite grann för att pumpen inte ska låta lika mkt det borde inte påverka effektiviteten hos kylaren om det är en väldigt liten sänkning du kan göra eller kanske du kan ställa in i bios T ex på en viss nivå T ex level 4 istället för level 5 på en fläktplats där du sätter pumpen nivå 5 är 12 volt och nivå 4 är 10.5 volts utmatning på den porten

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har en fläktkontroll på min R4 men den går bara ner till 7.5 volt och 5 volt. och jag vill inte leka med bios. jag vet inte hur man gör med sån så jag vill inte ta några risker.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har också för mig att jag hört att den låter lite på allra högsta och att det ska hjälpa att bara dra ner den lite lite.
Hur du sedan kan lösa detta kan jag inte ge dig några tips på. Tråkigt när man köpt kylning för 900:-.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EvilWord:

hej, jag har köpt en Corsair H100 till min dator och jag hör ett surrande ljud ifrån pumpen efter jag hade bytt ut stockfläktarna mot några tystare.

finns det något sätt man kan fixa så att pumpen slutar ge ifrån sig det ljudet?

rätt så vanligt med att den ger ljud ifrån sig, visste du om det innan du köpte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

har en fläktkontroll på min R4 men den går bara ner till 7.5 volt och 5 volt. och jag vill inte leka med bios. jag vet inte hur man gör med sån så jag vill inte ta några risker.

den kan köra på nästan fullt för att den inte ska låta mer och det kommer du inte märka något på kylningsförmågan om du nu inte ska över 4.2 ghz eller mer

koppla den där den ska inte gå lågt ner heller och jag skrev ju 10.5 volt att du T ex går ner på det du behöver inte sänka den lågt utan ha den så högt det går utan att den låter något istället ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

på min så gör det inget skillnad om jag har på högsta eller lägsta. låter mer än mina couger vortex som jag sätta på radiator iställer för stock fläktarna....

jag kan prova att koppla pumpen till fläktkontrollen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Koppla den till någon sorts fläktkontroller (jag har den i moderkortet), och sätt den på 90% eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

på min så gör det inget skillnad om jag har på högsta eller lägsta. låter mer än mina couger vortex som jag sätta på radiator iställer för stock fläktarna....

jag kan prova att koppla pumpen till fläktkontrollen.

----------------------------------------------------
Ska ge dig ett konkret tips!

Detta efter att jag o min inneboende tröttnat på att byta ut H100 mot en ny hela tiden och de nya vi fått lät värre än de vi hade innan

Kolla denna tråd
http://www.overclock.net/t/1236923/corsair-h100-h80-h60-noise...

Köpte denna adapter av wlw wl

Han t o m skickade mina adaptrar innan jag ens hunnit betala, en sån jäkla hyvens kille, och gissa vad, våra h100 är nu tysta!:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

H100 noise

Det låter bra med den där adaptern tror du man kan använda den här http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168121860...

Hur får jag annars tag i en sån adapter?

/Raffe

Permalänk
Medlem

bara ändra hastigheten i speedfan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr går inte det. Har ni något tips vart man kan köpa en sån där adapter utan att löda ihop och sånt där skit.

/Raffe

Permalänk

Anledningen att den låter är väl för att den inte får precis 12 V utan typ 12,1 V och den klarar inte av någon överspänning alls?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som den här killen http://www.youtube.com/watch?v=gJjhDgKZHdU det ända problemet är att hitta en sådan sladd, finns det nåon på webhallen t.ex?

/Raffe

Permalänk
Medlem

Därför jag aldrig orkat strula med vattenkylning, luftkylare kyler lika bra och låter mindre ;O

Permalänk
Skrivet av godspeed:

----------------------------------------------------
Ska ge dig ett konkret tips!

Detta efter att jag o min inneboende tröttnat på att byta ut H100 mot en ny hela tiden och de nya vi fått lät värre än de vi hade innan

Kolla denna tråd
http://www.overclock.net/t/1236923/corsair-h100-h80-h60-noise...

Köpte denna adapter av wlw wl

Han t o m skickade mina adaptrar innan jag ens hunnit betala, en sån jäkla hyvens kille, och gissa vad, våra h100 är nu tysta!:)

Intressant! Efter att ha byggt 20 burkar med H80/H100 så la jag ner denna i övrigt suveräna produkt just för att de lät för mycket!
Kanske dags att prova igen, med denna mod!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Intressant! Efter att ha byggt 20 burkar med H80/H100 så la jag ner denna i övrigt suveräna produkt just för att de lät för mycket!
Kanske dags att prova igen, med denna mod!?

--------------------
Ja, efter att ha varit tillbaka med pumpjäveln några gånger plus corsair själva etc, så tröttnar man rätt fort på dem, men som sagt, den här lösningen funkade för oss iaf:)
Sen garanterar han ju inte att det funkar på alla, men men, här funkade det iaf:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Måste man köpa från han eller kan man köpa den här http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/19411-deltaco_4-pin_y... ?