Domstol i USA: "Samsung har kopierat Iphone och Ipad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Tydligen, kan ha med utseendet på OS:et att göra också. Hittade tillochmed källa på det.
http://www.wpcentral.com/apple-nokia-lumia-court-%E2%80%9Cnot...

Haha, ganska komiskt... Kan det eventuellt vara så att Nokia har en försvinnande liten del av marknaden, senast jag hörde? Och därmed inte är ett omedelbart hot, som Samsung verkar vara, enligt dem?

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neroth:

Haha, ganska komiskt... Kan det eventuellt vara så att Nokia har en försvinnande liten del av marknaden, senast jag hörde? Och därmed inte är ett omedelbart hot, som Samsung verkar vara, enligt dem?

Nokia går det bra för igen, deras aktie steg med 8% igår, de kommer att komma igen med WP8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

När gjorde jag det? Läs vad jag skrev, att Apple är Zyngas motsats. Skrev inte ett skvatt om Samsung.

Då får du ta och förtydliga vad du menar, du använder ett exempel som inte passar in i detta sammanhang? Vad rättfärdigar Apple:s stölder och vad rättfärdigar inte Zyngas stölder då?

Och om Zynga är Apple:s motsats då är de ju per automatik, enligt ditt resonemang, likställda Samsung för enligt dig så har Apple inte snott på sådant sätt att de är onda men Samsung har?

What the fuck, dude?!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

På vilket sätt är det relevant för designen? HP visade upp den i början av januari. De hade fungerade demoex som såg ut sådär, sedan tog det tid innan de kom till försäljning. Apple visade upp sin Ipad några veckor senare och var snabbare med att få ut den på marknaden. Hur påverkar det faktumet att två olika företag har designat en produkt som ser ungefär likadan ut? På vilket sätt ger det Apple ensamrätt på en platta med rundade hörn, synlig metallkant, svart ram, bland yta och en matris med färgglada ikoner?

Framförallt gör det mycket av Apples argument om sitt unika formspråk helt meningslöst eftersom de inte var först och de var inte ensamma om det. Hade de kommit på något nytt och revolutionerande med design kan jag köpa att de vill ha ett mönsterskydd men nu var de bara en i mängden. Trenden hade gått ditåt i flera år i takt med att tekniken ändrades.

Du borde titta på vad jag citerade innan du säger något. Jag försöker bara poängtera att det är helt meningslöst av honom att påstå att Apple snodde designen från HP Slate 500, bara för att dom visade upp 'Slaten' ett par månader innan Apple kom ut med iPad...

Skrivet av Zotamedu:

Fast man kan köra med ungefär samma lösa bevisning mot Apple också om man känner för det.

Här har du en bild på HP Slate 500 som visades upp första gången i början av januari 2010. Ser designen bekant ut?

http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2010/02/H...

Dold text
Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Nokia går det bra för igen, deras aktie steg med 8% igår, de kommer att komma igen med WP8

Skickades från m.sweclockers.com

Där ser man, ja. Det visste jag inte.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Skrivet av sj6:

Då får du ta och förtydliga vad du menar, du använder ett exempel som inte passar in i detta sammanhang? Vad rättfärdigar Apple:s stölder och vad rättfärdigar inte Zyngas stölder då?

Och om Zynga är Apple:s motsats då är de ju per automatik, enligt ditt resonemang, likställda Samsung för enligt dig så har Apple inte snott på sådant sätt att de är onda men Samsung har?

What the fuck, dude?!

Tyckte jag gjorde det när jag skrev "Det är stor skillnad att stjäla något rakt av och att stjäla idéer. Kan ta Zynga som ett exempel på Apples raka motsats.".

Nämner som sagt var inte skatt om Samsung, anledningen till att jag tog upp Zynga är för att visa på ett företag som nästan uteslutande kopierar andras verk rätt av och gör ytterst får ändringar.

Apple däremot tar andras idéer och förbättrar dom, de patenterar sedan dessa och spelar helt enligt de regler som finns även om jag liksom andra anser att det är skrattretande vad man kan patentera i USA.
Jag ser inget fel i att ta något som finns och bygga vidare på det. Så här har spelindustrin fungerat så länge jag kan minnas, det jag däremot anser är vidrigt är när man kopierar någons produkt rätt av och säljer den som sin egen (återigen Zynga) utan att göra mer ändringar än att ändra vissa texturer eller liknande.

Du ger en länk på ett uttalande där Jobs citerar Picasso för att i nästa bild vara fly förbannad på Google. Jag har läst varenda inlägg i den här tråden och hade du gjort det så hade du sett mitt inlägg där jag skriver att det kanske kan vara värt att ta reda på varför Jobs var så himla arg, jag länkar till och med till en sida där man kan läsa om anledningen.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det där förstod jag inte alls vad du menar med, helt ärligt

Skickades från m.sweclockers.com

Det spelar inte så stor roll om du förstår vad jag skriver eller inte för om jag skriver något med substans så ignorerar du det ändå bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Tyckte jag gjorde det när jag skrev "Det är stor skillnad att stjäla något rakt av och att stjäla idéer. Kan ta Zynga som ett exempel på Apples raka motsats.".

Nämner som sagt var inte skatt om Samsung, anledningen till att jag tog upp Zynga är för att visa på ett företag som nästan uteslutande kopierar andras verk rätt av och gör ytterst får ändringar.

Apple däremot tar andras idéer och förbättrar dom, de patenterar sedan dessa och spelar helt enligt de regler som finns även om jag liksom andra anser att det är skrattretande vad man kan patentera i USA.
Jag ser inget fel i att ta något som finns och bygga vidare på det. Så här har spelindustrin fungerat så länge jag kan minnas, det jag däremot anser är vidrigt är när man kopierar någons produkt rätt av och säljer den som sin egen (återigen Zynga) utan att göra mer ändringar än att ändra vissa texturer eller liknande.

Du ger en länk på ett uttalande där Jobs citerar Picasso för att i nästa bild vara fly förbannad på Google. Jag har läst varenda inlägg i den här tråden och hade du gjort det så hade du sett mitt inlägg där jag skriver att det kanske kan vara värt att ta reda på varför Jobs var så himla arg, jag länkar till och med till en sida där man kan läsa om anledningen.

Var inte jag som länkade den bilden.

Jobs var förbannad på Google för han tyckte att de snott hans iOS till iPhone...

Han hade narcissistiska drag och mycket pekar på kluven personlighet och att han var psykopat. Kort förklarat han vände kappan efter vinden som det behagade honom.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Han hade narcissistiska drag och mycket pekar på kluven personlighet och att han var psykopat. .

Är detta ditt professionella utlåtande? Vet inte riktigt vilka definitioner du använder för att fastslå att någon är psykopat men det är lite till som skall till för att detta skulle stämma in. Det finns betydligt fler användare, snarare än Jobs, i Apple trådarna som skulle stämma in på diagnosen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Är detta ditt professionella utlåtande? Vet inte riktigt vilka definitioner du använder för att fastslå att någon är psykopat men det är lite till som skall till för att detta skulle stämma in. Det finns betydligt fler användare, snarare än Jobs, i Apple trådarna som skulle stämma in på diagnosen.

Professionellt skulle jag väl inte kalla det men utav det man läst om honom, hur han och hans företag agerat gör att jag anser att något inte står rätt till.

T.ex. läste jag en artikel att han styrde allt, körde över sina anställda och ifrågasatte de honom så blev han rasande. Narcissism. Att han tycker det är ok för Apple att stjäla från andra men inte andra från Apple, kluven personlighet.

Han skulle krossa android om det så skulle kosta honom hela Apple:s förmögenhet, han skulle kunna "thermonuclear", vad det nu innebär mot google, Psykoooooo....

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vaddå... ska Samsung behöva göra 3 kantiga telefoner bara för att apple gjorde runda kanter?..

Visa signatur

GTX 690, GTX 580, GTX 560TI, GTX 295D, GTX 275, GTX 260 216C, 9800GX2, 9800GTX+, 8800 ULTRA, 8800GT, 7950GX2, 7600GT, GT640, GT610.
5870, 5770, 4670, X1900GT, 9600PRO, 9200SE.
QUADRO FX1800, QUADRO FX580, QUADRO FX570.

Permalänk
Medlem

Hehehe

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Idiotsäkert kopierings skydd

Att bråka om hur den ser ut är ju vansinne när den stora vinsten för användarna ligger i ett par enkla saker. Att på ett enkelt sätt koppla telefonen via usb där man kan spara sina SMS ja allt som du har lagrat på telefonen istället för hur den ser ut för det lär man ju ändå göra i all framtid (se bilen)

PS. de där med trekantiga hörn på telefonen som en tidigare insändare skrev var bra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av sj6:

Professionellt skulle jag väl inte kalla det men utav det man läst om honom, hur han och hans företag agerat gör att jag anser att något inte står rätt till.

Stämningar har alltid varit en central del av Apples affärsstrategi, men nu är de marknadsledande och istället för "David" ses de som "Goliat".

Nåt jag personligen irriterat mig på är att Jobs fått rykte som innovatör, men han var inte uppfinnare eller tekniker, han var marknadsförare.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/apple-lagger-till-galaxy-s3-galaxy-not...

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att det är amerikansk domstol som skyddar inhemsk produktion. Det är omtalat att amerikanska domstolar i allmänhet (undantag kan finnas) dömmer till förmån för amerikanska företag oavsett vem anmälaren är. Skulle alla göra likadant skulle mtinationella olag ha svårt att existera. Motsvarande dom i kina mellan bolagen blev mer lika men de kanske lär sig där också att skydda de egna ledn.

Permalänk
Medlem

Varför har inte det där skitföretaget konkat än? Hoppas nu Samsung/LG får säljstopp på Iphone i Korea, ZTE i Kina, HTC i Taiwan, Nokia i Norden etcetera. Det är ju givet att Apple vinner i sitt hemland, som verkar få det allt tuffare med sitt BNP i förhållande till de asiatiska ländernas motsvarigheter. Fast Apples affärsidéer verkar ju ändå smarta. Varför tänkte inte IBM på det 1992, med sin touchlur Simon? Då hade inte Apple behövt störa oss teknikintresserade i den (än så länge) ljusa Android/WP-världen. Det är en stor skam att aktörer som bedriver stora delar av sin verksamhet genom rättstvister överhuvudtaget får finnas på marknaden.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Det är en stor skam att aktörer som bedriver stora delar av sin verksamhet genom rättstvister överhuvudtaget får finnas på marknaden.

I så fall skulle det inte finnas många aktörer kvar.

Den ljusa Android/WP säger du? Microsoft är mästare på att tvinga andra till licensavtal (de tjänar väldigt mycket på Android) och Motorola (nu mera Google) är inte sämre dom. Dessa två håller ju för övrigt just nu på att stämma varandra och hota om säljstopp av deras produkter (Motorola-smartphones, Xbox 360 m.fl) i både Tyskland och USA: http://www.guardian.co.uk/technology/2012/jun/21/microsoft-re...

Citat:

Microsoft is demanding royalties from all companies using Google's Android system in their devices, and has settled with most major manufacturers – except, crucially, MMI (Motorola).

Instead, MMI (Motorola), a full subsidiary of Google since May, is demanding royalties on some of its own video and wireless technologies – specifically H.264 video decoding and some Wi-Fi code – used in the Xbox 360 game console and the Windows operating system, on pain of an import ban.

Det pågår ständigt patent-strider även om de flesta inte får i närheten så mycket fokus som Apple vs Samsung.

Permalänk
Medlem