Permalänk

Tickande GTX460

Hejsan sweclockare!
jag har ett litet problem med mitt grafikkort.

kortet i sig börjar ju bli ganska gammalt men har tänkt att köra med det så länge det håller, det har ju blivit som en familje-medlem
men nu har det som sagt börjat ge ifrån sig ett tickande ljud så fort man drar igång ett spel.

det spelar ingen roll om det är wow eller bf3, det tickar lika mycket ändå, och påverkas inte om man drar ner inställningarna.
jag har försökt att lokalisera lite bättre vars det kommer ifrån men det är svårt. verkar inte ha något med fläktarna å göra i alla fall så mkt kan jag säga.

kortet har aldrig varit overklcockat i min ägo, har ju däremot varit med ett tag så det kanske är så enkelt som att de börjar ge upp.
kortet blir även ganska varmt så fort man drar igång ett spel, ligger på ca 70 grader mer eller mindre hela tiden.
har prövat andra drivare osv men problemet kvarstår.

någon teori?

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Hedersmedlem

Läs på om "coilwine". Såvida du inte har en fläkt som låter.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Läs på om "coilwine". Såvida du inte har en fläkt som låter.

fläktarna är det inget fel på..

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Har samma fenomen på mitt gtx570, märkte det inte innan jag monterade på vattenblock. Har lokaliserat ljudet till spänningsdelen, kanske samma på ditt kort?

mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Flexymannen:

Har samma fenomen på mitt gtx570, märkte det inte innan jag monterade på vattenblock. Har lokaliserat ljudet till spänningsdelen, kanske samma på ditt kort?

mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

hm, ja de kan tänkas.. lite lustigt att det bara uppstår.
spänningsdelen, vad kan det bero på då? nätagg eller?

mvh

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

kan vara lite sämre kvalite på komponent kanske, nätagg bör inte ha betydelse....så länge det har kraft nog att driva kortet fullt ut. mitt tickande blir intensivare vid belastning som spel och 3DMark t.ex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti