GTX 580 Strömförsörjning

Permalänk
Medlem

GTX 580 Strömförsörjning

Kom över ett Gtx580 för en billig penning idag rätt ordentlig uppgradering mot mitt GT 400 någonting antar jag.

Men jag blev osäker nu när jag köpte det och kom på att mitt nätaggregat säkerligen inte klarar det. Vad är standard oftast på vanliga desktops man köper i affär?

När jag kollar hemsidan på det företaget jag köpte den i affär av så hittar jag inte datorn jag köpte med hittar en liknande. Tysk sida.

Står Power Supply - 450, på den liknande datorn. Kan det räcka om man inte har en massa extra tjofs i datorn och inte kör överklockat?

Om så är fallet lär man ju behöva dunka till med ett nytt.

Hur ser det ut med standarder? passar de flesta nätagg i de flesta lådor?

Permalänk
Medlem

vad är det för dator i övrigt ?
och vad för chassie är det och ja de flesta oem datorer har standard storlek på nätagg..

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att öppna datorn och läsa på nätagget som sitter i. Du måste ju ändå öppna datorn för att ha en möjlighet att montera det nya grafikkortet. Kontrollera samtidigt vad för strömanslutningar som finns på nuvarande nätagget.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Enklast är väl att öppna datorn och läsa på nätagget som sitter i. Du måste ju ändå öppna datorn för att ha en möjlighet att montera det nya grafikkortet. Kontrollera samtidigt vad för strömanslutningar som finns på nuvarande nätagget.

Jo det förstår jag med att jag kan göra. Var mest för att jag sitter på jobbet nu och kan inte kolla förrns jag kommer hem. Om jag då MÅSTE åka någonstans för att köpa ett nätt agg så blir det jobbigt.

Fast nu när jag tänker efter så är nog följande dator ungefär den jag köpte. orkade inte beställa i delar så gick in här i Luxembourg på saturn och köpte en. hade bestämt mig för att komplettera med grafikkort nu denna månaden sen en SSD hårddisk nästa månad.

http://www.saturn.de/mcs/product/HP-Pavilion-H9-1156EG-i5-357...

Kanske har tur och är ett 600 Watt.

Permalänk
Medlem

På denna sida kan du göra test som visar en estimerad watt styrka som du behöver till din dator.

http://www.corsair.com/psufinder/

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl - Corsair HX 1050W PSU - ASUS P8P67 Deluxe B3 Socket-1155 - Western Digital Caviar® Green 2TB - Corsair SSD Force Series GT 120GB - Intel® Core? i7-2600K Processor - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - 2 st MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piqqo:

På denna sida kan du göra test som visar en estimerad watt styrka som du behöver till din dator.

http://www.corsair.com/psufinder/

Nice! Tackar.

Permalänk

du behöver ej mer än 400w http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx... kolla där på 580 och kom i håg att dom har ett fett testsystem och att vi säger ett 1000w nätagg på 80%effektivitet drar 1200w från väggen men internt spottar den bara ut 1000w alltså vi säger att deras nätagg har 90% effektivitet då drar deras komponenter 358w och kom i håg att nätaggen är specadde efter vad dom levererar inte utav vad dom tar

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

Säg att man har ett 240w vilket är rätt för dåligt i sin dator. Hur skulle det visa sig på grafikkortet? Startar det inte upp alls isåfall. Visade sig att jag bara hade ett 240w.
Testade att sätta in mitt GTX580 men kommer bara no video signal och fläkten kör inte igång på grafikkortet.

Betyder bara att mitt nätagg är för dåligt och grafikkortet kör inte ens igång för det märker av det antar jag?

Känns som jag inte har plats i min lilla låda för ett större. är ett 600w nätagg i samma storlek som ett 240?

Permalänk
Medlem

Men vad har du för nätagg?! Det står väll på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Men vad har du för nätagg?! Det står väll på?

240 skrev jag i förra inlägget?

Det jag undrade var om man har ett för dåligt nätagg om grafikkortet inte ens startar upp isåfall?

Permalänk

Jo så är det. Risken finns att du kanske poppar hela datorn, så jag skulle nog råda dig att avbryta startförsök med den konfigurationen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av ERguy:

Säg att man har ett 240w vilket är rätt för dåligt i sin dator. Hur skulle det visa sig på grafikkortet? Startar det inte upp alls isåfall. Visade sig att jag bara hade ett 240w.
Testade att sätta in mitt GTX580 men kommer bara no video signal och fläkten kör inte igång på grafikkortet.

Betyder bara att mitt nätagg är för dåligt och grafikkortet kör inte ens igång för det märker av det antar jag?

Känns som jag inte har plats i min lilla låda för ett större. är ett 600w nätagg i samma storlek som ett 240?

Normalt är PSU:n av ATX storlek, d v s i principip fysiskt lika stora. "Special" PSU:n kan komma med "märkesdatorer" där de (låtit)tillverkat något som avviker från standard.

Skaffade ett OCZ ZT750W (modulärt) för ca två månader för en Crossfire rigg (HD5870). Det var lite längre än normal ATX standard (dock inte speciellt mycket).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Normalt är PSU:n av ATX storlek, d v s i principip fysiskt lika stora. "Special" PSU:n kan komma med "märkesdatorer" där de (låtit)tillverkat något som avviker från standard.

Skaffade ett OCZ ZT750W (modulärt) för ca två månader för en Crossfire rigg (HD5870). Det var lite längre än normal ATX standard (dock inte speciellt mycket).

Skrivet av Surgubben:

Jo så är det. Risken finns att du kanske poppar hela datorn, så jag skulle nog råda dig att avbryta startförsök med den konfigurationen.

Jag slutade att försöka starta och gick o köpte mig ett nytt nätt agg 600w crossfire någonting tror jag det var.

Nu fungerar allt perfekt iallafall. Så fruktansvärt skönt att ha satsat på en desktop med ett ordentligt grafikkort nu för första gången på 6-7 år efter att ha haft halvkassa laptops rätt länge.

Lite skönare att lira Skyrim på ultra utan lagg istället för på low med lagg! haha.

Tack för hjälpen här inne!