Ifixit öppnar Macbook Pro med Retina-skärm

Permalänk
Medlem

Att kalla datorer för 20kkr "dyra" när de är riktade till ett företag som folk gör i tråden är lite konstigt.
Det motsvarar ungefär 5kkr i lön efter skatt till en arbetare.

Permalänk

Kanske, kanske inte?!

Hm. Jo, låter lite dumt sådär när man hör om det. Och det finns säkerligen datorer även från Apple som faktiskt går sönder (även om det enda fallet jag känner till är en bekant som var helt lycklig över att få sätta i nya RAM-minnen, så att han råkade slita sönder minnesfacket på datorn när han skulle slita ur de gamla minnena). Men hur eller hur så tycker jag att man får vad man betalar för - och med tanke på vad som har förbättrats på datorn så tycker jag att det kan vara värt det.

T.ex så hade jag min gamla Macbook Pro i 3 - 4 år. Efter den tiden tyckte jag att batteriets kapacitet var i det närmaste oförändrad och jag kunde enkelt ha datorn igång i 7 timmar+ utan att datorn dog. Ett batteribyte bör därför inte vara helt aktuellt, om det inte är så att något går väldigt mycket åt skogen. Det enda som är lite trist är väl som sagt att minne/hårddisk inte går att uppgradera. Men då är det lika bra att kräma på rejält redan vid första beställningen, antar jag!

Nä, men jag tycker att det är bra. Man märker stor skillnad på nya och föregående generationens Macbook Pro. Datorn är så tunn så att det är helt sinnessjuk skillnad. Den är även galet mycket tystare och ja... allt känns bara grymt mycket bättre, helt enkelt!