Knasigt problem vid installation av drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Knasigt problem vid installation av drivrutiner.

Hejsan Sweclockers, jag sitter med ett litet problem. Vet inte om den här tråden borde hamna under support-delen eller denna delen av forumet, men jag lägger den här.

Under dagen har jag installerat om Windows på min dator och har därefter försökt installera senaste drivrutiner till mitt grafikkort, som är ett Geforce GT 440. Problemet är att under installationen så blir skärmen svart och det enda som syns är ett underscore - '_' som står där och blinkar pillemariskt mot mig. Lät datorn stå i säkert 40 minuter i hopp om att något skulle hända, men sen orkade jag inte vänta längre.

Datorn i sig är en liten burk med nyinstallerat Windows 7 Professional 64bit, 4 gig ram, AMD Athlon II x4 630 processor och jag vet inte riktigt vad mer någon kan vara intreserad av att veta.

Kan dessutom tillägga att när jag söker uppdateringar och så på Nvidias hemsida eller försöker söka uppdateringar via Windows så säger båda att jag har senaste uppdateringarna, utom installationsfilen för senaste versionen av drivrutinerna som säger att jag inte har någon version av någonting.

Någon som vet vad som skulle kunna vara problemet?

Permalänk
Hedersmedlem

Testa med någon äldre drivrutin som inte är en 3xx-xx dvs en äldre 2xx.xx.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag testar det. Laddar ner 296.10.

Permalänk
Medlem

Den funkade inte. Samma sak där. Borde jag försöka fortsätta bakåt från det eller ska jag börja typ med den första och försöka arbeta mig uppåt?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du haft den fungerande i ett annat ystem? Annars testa graffet i en annan plats eller dator.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Den funkade på precis det systemet jag sitter på just nu innan jag formaterade om datorn. Har tyvärr inga andra datorer att pröva det på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lawne:

Den funkade på precis det systemet jag sitter på just nu innan jag formaterade om datorn. Har tyvärr inga andra datorer att pröva det på.

Första ggn du omformaterar? Lagt in alla windows updates (sp1) och moderkortsdrivisar innan du försöker installera?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja, första gången, har fått alla uppdateringar installerade och så, vet inte om jag har drivrutinen till moderkortet installerad, får kolla upp det. Har jag lite tur så kanske det funkar nu, drog ner version 275.33 av drivrutinerna och den fungerade, så jag kanske kan jobba mig upp från den. Väntar med det experimentet tills imorgon dock tror jag. Ska bli spännande!