Permalänk
Medlem

Blåskärm, random freeze..

Jao som topic lyder får random freeze å blåskärmar, blåskärmarna försvinner så snabbt så man hinner inte läsa vad som e felet?
Hur kan ja ta reda på vad som orsakar de? Kör oklockat å ny resetat bios..

Permalänk
Skrivet av Chev:

Jao som topic lyder får random freeze å blåskärmar, blåskärmarna försvinner så snabbt så man hinner inte läsa vad som e felet?
Hur kan ja ta reda på vad som orsakar de? Kör oklockat å ny resetat bios..

Vad har du för komponenter samt OS?
Har du ändrat något?
Vet du hur du hittar eventviewer?

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av textillim:

Vad har du för komponenter samt OS?
Har du ändrat något?
Vet du hur du hittar eventviewer?

Har:
Moderkort: Z68A-GD65 (G3]
Cpu: i7 2600k
Grafikkort: gainward gtx 680 4gb
Nätagg: något 750watts...
Minne: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB <--- x2
Kylning: Noctua NH-D14 CPU Cooler

De enda jag byt på senaste är Cpu kylare från h80 till d14.. Å från hög profilsminnen till låg profil.. å de har funkat fel fritt i över 3veckor tills nu...
körde klockat en stund.. men nu köra ja stock settings å ändå får ja de...
Vet inte vars ja hittar eventviewer =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chev:

Har:
Moderkort: Z68A-GD65 (G3]
Cpu: i7 2600k
Grafikkort: gainward gtx 680 4gb
Nätagg: något 750watts...
Minne: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB <--- x2
Kylning: Noctua NH-D14 CPU Cooler

De enda jag byt på senaste är Cpu kylare från h80 till d14.. Å från hög profilsminnen till låg profil.. å de har funkat fel fritt i över 3veckor tills nu...
körde klockat en stund.. men nu köra ja stock settings å ändå får ja de...
Vet inte vars ja hittar eventviewer =(

edit: å byt från gtx 560 ti sli.. mot gtx680 4gb..

Permalänk
Skrivet av Chev:

edit: å byt från gtx 560 ti sli.. mot gtx680 4gb..

Operativsystem?
För att nå eventviewer, tryck windowsknappen + R och skri 'eventvwr.exe' (Antar att du kör windows)
Kolla där i om du hittar något critical error under 'System', och posta meddelandet här.

Testa även att avinstallera gamla grafikdrirutiner och installera nya.

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av textillim:

Operativsystem?
För att nå eventviewer, tryck windowsknappen + R och skri 'eventvwr.exe' (Antar att du kör windows)
Kolla där i om du hittar något critical error under 'System', och posta meddelandet här.

Testa även att avinstallera gamla grafikdrirutiner och installera nya.

Windows 7 ultimate.

Nivå:Kritisk 2012-09-02 19:04:50 källa:Kernel-Power händelse id:41 aktivitetshändelse(63)

Permalänk
Skrivet av Chev:

Windows 7 ultimate.

Nivå:Kritisk 2012-09-02 19:04:50 källa:Kernel-Power händelse id:41 aktivitetshändelse(63)

Haha jag får samma meddelande själv med liknande setup, började komma för någon vecka sen.
Ska börja felsöka lite hårdvara senare idag, kan återkomma om jag hittar något vettigt

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av textillim:

Haha jag får samma meddelande själv med liknande setup, började komma för någon vecka sen.
Ska börja felsöka lite hårdvara senare idag, kan återkomma om jag hittar något vettigt

Började oxå för mig för någon vecka sen <.<

Permalänk

Hade exakt samma problem och det visade sig vara SSD:n, testa koppla ur den o kör bara på mekaniska. Fick skicka in min till inet och fick tillbaks en ny, sedan dess har det fungerat, utan någon blåskärm.

Visa signatur

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEng:

Hade exakt samma problem och det visade sig vara SSD:n, testa koppla ur den o kör bara på mekaniska. Fick skicka in min till inet och fick tillbaks en ny, sedan dess har det fungerat, utan någon blåskärm.

Okey.. Funderar på om de hjälper å formatera om.. var ju en stund sen sist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chev:

Okey.. Funderar på om de hjälper å formatera om.. var ju en stund sen sist?

Tror fan ja fått till de nu... Reseta ju bios när ja installerade nya minnen å grafikkort... Å de va typ då de börja...
Hade ju glömt slå på ahci som ja hade tidigare på ssd... å windows var ju inställt på ha ahci eller va de nu heter... funkar iaf än så länge..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chev:

Tror fan ja fått till de nu... Reseta ju bios när ja installerade nya minnen å grafikkort... Å de va typ då de börja...
Hade ju glömt slå på ahci som ja hade tidigare på ssd... å windows var ju inställt på ha ahci eller va de nu heter... funkar iaf än så länge..

ack så fel man hade <.< blir galen..
Nu tar jag i med hårdhandskarna..
Nätagg beställt...
Funkar inte de rycker fan moderkortet å cpu,,

Permalänk
Medlem

SSD ELLER minnena skulle jag tro börjas med memtest

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

SSD ELLER minnena skulle jag tro börjas med memtest

slitit ut 2 minnes stickor nu iaf... får se vad som händer... tråkigt om ssd ska sucka efter typ 10månader...
Men problemet börja ju i samband me update.. så kan mycke väl vara minnena..

Permalänk
Medlem

Nu har då datorn överlevt ett bra tag utan freeze å omstarter... Verkar vara minnena som spökar.. för plockade bort å byte några gånger... så nu funkar datorn när jag har 2 stickor i istället för 4 stickor..

Permalänk
Skrivet av Chev:

Nu har då datorn överlevt ett bra tag utan freeze å omstarter... Verkar vara minnena som spökar.. för plockade bort å byte några gånger... så nu funkar datorn när jag har 2 stickor i istället för 4 stickor..

Skönt, jag blev galen på min dator så jag köpte en ny SSD, fungerar bra för mig nu

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc