Evga GTX 580 Röda artefakter

Permalänk

Evga GTX 580 Röda artefakter

Tjena Swec!

Köpte i januari ett grafikkort här på marknaden, ett gtx 580 med kvitto.

Allt har funkat jättebra fram tills igår när jag satt och surfade och upptäckte röda prickar på alla bilder.
Startade om datorn och då blev prickarna värre och allt text på skärmen verkar vara lite blurrad och inte lite skarp förrut, dessutom dansar bilden på skärm lite smått.

Har kortet gjort sitt? Finns garanti kvar dock står den på personen jag köpte det av, han sig köpte den på inet. Någon som vet om garantin går att föra över till en annan person?

Tacksam för alla svar och tips!

Permalänk
Antielefant

Om du har kvar kvittot på kortet går det bra att skicka in det på garantin, och det är tyvärr det som gäller.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Tjena Swec!

Köpte i januari ett grafikkort här på marknaden, ett gtx 580 med kvitto.

Allt har funkat jättebra fram tills igår när jag satt och surfade och upptäckte röda prickar på alla bilder.
Startade om datorn och då blev prickarna värre och allt text på skärmen verkar vara lite blurrad och inte lite skarp förrut, dessutom dansar bilden på skärm lite smått.

Har kortet gjort sitt? Finns garanti kvar dock står den på personen jag köpte det av, han sig köpte den på inet. Någon som vet om garantin går att föra över till en annan person?

Tacksam för alla svar och tips!

Är väl bara att be personen du köpte det utav att göra en felanmälan, och sedan skicka fraktsedeln till din mail. (:

Edit; om de inte tar emot det på garantin utav någon anledning så kan du kolla upp hur man bakar grafikkort.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP