Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt på detta själv och har haft denna tanke ett par gånger denna vecka då ingen annan butik verkar ha problem att få in detta kort i lager speciellt inte när det gått så lång tid från deras första preliminära datum den 16 februari. Kortet kommer kosta 4000kr i andra butiker när det väl skickas till oss och då kommer förmodligen kepler vara släppt och snabbare

Skrivet av Krass:
Dold text

Jag skickade ett mail till dem idag och frågade. Det preliminära leveransdatumet är återigen framflyttat till den 15e mars....
Tycker det mer och mer låter som en PR-kupp med billigt pris ifrån deras sida och med så långa leveranstider att de hoppas att folk ska avbeställa korten. Speciellt när Miscos representant här på sweclockers mystiskt slutade att logga in en 9e februari. Vilket var ungefär då lagerstatus ändrades ifrån 16e till "ej i lager" om jag minns rätt.

Nä, detta va första och mycket stor risk även sista gången jag beställde något ifrån misco (man ska aldrig säga aldrig men det vill mycket till att jag ska lägga en ny beställning hos dem).

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail och avbeställde, jag tror inte ett dyft på reklamkupp utan mer på att de satte fel pris och sen drar ut på tiden för att folk ska avbeställa, eller att korten ska droppa nog mycket i pris.

Permalänk
Medlem

I vilket fall av det jag läser så är det dåligt av Misco att inte i så fall korrigera detta fel direkt genom att makulera ordrarna.

Bra att såna trådar finns så man vet vad företagen sysslar med

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Iaf. kan ju vara så att dom har en annan leverantör men jag blev iaf less.

Permalänk
misco.se

Hej!

Här kommer svar från produktchefen på flera frågor på en gång.

==
Angående ASUS 7970 beställningar:
Vår leverantör har haft ett prisfel men vi kommer lösa detta och leverera alla beställningar så fort korten kommer, leveranstiden är dock fortfarande preliminär och lutar åt i början på April tyvärr. Vi letar hela tiden efter nya källor att skaffa kort till våra beställningar på men som många vet på forumet är AMD 7970 generellt mycket svåra att få tag på i nuläget.

Angående Fractal Design XL: Detta är nu åtgärdat och fungerar nu som det bör.

Vattenkylning: sålde vi under en testperiod men beslutade att sluta med detta, vi erbjuder idag ett mer fokuserat
sortiment med bättre priser och en högre kunskapsnivå om våra produkter generellt .

Angående Hazro skärmar: Dessa kommer vi inte kunna sälja i nuläget, ändras detta så kommer det synas på webben.

AMD 7950: http://www.misco.se/Product/Search.aspx?skulist=1159450;10402...
===

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Tja, tänkte beställa en vit Xperia S snart, undrar när man kan beräknas få den? Tror ni ni kommer kunna fixa så vi har den den 14/15? Ni har extremt bra pris så skulle föredra att beställa från er. Mvh

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
misco.se

Hej!

Den senaste preliminära informationen vi har är att de anländer till distributör den 9/3. Mer än så vet vi inte just nu i skrivande stund.

MvH
/Jonas Dahlborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Den senaste preliminära informationen vi har är att de anländer till distributör den 9/3. Mer än så vet vi inte just nu i skrivande stund.

MvH
/Jonas Dahlborg

Något nytt? Tänkte beställa en ikväll men folk på Swedroid säger att ni skickar den 20/3 :S

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Något nytt? Tänkte beställa en ikväll men folk på Swedroid säger att ni skickar den 20/3 :S

Lita aldrig på deras datum, de plockar dem helt ur luften och har inga problem att skjuta upp datumen flera månader, välj ett seriöst företag istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDyEy:

Lita aldrig på deras datum, de plockar dem helt ur luften och har inga problem att skjuta upp datumen flera månader, välj ett seriöst företag istället.

De verkar vara ett seriöst företag imo med tanke på mycket goda omdömen. Dessutom står de att den finns i lager nu

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om man vill regga sig som student? Hittar ingenting, varken hos er eller Mecenat gällande nyregistrering.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ReDyEy:

Lita aldrig på deras datum, de plockar dem helt ur luften och har inga problem att skjuta upp datumen flera månader, välj ett seriöst företag istället.

Jag har enbart goda erfarenheter av Misco, på alla områden. Att datumen skulle "plockas ur luften" tror jag inte ett ögonblick på. Källa?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in flera 680 GTX? såg att ni bara har msi för tillfälligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Kommer ni att få in flera 680 GTX? såg att ni bara har msi för tillfälligt.

Med 99,9% säkerhet JA!
Då kommer ju nästa fråga NÄR? och den är troligen när dom kan få tag i fler kort (dvs exakt samma sak som för ALLA andra butiker).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
misco.se

Svar från produktchefen.

Hej!

Här kommer svar från produktchefen på två frågor;
===
Angående ASUS HD7970-3GD5: är senaste preliminära leveranstiden 11/4, AMD har som de flesta vet fortfarande väldigt svåra bekymmer med leveranserna.

Nvidia GTX 680: MSI är först ut på webben, de andra tillverkarna som vi säljer (Gigabyte och ASUS) kommer inom kort.
===

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
misco.se

Hej!

Glöm inte att personalrabattkoden på Misco.se för Sweclockers medlemmar är : sweclockers1337

Gå in på www.misco.se/personalrabatt för att aktivera den. Just nu är det också fraktfritt postpaket för Er som använder koden. Ni kan läsa mer om hur länge den gäller i popupen som kommer när ni loggar in (med koden aktiverad).
Vi hörs!

/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Glöm inte att personalrabattkoden på Misco.se för Sweclockers medlemmar är : sweclockers1337

Gå in på www.misco.se/personalrabatt för att aktivera den. Just nu är det också fraktfritt postpaket för Er som använder koden. Ni kan läsa mer om hur länge den gäller i popupen som kommer när ni loggar in (med koden aktiverad).
Vi hörs!

/Jonas Dahlborg, MISCO

Är det bara fri frakt som gäller med koden eller är det även nån % på priset?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Är det bara fri frakt som gäller med koden eller är det även nån % på priset?

Vad jag har sett så gäller det båda.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Vad jag har sett så gäller det båda.

Kan inte vara många % rabatt man får. Det jag plockade ihop blev bara 10kr billigare när jag kollade

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Kan inte vara många % rabatt man får. Det jag plockade ihop blev bara 10kr billigare när jag kollade

Beror ju helt klart vad man väljer, sett att vissa varor är det ett par hundralappar medans andra kanske mindre är det enstaka kronor.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
misco.se

Hej!

Ja, det stämmer. Rabatterna är väldigt sortimentsberoende då olika sortiment har olika mycket att ge. Så vi får hoppas att rabatterna som ges, i kombination med gratis postpaket FRÅN FÖRSTA KRONAN för er på Sweclockers ändå kan göra oss intressanta för Er.

Ha en trevlig helg!
MvH
/Jonas Dahlborg

Permalänk
Medlem

Okej då har jag koll på hur det fungerar, tack

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Är misco fortfarande aktiva här på swec? Jag har nämnligen fått bekymmer med mitt Corasir HS1 headset jag köpte av er förrra året. Det har blivit glapp i sladden som går in i volymkontrollen. Headsetet är väldigt sparsamt använt och alltid varsamt hanterat. Men jag är mycket förvånad över att det ändå har blivit vajsing på sladden, då Corsair brukar hålla hög kvalite?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Är misco fortfarande aktiva här på swec? Jag har nämnligen fått bekymmer med mitt Corasir HS1 headset jag köpte av er förrra året. Det har blivit glapp i sladden som går in i volymkontrollen. Headsetet är väldigt sparsamt använt och alltid varsamt hanterat. Men jag är mycket förvånad över att det ändå har blivit vajsing på sladden, då Corsair brukar hålla hög kvalite?

Du kan nog felanmäla direkt till Corsair, vet inte hur det är med headset, men iaf när det gäller minnen, kylare och SSD ska man vända sig direkt till deras support.
Jag hade fått dåliga fläktar till min H80, felanmälde till deras support, och fick nya fläktar skickade i princip omgående.

Permalänk
misco.se

Hej JesperDa.

Ja, du kan anmäla till Corsair direkt som Hotcpu6 säger. Eller så kontaktar du oss på 020 - 78 78 78 så hjälper vi dig med ditt ärende.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Är misco fortfarande aktiva här på swec? Jag har nämnligen fått bekymmer med mitt Corasir HS1 headset jag köpte av er förrra året. Det har blivit glapp i sladden som går in i volymkontrollen. Headsetet är väldigt sparsamt använt och alltid varsamt hanterat. Men jag är mycket förvånad över att det ändå har blivit vajsing på sladden, då Corsair brukar hålla hög kvalite?

Jag vet att när jag fick mitt Corsair headset så fick jag en lapp i lådan där det var skrivet typ:
WARNING!!! Do NOT contact your reseller if your product is faulty. Please contacy the Corsair support directly.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag vet att när jag fick mitt Corsair headset så fick jag en lapp i lådan där det var skrivet typ:
WARNING!!! Do NOT contact your reseller if your product is faulty. Please contacy the Corsair support directly.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att corsair (och andra tillverkare) inte ska få dålig RMA statistik eftersom den då bara "försvinner".

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Beställde i fredags, kan hämta ut idag :D, väldigt nöjd.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Keeper of Traditions

Hej hopp,

Vet ni när ni får in nya exemplar utav Crucials m4 mSata-SSD 128GB?

ArtNr: 10496425

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in Gigabytes ultrabooks U2442N/V?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI