Permalänk
Testpilot

Löstagbar numpad hade Microsoft på sitt Sidewinder X6 redan 2008, konstigt att ingen annan fixat det. På X6:an sitter numpaden dessutom fast med magneter så den är superenkel att ta bort och flytta till andra sidan, finns också en snabbknapp för miniräknaren på den med

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vilket skräp...!

Permalänk
Medlem

Helt oanvändbart. Saknar knappen för <>| som sitter mellan shift och z.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Helt oanvändbart. Saknar knappen för <>| som sitter mellan shift och z.

Jag tror att köparna av detta tangentbord bara kommer förlora förmågan att göra små söta hjärtan på facebook. Jag skulle dock aldrig klara mig utan den (eller att ha den på annan plats för den delen).

Permalänk
Skrivet av Roughack:

Helt oanvändbart. Saknar knappen för <>| som sitter mellan shift och z.

Det kan inte vara så att detta inte är den fulla versionen, som tex att Enter kommer ändras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12643314']Personligen superlimmar jag caps lock tangenten på mina tangentbord det är en helt och totalt useless tangent som borde plockas bort helt

Brukar bända bort caps + win innan jag ens kopplar in mina tangentbord

Kör MS 4000 jag med, är väl tredje tgb från dem, kan missat någon av modellerna på vägen Möss kan de däremot inte göra, fyfan vilken skit

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Tackar för en bra recension!

Totalt ointressant tangentbord för min del, förutom att numpadlösningen nog är den bästa jag sett hittills. Tyvärr faller det ändå på designen - "plastfläsket" på sidorna av både tangentbordet och numpaden äter upp onödigt utrymme och placerar paden för långt bort.

NKRO struntar jag personligen i, då 6KRO räcker för alla tänkbara scenarion för mig, men att det här inte ens har 6KRO är som sagt patetiskt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Dra pungen i gruset vad fult tangentbord, och jag kunde inte hålla mig för garv när Jonas monterade tillbehöret på railen!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

cyborg tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

cyborg tangentbord?

http://www.cyborggaming.com/prod/strike7.htm

ser ut att ha ännu mer konstiga finesser, men €299

Visa signatur

nörd

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Idéerna på tangentbordet är ju bra, men utförandet är allt annat än smakfullt. Men antar att de riktar in sig på den lite yngre generationen.

Löstagbar numpad skulle jag döda för, om det kunde göras på ett lite smidigare sätt så att tangentbordet inte blir så brett bara för att man ska kunna ta loss numpaden.

Sen måste jag säga att inkapslingen av switcharna är briljant, den idén får gärna andra tillverkare ta del av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Idéerna på tangentbordet är ju bra, men utförandet är allt annat än smakfullt. Men antar att de riktar in sig på den lite yngre generationen.

Löstagbar numpad skulle jag döda för, om det kunde göras på ett lite smidigare sätt så att tangentbordet inte blir så brett bara för att man ska kunna ta loss numpaden.

Sen måste jag säga att inkapslingen av switcharna är briljant, den idén får gärna andra tillverkare ta del av.

Microsoft X6?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av LovePig:

http://www.cyborggaming.com/prod/strike7.htm

ser ut att ha ännu mer konstiga finesser, men €299

Hmm, det där såg faktiskt intressant ut. Iofs inga mek. brytare men för min del gör det inget då jag inte ens känt på sånna än

Verkar ha just dom funktionerna som jag är ute efter, tack för länken LovePig

Ursäkta för lite OffTopic by the way.

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk

Haha. Tillverkarna kunde utmärka sig genom bara göra bra tangentbord... och köparna genom att visa vilja att betala 500 spänn för ett tangentbord utan att den har cyberdesign med en massa bös runt och lampor i tangenterna.

Normal layout på "skrivdelen" och borttagbar numpad är ett plus för det här tangentbordet, men... allt pyntet och böset säger bara en sak till mig: det kommer vara fel keytravel, fel tangentavstånd, odistinkt känsla, nåt jävla custom typsnitt på tangenterna, och en massa onödig skit Det här såg faktiskt helt okej ut i det avseendet, men så suckar man när man ser några förbannade extratangenter till vänster... var är sågen?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av sj6:

Microsoft X6?

Tack men nej tack, det har 2KRO och svampar till tangenter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är efter eller har Jonas plötsligt fått skägg och längre hår?

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av icx98:

Är det bara jag som är efter eller har Jonas plötsligt fått skägg och längre hår?

Hehehe, så plötsligt är det väll inte så det kanske bara är du

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Helt oanvändbart. Saknar knappen för <>| som sitter mellan shift och z.

Recensionsexemplaret är ett tangentbord med amerikansk layout, varför det även ser lite lustigt ut på högersidan vid Enter-tangenten, som ju Jonas berättar.
Hade faktiskt varit trevligt om Jonas nämnt att det är just amerikansk layout (och inte ISO) istället för att enbart klaga på "den avlånga Enter-tangenten". På så vis hade man kanske bildat läsarna (eller tittarna blir det ju) litet ytterligare!

Är faktiskt lite halvimponerad över idén att kapsla in brytarna för viss spillsäkerhet, men att tangentbordet i övrigt i mina ögon verkar lite "si så där", särskilt utseendemässigt, överväger ju negativt. Hade däremot köpt det över ett svamptangentbord vilken dag i veckan som helst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör på sidewinder x4 som jag fick hem i lådan från CDON för 200kr, den är lite i det lättaste laget och glider runt lätt, men det är nu fixat med en gummi-list. Annars har den allt, mekaniska brytare, belysta knappar, lätt att spela in macros, relativt stilrent är det också. Körde på ett stort as från logitech förut, men det tog upp halva skrivbordet. Det kommer att krävas mer än vad den här modellen har att erbjuda för att locka fram min plånbok för ett nytt tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör på sidewinder x4 som jag fick hem i lådan från CDON för 200kr, den är lite i det lättaste laget och glider runt lätt, men det är nu fixat med en gummi-list. Annars har den allt, mekaniska brytare, belysta knappar, lätt att spela in macros, relativt stilrent är det också. Körde på ett stort as från logitech förut, men det tog upp halva skrivbordet. Det kommer att krävas mer än vad den här modellen har att erbjuda för att locka fram min plånbok för ett nytt tangentbord.

Sidewinder X4 har vanliga rubber domes, inga mekaniska brytare med andra ord. Det är dock skönt att skriva på det lilla jag testat i alla fall.

http://mos.futurenet.com/techradar/classifications/computing/...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör på sidewinder x4 som jag fick hem i lådan från CDON för 200kr, den är lite i det lättaste laget och glider runt lätt, men det är nu fixat med en gummi-list. Annars har den allt, mekaniska brytare, belysta knappar, lätt att spela in macros, relativt stilrent är det också. Körde på ett stort as från logitech förut, men det tog upp halva skrivbordet. Det kommer att krävas mer än vad den här modellen har att erbjuda för att locka fram min plånbok för ett nytt tangentbord.

Ett tangentbord med mekaniska brytare för 200 spänn hade ju varit nått
Jag använde nyligen ett Sidewinder X4, grymmaste tangentbordet med rubberdome jag testat hittills. Men jämför man med ett med mekaniska brytare så är det ändå skräp hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör på sidewinder x4 som jag fick hem i lådan från CDON för 200kr, den är lite i det lättaste laget och glider runt lätt, men det är nu fixat med en gummi-list. Annars har den allt, mekaniska brytare, belysta knappar, lätt att spela in macros, relativt stilrent är det också. Körde på ett stort as från logitech förut, men det tog upp halva skrivbordet. Det kommer att krävas mer än vad den här modellen har att erbjuda för att locka fram min plånbok för ett nytt tangentbord.

Men nu har ju Sidewinder x4 INTE mekaniska brytare. Ska du ha ett mekaniskt tangetbord får du allt hosta upp många flera hundralappar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Bytte från Sidewinder X4 till MK-85pro (Röda), märkbar skillnad ;-D

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift