Permalänk

Temps efter x antal spelade timmar av BF3

Som rubriken lyder vill kolla om mina temps ser normala ut eller ej?
Har kört BF3 i ca 4,5 h nu, har 4st fläktar som varvar till max och det tyck vara bra luftkonditionering i lådan dock så låter det en hel del

Tack!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Skrivet av ferdi2050:

Som rubriken lyder vill kolla om mina temps ser normala ut eller ej?
Har kört BF3 i ca 4,5 h nu, har 4st fläktar som varvar till max och det tyck vara bra luftkonditionering i lådan dock så låter det en hel del

http://i46.tinypic.com/21927o2.jpg

Tack!

Jadå, inga farligt höga temps det där

Permalänk
Medlem

Tänk på att du skall alt+tabba ut och ta PS när du loggar temps i spel. På din formulering låter det som att du tagit PS efter spelande. Ungefär som att värmen skulle hålla sig sig ett tag, som en bil som stängts av. Vanligtvis kyls grejerna väldigt fort efter belastning.

Nu är kanske du har alt+tabbat ut, vad vet jag. Im just sayin'.

Det ser helt normalt ut, bra temps.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Startade du programmet efter att du spelat? För det ser ut som du har gjort det, alla värden är ganska lika.

Permalänk

tack för alla svar!
Jag hade faktiskt spelet igång när jag tog PS, men vad bra då behöver jag inte sätta dit en fläkt till i sådana fall, eller vad tycker ni?
Just nu har jag ju 4st på min Define R4, två st fläktar på fronten, en på toppen som skickar ut det varma luften från burken, en self-made 40mm fläkt på toppen av hdd och en på sidopanelen som blåser rakt på komponenterna.

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Ser ut som bad company 2 i bakgrunden?

Vad gör du på för inställningar föresten?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Tycker jag skymtar BC2 i bakgrunden din lurendrejare!

Jag tycker inte du behöver mer fläktar, du skulle tvärtom kunna ta bort någon fläkt för att få ner ljudnivån om den är besvärligt hög.

edit: andra på bollen..

Visa signatur

FD Define R3 | FD Newton 650W | Intel i5 2500k @ 4.5GHz 1,3v | Zalman CNPS-9900NT 1300rpm | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Dominator GT 4x2 GB 1600MHz 1,57v 7-8-7-20 | ASUS Radeon 6950 shaderunlocked, 840/1325MHz | Samsung Spinpoint F3 500GBx2 raid-0

Permalänk
Skrivet av ferdi2050:

tack för alla svar!
Jag hade faktiskt spelet igång när jag tog PS, men vad bra då behöver jag inte sätta dit en fläkt till i sådana fall, eller vad tycker ni?
Just nu har jag ju 4st på min Define R4, två st fläktar på fronten, en på toppen som skickar ut det varma luften från burken, en self-made 40mm fläkt på toppen av hdd och en på sidopanelen som blåser rakt på komponenterna.

Isf visar programmet fel, för den visar att det skiljer 1grad mellan load och idle och det tror ja inte på. Helt säker att du hade igång programmet medans du spelade?

Permalänk

håller faktiskt med rubriken låter lite miss-visande nu när jag läser det - sorry!
men jag körde cpuid o Battlefield: Bad Company 2 ( lol ) sammtidigt, först så var temperatur TEMPIN0 ca 61 grader, men den sjönk efter ett tag till runt 56-58 och så höll den sig där hela tiden.
Nu är rubriken ändrat också!
Min dator orkar även med BF3, kan även köra det i ett par timmar o ta sen ps på tempsen o jämför, låter det bra?
Tack för alla svar btw!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Skrivet av ferdi2050:

håller faktiskt med rubriken låter lite miss-visande nu när jag läser det - sorry!
men jag körde cpuid o Battlefield: Bad Company 2 ( lol ) sammtidigt, först så var temperatur TEMPIN0 ca 61 grader, men den sjönk efter ett tag till runt 56-58 och så höll den sig där hela tiden.
Nu är rubriken ändrat också!
Min dator orkar även med BF3, kan även köra det i ett par timmar o ta sen ps på tempsen o jämför, låter det bra?
Tack för alla svar btw!

Det kan du göra om du vill.
Ha igång CPUID HWMonitor medans du spelar isf, så vi kan se max temp.

Permalänk
Medlem

Behöver dock inte köra ett par timmar heller. Skillnaden på maxtempen efter säg 30 min och 300 min är minimal.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Tänk på att du skall alt+tabba ut och ta PS när du loggar temps i spel. På din formulering låter det som att du tagit PS efter spelande. Ungefär som att värmen skulle hålla sig sig ett tag, som en bil som stängts av. Vanligtvis kyls grejerna väldigt fort efter belastning.

Nu är kanske du har alt+tabbat ut, vad vet jag. Im just sayin'.

Det ser helt normalt ut, bra temps.

Hardware monitor visar Max temp, som är den högsta tempen du haft under ditt spelande.

Permalänk

här kommer nya tempsen, körde i ca 1,5 timma dock var det samma spel alltså BF bad company 2, BF3 vägrade starta (pissed off)

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Du verkar ha väldigt lite skillnad mellan max och min temp tycker jag. Använder du dig av följande förfarande?

Starta HWMonitor
Spela spelet
Kolla av HWMonitor
Ta PS

Gör du inte det får du inkorrekta värden. Ett exempel på ett förfarande som skulle ge direkt missvisande värden är:

Spela spelet
Starta och kolla av HWMonitor
Ta PS.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Du verkar ha väldigt lite skillnad mellan max och min temp tycker jag. Använder du dig av följande förfarande?

Starta HWMonitor
Spela spelet
Kolla av HWMonitor
Ta PS

Gör du inte det får du inkorrekta värden. Ett exempel på ett förfarande som skulle ge direkt missvisande värden är:

Spela spelet
Starta och kolla av HWMonitor
Ta PS.

Jag gör faktiskt precis så som du beskrev först, men jag vet inte vf det blir så ...

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |