Hjälp med att sätta ihop ett vattenkylnings kit

Permalänk

Hjälp med att sätta ihop ett vattenkylnings kit

Hej där jag ska nu ta och införskaffa en ny dator och därför har jag valt och kyla datorn med vattenkylning. Därför undrar jag om någon snäll kan hjälp en (nybörjare) att sätta ihop ett kit för i7 3370k och 2 st EVGA GeForce GTX 680 FTW+ 4096MB tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreftbloom:

Hej där jag ska nu ta och införskaffa en ny dator och därför har jag valt och kyla datorn med vattenkylning. Därför undrar jag om någon snäll kan hjälp en (nybörjare) att sätta ihop ett kit för i7 3370k och 2 st EVGA GeForce GTX 680 FTW+ 4096MB tack på förhand

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi veta 2 saker.
1. Vilket chassi skall du använda?
2. Ska du ha ett tyst system eller maximal kylningsförmåga?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

corsair obsidian 800D och det ska vara bäst kylförmåga

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 680 FTW+ 4096MB finns det inga fullcoverblock till men du kan använda universalblock! Glöm inte köpa passivkylning till grafikminnena samt vrm!

Gjorde en kundvagn på Aquatuning. Kan givetvis byta till Acetal block om du föredrar det, färgen på slagar/anslutningar och kylmediumet är helt upp till dig! Du kan även snåla lite genom att byta ut radiatorer till http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p8085_EK-vatte.... Det kommer sitta en 360 radiator monterat internt samt en 360 radiator externt med Koolance adaptern. Ser ut såhär:

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

tack så mycket

Permalänk
Medlem

Inet har annars rätt mycket vattenkylnings saker.

www.inet.se finns butik i Stockholm.

Tänk på att mäta först vad du får plats med om du vill ha allt inne i lådan.

Du behöver:

En pump.
Ett vattenblock för de delar Du vill kyla.
En radiator.
Slang. (Skulle rekommendera 3m så har du lite över om du vill lägga till något senare)
Vatten, eller färdig blandad kylvätska. (Batteri vatten säljs lite över allt, mackar osv.)
Fästanordningar.

Kan vara bra att tänka på / ha:

Fläkt(ar) till radiatorn.
Någon typ av vattentillsats (om Du ha har inte färdig blandad kylvätska).
En tank.
Flödesindikator/pumprelä.

Det finns vattenkylnings kit man kan köpa, dock behöver man oftast lägga till en massa delar för att det ska passar sitt system.

/Amazoth