Amazon lanserar uppdaterade Kindle Fire

Permalänk
Melding Plague

Amazon lanserar uppdaterade Kindle Fire

Den jättelika e-handlaren Amazon introducerar nya versioner av surfplattan Kindle Fire. Flaggskeppet uppgraderas bland annat med IPS-panel och uppkoppling via 4G/LTE.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intressant med mellanstegsmodellen på 7 tum, och billigt!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Föredrar Kindle utan färg men skulle önska att den var lite rappare.... Oops! Ser på Amazons hemsida att det kommer några nya Paperwhite-modeller i oktober... spännande!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

På 7 tum är väl Nexus 7 mer intressant, men 300 dollar för 1920x1200-IPS var inte dumt.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Föredrar Kindle utan färg men skulle önska att den var lite rappare.... Oops! Ser på Amazons hemsida att det kommer några nya Paperwhite-modeller i oktober... spännande!

Håller med dig. Har testat denna generations fire och det var inte behagligt för ögon om man jämför mot den färglösa diton.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har en vanlig Kindle third gen läsplatta, otroligt grym för att läsa böcker...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Oj, vilken upplösning på Kindle Fire HD 8,9"

Den hade ju definitivt inte suttit fel!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Dom har väl tagit bort Google Play från den?
Kan man ens använda Google Play på den?

Kindle är väl antagligen låst. Bättre att köpa en Nexusplatta.

Permalänk

"Hey normal: Take that!"
Haha skön line

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

På 7 tum är väl Nexus 7 mer intressant, men 300 dollar för 1920x1200-IPS var inte dumt.

7" känns enligt mig ganska onödigt på något vis... Har en 8,2" själv och känns inte alls särskilt stort. 8,9" passar mig nog mer.

Permalänk
Medlem

Om det kommer typ cm10 till dem så är det ett givet köp. Jag gillar inte annars låsta plattor/telefoner.
Men vi får se, troligtvis kommer det. Men kommer inte bli ett köp innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Föredrar Kindle utan färg men skulle önska att den var lite rappare.... Oops! Ser på Amazons hemsida att det kommer några nya Paperwhite-modeller i oktober... spännande!

Är lite sugen på en Kindle. När man ser att den billigaste modellen (steget under Paperwhite) bara kostar $69 så funderar man på om man eventuellt ska beställa en snart.
Men jag undrar över det här med "Special Offers display when you're not reading."

"Your offers display on your Kindle's screensaver and on the bottom of the home screen—they don't interrupt reading."

Jag undrar lite vad poängen med en skärmsläckare på en e-ink skärm är?
Ska det inte vara möjligt att börja läsa en sida, lägga ifrån sig läsplattan, ta upp den flera timmar senare och att den fortfarande har samma information på sidan som sist. Utan att behövt strömförsörja skärmen under tiden?
Eller har jag missuppfattat det?

Paperwhite modellerna har någon sidobelysning av skärmen. Är det bara om man sitter och läser där det är dålig belysning/lite mörkt. Går den att stänga av helt om man läser i solljus eller välbelyst rum eller måste den vara på hela tiden man använder den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Är lite sugen på en Kindle. När man ser att den billigaste modellen (steget under Paperwhite) bara kostar $69 så funderar man på om man eventuellt ska beställa en snart.
Men jag undrar över det här med "Special Offers display when you're not reading."

"Your offers display on your Kindle's screensaver and on the bottom of the home screen—they don't interrupt reading."

Jag undrar lite vad poängen med en skärmsläckare på en e-ink skärm är?
Ska det inte vara möjligt att börja läsa en sida, lägga ifrån sig läsplattan, ta upp den flera timmar senare och att den fortfarande har samma information på sidan som sist. Utan att behövt strömförsörja skärmen under tiden?
Eller har jag missuppfattat det?

Paperwhite modellerna har någon sidobelysning av skärmen. Är det bara om man sitter och läser där det är dålig belysning/lite mörkt. Går den att stänga av helt om man läser i solljus eller välbelyst rum eller måste den vara på hela tiden man använder den?

Tänk på att den kostar 69£ i europa. Är också lite sugen på en kindle men det blir ju lite dyrare i Sverige.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli en mycket intressant tablet med potential att sälja riktigt bra.

The Verge har skrivit en mycket intressant artikel om Kindle Fire HD: http://www.theverge.com/2012/9/7/3298382/amazon-kindle-fire-h...

Citat:

While Apple, Microsoft, Google, and Facebook are all charting different evolutionary routes from PC to post-PC and from desktop to mobile, Amazon has largely been able to sidestep that entire problem. It's borrowed what it's needed to from all of its competitors — whether spiritually in the case of Apple's iTunes, or materially in the case of Google's Android — and moved on. While the iPad is still trying to prove itself in the face of criticisms that it's only a media consumption device, a portable store in a fancy box, Amazon's simply embraced that fate and never pretended otherwise.

Tycker det känns helt rätt inriktning. Personligen har jag svårt att se poängen med kommande x86 versionen av Microsofts W8 platta. Något som försöker vara en "riktig" dator i tablet format.

Tror de flesta (vanliga Svenssons alltså) vill ha en tablet som är enklare och använder den mest, utöver att surfa, för att avnjuta diverse content i form av tidningar/böcker och film på den. Och Amazon har ju jävligt mycket content att erbjuda. Tror det kan bli riktigt bra, fast antar att utbudet som vanligt begränsas för oss Svenskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Är lite sugen på en Kindle. När man ser att den billigaste modellen (steget under Paperwhite) bara kostar $69 så funderar man på om man eventuellt ska beställa en snart.
Men jag undrar över det här med "Special Offers display when you're not reading."

"Your offers display on your Kindle's screensaver and on the bottom of the home screen—they don't interrupt reading."

Jag undrar lite vad poängen med en skärmsläckare på en e-ink skärm är?
Ska det inte vara möjligt att börja läsa en sida, lägga ifrån sig läsplattan, ta upp den flera timmar senare och att den fortfarande har samma information på sidan som sist. Utan att behövt strömförsörja skärmen under tiden?
Eller har jag missuppfattat det?

Paperwhite modellerna har någon sidobelysning av skärmen. Är det bara om man sitter och läser där det är dålig belysning/lite mörkt. Går den att stänga av helt om man läser i solljus eller välbelyst rum eller måste den vara på hela tiden man använder den?

Nu vet jag inget om de nya modellerna men är säker på att de fungerar som de gamla, du kan fortsätta att läsa från där du slutade. Även min har "skärmsläckare" men det är med bilder på olika författare. Misstänker att om man tar modellen utan 3G så är det inte så mycket erbjudande man kan se egentligen, eller?
Sen står det ju att även Paperwhite skall kunna användas i fullt dagsljus som tidigare så skrämbelysningen är kanske en ny finess som man kan läsa i mörker också?
Priset £69 med frakt och 25% moms landar väl någonstans runt 1200 kr tippar jag på. Inte så farligt jämfört med en Ipad som knappt fungerar i soljus

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Om det kommer typ cm10 till dem så är det ett givet köp. Jag gillar inte annars låsta plattor/telefoner.
Men vi får se, troligtvis kommer det. Men kommer inte bli ett köp innan.

Det tog inte många veckor innan Gingerbread och så småningom ICS var portat till den första modellen som släpptes förra året.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Håller med dig. Har testat denna generations fire och det var inte behagligt för ögon om man jämför mot den färglösa diton.

Sänk ljusstyrkan till min så går det bättre.