Grafikkorts byte, från 1 till 2 PCI anslutningar

Permalänk
Medlem

Grafikkorts byte, från 1 till 2 PCI anslutningar

Ja, som titeln säger, plockat ut det gamla nvidia gtx 250 kortet och skall nu ersätta det med ett GTX 560 TI.

Problemet kommer jag till när jag saknar en PCI-E kabel då det gamla kortet endast behövde en anslutning.
Då jag är totallt nollställd inom datorbyggen så undrar jag om det räcker med att koppla in den enda PCI:n jag har, eller ifall om jag måste fixa fram en kabel till från nätagget.

Tacksam för svar!

Permalänk

Du måste ha rätt strömförsörjning till grafikkortet, d v s två PCI-E kontakter. Har du bara en från ditt PSU finns det Molex/PCI-E adaptrar att införskaffa.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Fick en adapter med kortet, men finns inga lediga molex honor vad jag kan se. Finns 4 totalt och alla är upptagna.
Behövs det ett nytt agg eller går det att lösa?

Permalänk
Medlem

Endast en PCIe-kabel tyder på att nätagget inte är så kraftig. Nätaggstillverkarna väljer kontakter efter vad nätaggen klarar.
Den bästa lösningen är ett nätagg som redan från början har nödvändiga kontakter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Maggan71:

Fick en adapter med kortet, men finns inga lediga molex honor vad jag kan se. Finns 4 totalt och alla är upptagna.
Behövs det ett nytt agg eller går det att lösa?

Ny PSU!

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"